Menu

Miloš Pavlović – Svetski, a naš!

Miloš Pavlović – Svetski, a naš!

Zamisli da imaš dva posla istovremeno: prvi, kao vozač trka fabričkog tima Lamborghini, a drugi, kao reklamno lice kompanije Lamborghini. San mnogih od nas, postao je realnost i svakodnevnica Miloša Pavlovića.

Svi smo sve svesni da uspeh ne dolazi preko noći, a koliko je trnovit i težak bio put tokom Miloševe karijere pročitajte u nastavku teksta koji smo pripremili za vas uz pomoć Miloša kome se ovom prilikom zahvaljujemo na dostavljenim informacijama…

Karting

Miloševa trkačka priča započela je tokom leta 1991. godine. Samo godinu dana kasnije postao je dvostruki šampion Jugoslavije u kartingu. Želeći da testira koliko njegov talenat vredi na međunarodnoj sceni, 1993-e godine odlazi u Italiju, gde je nivo kartinga najbolje razvijen u svetu. U svojoj prvoj sezoni i veoma jakoj konkurenciji, Miloš je postao regionalni šampion Italije, postigao je drugo mesto na Zimskom kupu i bio veoma uspešan u još dvanaest drugih trka.

Dobar početak na međunarodnoj sceni, nagovestio je uspešnu internacionalnu karijeru!

Odlične vožnje i pobede na međunarodnim trkama 1994. godine definitivno potvrđuju vrhunski talenat. Postao je vice-šampion Evrope u Portugalu (Braga), a treći na Svetskom prvenstvu u Italiji (Ugento).

Iste godine izabran je za najboljeg vozača Jugoslavije.

Miloš je ostvario pravu međunarodnu slavu sa najvećim uspehom u svojoj karting karijeri 1996. godine, kada je postao najmlađi pobednik Svetskog kupa, trofeja “Airton Senna”.

 

Kao svetski šampion dobio je poziv Međunarodne automobilske federacije (FIA) da učestvuje u trci kartinga u sali Berci u Parizu, u kojoj se najbolji takmičari kartinga u godini takmiče protiv vozača Formule 1.

Iste godine, takođe je završio Henri Morrogh školu u Formuli Ford.

Tokom 1997. godine, dok se i dalje trkao u kartingu, završio je školu Jim Russell u Formuli Vauxhall u Engleskoj. Krajem iste godine pobeđuje na završnoj trci u Doningtonu i ujedno se i oprošta od kartinga čime započinje novu fazu u svojoj karijeri – formula.

Formula Vauxhall

1998-e godine takmičio se u Formula Vauxhall Junior Championship u Britaniji. Učestvovao je na 12 od 16 trka u sezoni. Miloš je završio na 10-oj poziciji u najtežem juniorskom takmičenju ove vrste u svetu.

1999-e godine odlučuje da vozi na britanskom prvenstvu u Formuli Vauxhall. Postigao je dve pol pozicije, dve pobede i tri podijuma. Izgubio je borbu za prvenstvo kada je njegov menjač popustio u Thruxton-u. Ovo je bila jedina trka u prvenstvu koju Miloš nije završio i u kojoj nije uspeo da osvoji ni jedan bod. Na kraju sezone osvojio je ukupno četvrto mesto u prvenstvu sa 109 poena.

Formula 3

2000-e godine prelazi u Formulu 3, učestvujući u britanskom prvenstvu. Nažalost, zbog pogrešnih odluka njegovog tadašnjeg menadžmenta, vozio je za tim koji je debitovao na prvenstvu te godine. Tim nije uspeo da obezbedi Milošu ispravan “auto” ni za jednu trku. Čak pet od trinaest trka nije završio zbog mehaničkih kvarova. Ali čak i u ovim uslovima, uspeo je da osvoji 41 poen i završi na jedanaestom mestu u prvenstvu.

Iste godine, pored 14 trka u Britaniji, učestvovao je u četiri međunarodna takmičenja: Eurocup Grand Prix u Pau (Francuska),  “Marlboro Masters” in Zandvoort (Holandija), Macao Grand Prix (Macao), Korea Super Prix (South Korea).

