Menu

Suzuki Swift GTI

Suzuki Swift GTI

Iako je svetlost dana ugledao davne 1983 i do danas evoluirao do svoje pete generacije, kada god se u krugovima ljubitelja brzine pomene Suzuki Swift, prva asocijacija je GTi verzija druge generacije.

Taj GTi druge generacije stigao je na trzište 1989, a masovnost kod nas doživeo početkom devedesetih. Tokom te dekade žario je i palio putevima Srbije. I dan danas se sećam 1991 godine, kada sam prvi put u životu ugledao belog GTi-ja subotičkih tablica i jeze koja me je tom prilikom obuzela. Mala trkalica, fenomenlnog reskog zvuka naspram tadašnjih fića i stojadina bila je kao munja: sa 101 konjskom snagom i performansama od 8,7 sekundi do 100km/h i 188 maksimalne brzine bila je san svakog svakog tinejdžera.

980268_557956070910261_939099179_o

Suzuki Swift GTi – u svom prirodnom okruženju

Danas se tu i tamo može pronaći poneki primerak na domaćim oglasima, uglavnom u katastrofalnom mehaničkom i limarijskom stanju po vrlo niskim cenama. Međutim, ovo nije priča o loše očuvanim primercima već o unikatnom primerku, dobro poznatom na našim prostorima, a i šire, koji i dan danas zuji beogradskim ulicama i mami uzdahe na tjuning skupovima kod nas i u inostranstvu….

Očekujući ga u bašti kafića na dogovorenom sastanku prepoznao sam njegov dolazak i ne videvši ga– gromoglasni zvuk iz dorađenog auspuha urađenog kod Pirketa izdominirao je u prepodnevnoj gradskoj vrevi.

Čim ga ugledate, u fenomenalnoj kombinaciji zeleno-belo-crne boje sa sitnim crvenim detaljima, asociraće vas na njegovog pandana iz moto sveta – Kawasaki NINJA koji je poslužio kao inspiracija, što nam je kasnije i sam vlasnik potvrdio.

DCIM100GOPROGOPR2350.

Od Miloša zvanog Komša, vlasnika ovog lepotana, saznajem da je zavisnik od brzine postao još od kada zna za sebe, da je u osnovnoj školi kupio svoj prvi auto – fiću, koji ga je uveo u svet autmobilizma, a da se za Suzukija odlučio tek kada je ovaj automobil stigao u njegov komšiluk čijem je tadašnjem vlasniku pomagao u održavanju.

Ljubav između GTi-ja i njega rodila se odmah i postalo je samo pitanje dana kada će ova japanska cura preći u njegovo vlasništvo.

Od kada se to dogodilo, a tome već ima šest godina, Kawazuki, kako mu je popularan naziv, prošao je kroz brojna ulepšavanja i modifikacije od čega nabrajamo najvažnija: urađena je trkačka glava, veći leptir gasa i veći protokomer, olakšane remenice, trkačka izduvna grana sa komplet cevima i Sebring lonci, jača pumpa za gorivo, podignut pritisak goriva sa regulatorom pritiska goriva, mapiran (čipovan) kompjuter, FK gevinde, šireni rubovi, ojačani koševi, gornja i donja koska, rol bar, deblje balans štangle, širene čelicne felne 8 jota… Led rasveta u enterijeru, sportske kadice, katana ručica menjača, sakrivena struja iz motornog prostora…

SMP_6709

Kawazuki, Katana, Tetovaža… Na Tuning Auto Moto Show u Mađaraskoj

Kako sve to izgleda i zvuči kada se provozate ovim autom – pa u najmanju ruku FANTASTIČNO!

Bukvalno je sve kao u pravom trkačkom autu. Zadnje klupe nema, tu je rol bar, menjač je u obliku tradicionalnog japanskog mača, zvuk je daleko glasniji i agresivniji nego kod automobila sličnog karaktera, ležanje u krivini pomera granice fizike, dok  trkačka sedišta sa pretvrdim ogibljenjem rešavaju problem svakog kamena u bubregu i najavljuju mogućnost trnjenja guzice već posle 100-nak kilometara…

DCIM100GOPROGOPR2357.

Roll Bar – da se ne zaboravi karakter auta

Možda će neko reći pa u čemu je tu draž kada nema komfora, ali u tome i jeste sva lepota u posedovanju ovog auta. Jer ovo nije auto za svaki dan, ovo je auto za iskonskog automobilskog hedonistu koji je sam sebi uredio svoj autmobliski raj u kome se opusti par puta nedeljno zaboravljajući na svet oko sebe i prepustajući se maksimalnom uživanju koje samo on i njemu slični mogu da razumeju.

Slični tekstovi

Komentari