Menu

Rariteti voženi u Srbiji (VII deo): De Tomaso Pantera

Rariteti voženi u Srbiji (VII deo): De Tomaso Pantera

Pre izvesnog vremena javio nam se naš drugar Dejan iz Novog Sada sa pitanjem da li ćemo objaviti tekst o De Tomaso Pantera- i koji je tokom osamdesetih vožen kod nas. Posle malo raspitivanja i čačkanja po netu nismo uspeli da pribavimo značajnije informacije o ovom autu osim da je tokom ’86-e i ’87-e vožen po Novom Sadu i da je sledeće godine završio u Osijeku…

A o kakvom se automobilu  zapravo radi?

U pitanju je top ponuda Italijanske kompanije De Tomaso koja je model Pantera proizvodila u periodu 1971-1991. Napravljeno je ih oko 7200 komada i tokom tih 20 godina predstavljali su glavnog konkurenta Ferrari-ju, Lamborghini-ju i Maserati-iju.

Za razliku od konkurentskih fabrika, De Tomaso u model Pantera nije ugrađivao svoj motor, već Fordov V8 od 5.800 kubika. Snaga ovog motora kretala se od 330 konja kod prvobitnih modela do 380 konja pri kraju produkcije. Ova snaga omogućavala je De Tomaso-u perfomanse koje su ga činile dostojnim konkurentom Ferrari-ju i Lambu: ubrzanje je iznosilo oko 5 sekundi, dok je maksimalna brzina bila oko 260 km/h.

Najlepši primerak je svakako serija GT5, kojih je proizvedeno 250 komada, a razlikovali su se od ostalih Pantera po proširenim krilima, većim i snažnijim kočnicama, lepšem i luksuznijem entrijeru…

Tekst: Zoran Glavaški; Photo: flickr.com

Slični tekstovi

Komentari