Milošev najveći problem 2002. godine bio je finansiranje. Stoga je odlučio da se preseli iz Britanije u Italiju kako bi se takmičio u italijanskom prvenstvu u Formuli 3. Te godine, po prvi put od kada je prešao u takmičenja Formule, ukazala se prilika da vozi za dobar tim – Target Racing, koji mu je omogućio sve što je potrebno za borbu za osvajanje šampionata. Sezonu završava sa 5 pol pozicija, 5 pobeda i 3 druga mesta. Titula šampiona osvojena je više nego ubedljivo.

Zahvaljujući ovom rezultatu, dobio je pravo na “super licencu” koja je potrebna za trku na prvenstvu FIA Formule 1.

World Series by Nissan/Renault

Miloš je 2003. godine želeo da se takmiči na međunarodnom prvenstvu Formule 3000. Međutim, zbog nedostatka finansija, bio je prisiljen da potraži angažman u nekom drugom šampionatu. Michel Lecomte, vlasnik francuskog tima Epsilon Grafa, ponudio mu je priliku da se takmiči na novootvorenom prvenstvu “World Series Light”, koju je sponzorisao Nissan. Sezonu završava na trećoj poziciji na kraju šampionata iako je do pred sam kraj sezone bio jedan od kandidata za titulu prvaka.

Iste godine dodeljena mu je posebna nagrada za lični doprinos razvoju kartinga “Karting History Makers”, od strane CIK-FIA, upravnog tela kartinga.

Miloš je 2004. godine dodao još jednu titulu u svoju biografiju. Zajedno sa timom Vergani Formula osvojio je Svetsko prvenstvo u seriji, postigao 9 pol pozicija, 7 pobeda, 7 najbržih krugova u trci, 9 podijuma i 2 hat-trika.

Posle takve fantastične sezone i osvojenog šampionata u kategoriji World Series Light, jedini logičan korak za Miloša bio je nastavak karijere u World Series 3.5 šampionatu.

Zahvaljujući novčanoj nagradi od svoje pobede na svetskom prvenstvu, Miloš je konačno 2005. godine uspeo da uđe u kategoriju “3000 cc”, koja je takođe nazvana World Series od strane Renault Championshipa.

Nažalost, ta nagrada zajedno sa sponzorstvima nije bila dovoljna da bi se osigurala dobra vožnja. Problem finansija se provlačio tokom cele sezone 2005. ali i sledeće, 2006-e godine. Međutim, uprkos tome, uspeo je da tokom dve pomenute sezone osvoji 3 podijuma, 1 pol poziciju i 1 najbrži krug u trci.

Konačno, 2007-e godine, Miloš započinje sezonu 2007 World Series by Renault championship sa konkurentskim timom. Dobrim vožnjama tokom cele godine konkurisao je za titulu prvaka bukvalno sve do poslednje trke u sezoni, postigavši ukupno 2 pobede u šampionatu i četiri osvojena podijuma. Na kraju je ipak sezonu završio na trećoj poziciji u generalnom plasmanu.

Iste godine, zahvaljujući rezultatima ostvarene tokom karijere, Milošu je 2007. godine uručena specijalna nagrada FIA “SPORTBEST MAN”, kao najboljem vozaču iz regiona centralne, jugoistočne i istočne Evrope 2007. Žiri je obuhvatio 15 državnih predstavnika.

GP 2 Series

U 2008. Miloš se preselio u seriju GP2 uprkos činjenici da je bio prinuđen da se priključi timu koji je završio poslednji u plasmanu prethodne sezone. Međutim, uspeva da završi prvenstvo GP2 Azija sa rezultatima koji su pokazali njegov veliki potencijal.

Posle GP2 Azije, preselio se u GP2 Main Series, ali odlučio je da se povuče nakon što je učestvovao na samo dve trke (Barselona i Istanbul) zbog potpunog nedostatka konkurentnosti tima za koji je vozio.

Formula Two Championship

Uzimajući u obzir globalnu finansijsku krizu, Miloš je u 2009. odlučio da se takmiči na ekonomski manje zahtevnom prvenstvu: Formuli 2. Ova novo-rođena serija imala je koncept “jednakosti” kao svoj glavni atribut, ali samo “na papiru”. Miloš je doživeo najveći broj tehničkih grešaka tokom sezone u poređenju sa svim ostalim takmičenjima, ali je pored toga završio šampionat na 9-oj poziciji na kraju sezone sa 2 podijuma i 1 najbržim krugom u trci.

