Menu

SEAT Leon Cupra 300 – Najsnažniji SEAT ikada!

SEAT Leon Cupra 300 – Najsnažniji SEAT ikada!

Ne da volim ovu Kupru nego je obožavam! Stvarno ne pamtim kada me je poslednji put toliko oduševio jedan automobil. Sve ono što sam zavoleo kod modela 290, model 300 je samo potvrdio i izdigao ljubav na jedan viši nivo!

Šta je ono što bi na prvu loptu mogao da kažem kao najjači utisak o Kupri? Definitivno činjenica da je ovo jedan od retkih automobila u kome zaista imaš utisak da bi od prvog sekunda kada sedneš za volan mogao da ga voziš punim gasom, bez ikakvog perioda privikavanja na isti. Da, stvarno je takav i da, stvarno uliva taj stepen sigurnosti i lakoće vožnje.

Al ajd da krenemo redom. Šta je to Seat promenio na ovom modelu u odnosu na onaj prethodni?

Pa realno, ne mnogo toga.

Kada je spoljašnjost u pitanju, prednji gril je smanjen u odnosu na prethodnu verziju, dodata su dnevna svetla koja su integrisana u prednji branik i manje više to je to.

U enterijeru najveću izmenu doživeo je centralni displej – izbačeni su dugmići sa strane dok je ekran povećan na 8 inča. I to je to.

U čemu je onda caka kod tog dodatnog oduševljenja upitaće neko.

Iako je motor u svojoj osnovi ostao isti: redni četvorocilindraš 2000 kubika radne zapremine sa 16 ventila i turbopunjačem, snaga je podignuta za 10 konja, tj. sa 290 na 300. Međutim, nije fora što je snaga podignuta za 3,4% već što je i obrtni moment podignut sa 351 na 380 njutna. Sve ovo doprinelo je unapređenju performansi, ali ne toliko ubrzanju do 100 km/h i krajnjoj brzini koliko međuubrzanjima sa kojima se najčešće susrećemo u svakodnevnom životu tj. vožnji: npr. stari model je u petoj brzini ubrzavao od 80 do 120 km/h 6,3 sekundi, dok novi model u istom intervalu ima ubrzanje od 5,2 sekundi!

Za one koji vole da se zanimaju ciframa, situacija kod poređenja izgleda ovako:

Cupra 290 vs Cupra 300

Ubrzanje:

  • do 100km/h: 5,7 vs 5,61 (PH merenje na testu novog modela sa Vbox Race Logic)
  • 80 – 120 (IV brzina): 4,4 vs 3,8
  • 80 – 120 (V brzina): 6,3 vs 5,2
  • 400 metara iz mesta: 14,1 vs 13,9

Maksimalna brzina: 250 km/h elektronski je ograničena za oba modela.

Kočenje:

  • 100km/h do 0km/h: 35,2m vs 32,4m

Dakle, nova Kupra ne samo da ide brže, bolje ubrzava, ima bolja međuubrzanja nego i koči bolje. Ako se ima u vidu da je zadržan prednji pogon i da je i dalje „obogaćen“ slip diferencijalom ne možete ni da zamislite kolika je bila naša želja da ga poteramo po zavojitim putevima u okolini Beograda. A to je upravo onaj momenat koji nas je fascinirao i koji sam spomenuo na samom početku teksta: bukvalno od prvog metra vožnje automobil uliva toliko sigurnosti i lakoće u vožnji da smo ga bezmalo terali do maksimuma koliko su uslovi puta to omogućavali.

Na sav taj adrenalin koji je tekao kroz vene pod uticajem G sila, nadovezao se i neviđeno dobar zvuk iz auspuha uz neizbežno „pucanje“ kao posledica downshifta šestostepenog DSG menjača. A kada smo kod menjača, šta reći osim da je zaista savršeno urađen i da ga je prava milina koristiti, al’ opet uz napomenu da mi je i dalje nejasno zašto se brzine kada je ručica u manuelnom modu menjaju guranjem napred za višu, odnosno povlačenjem unazad za nižu brzinu, kada je to potpuno suprotno logici koju nalaže sila koja se javlja kod ubrzanja/kočenja.

Elem, da ne davim više: test vožnja ove lepotice snimljena je i za naš YT kanal, a kako smo se proveli u vožnji i koliko je teško snaći se sa aktivacijom launch controle-a koju nikad nisam koristio ranije, pogledajte u klipu koji smo nedavno objavili…

Tekst/Foto: Z.Glavaški/Jankovski Photography

Slični tekstovi

Komentari