Formula 1

Početkom 2010. godine, Miloš je potpisao ugovor sa USF1, američkim timom koji je planirao nastup u šampionatu Formula 1. Verovao je tada da je njegov cilj postignut i da će mu se konačno ostvariti želja o nastupu u “najbržem cirkusu na svetu” . Nažalost, neposredno pred početak prvenstva, tim USF-a imao je finansijskih poteškoća, pa Miloševi planovi za vožnju u Formuli 1 morali su da budu odloženi do daljnjeg, jer su u momentu otkazivanja učešća sva mesta u drugim timovima bila popunjena.

FIA GT1 World Series

U 2011. i 2012. godini, učestvovao je u nekim od trka FIA GT1 Svetskog prvenstva, vozeći legendarni Ford GT40 automobil.

Lamborghini Super Trofeo

U 2014-oj pridružuje se italijanskom trkačkom timu Bonaldi Motorsport. Delio je automobil br.3 sa italijanskim vozačem Edoardo Piscopo na Lamborghini Super Trofeo Championship. Zajedno su formirali rokove koji su osvojili i titula evropskog i svetskog prvenstva u glavnoj PRO klasi. Ovo je prvi put u istoriji Lamborghini Super Trofea da automobil koji nije vozio samo jedan vozač osvaja titulu, čineći svoje dostignuće još posebnijim.

Zahvaljujući rezultatima Miloša u prethodnoj sezoni, kompanija Lamborghini je u 2015. godini odlučila da se priključi svom fabričkom timu i radi na razvoju novog Lamborghini trkačkog automobila, Huracan GT3. Miloš je vozio nekoliko trka, uključujući i 24 sata Barselone, u pripremi za sledeću trkačku sezonu.

Miloš je takođe postao frontman Lamborghini-ja, učestvujući u svim marketinškim i reklamnim programima kompanije. Njegov rad sa Lamborghini-jem, mogao se videti i u italijanskom dugometražnom filmu “Veloce come il vento”, u režiji poznatog italijanskog režisera Matea Rovera, u kojem glumi Matilda De Angellis i Stefano Accorsi. Naravno, u ovom filmu Miloš vozi Lamborghini.

ADAC GT3 Masters

Lamborghini je 2016. godine odlučio da Miloš zajedno sa Patrikom Kujalom učestvuje na najkonkurentnijem evropskom prvenstvu za trkačke automobile tipa GT3. Ovo je nemačko-evropsko prvenstvo, ADAC GT3 Masters, u kojem Miloš i Patrick voze Huracan GT3. Tehničke usluge za trke obezbeđuje poznati italijanski trkački tim Bonaldi Motorsport.

Stigosmo smo do 2017-e godine i tekuće sezone. Evo kako stoje stvari ove godine:

Miloš je i ove godine fabrički vozač Lamborghini-ja, a politika kompanije tj. trkačkog tima je da oni odlučuju o tome šta će voziti u toku jedne trkačke sezone. Ove godine su se skoncentrisali, na trke koje traju više sati radi određenih planova vezanih za njihovu zajedničku budućnost.

Kao posledica ovakve njihove odluke, ovogodišnju sezonu započeo je trkom 24h Daytone (USA), a zatim su usledile trke: 12h Mugella (I), 12h Red Bull Ringa (A), 12h Imole i  24h Portimao (P). Sve trke vozio je sa Grasser Racing Timom.

S obzirom da ovakav tip trka ne može da vozi samo jedan vozač, dva puta su završili na podijumu, jednom su pobedili i jednom stigli treći u njihovoj kategoriji.

Miloša očekujemo uskoro u Beogradu, kada ekipa PH planira intervju sa njima. Kakvi su planovi za budućnost, da li je ona vezana za Lamborghini ili pak i dalje postoji mogućnost da se ostvari nekadašnji san o nastupu u Formuli 1, saznaćemo uskoro…

Text/ Photo: Z. Glavaški; M. Pavlović / milospavlovic.com

Slični tekstovi

Komentari