Menu

Rariteti voženi u Srbiji (VI deo): Alpina B7 TURBO

Rariteti voženi u Srbiji (VI deo): Alpina B7 TURBO

Fotografije ovog bavarskog lepotana dobili smo od našeg drugara Duleta kao i zanimljivu priču koja prati ovaj automobil.

Za početak – ovo nije originalna Alpina. Ovo je homemade Alpina sklapana u Srbiji. Cela priča započinje 1988 godine kada je kupljena šasija BMW-a 635 CSI. Zatim i originalni motor 635 CSI. Kupovinu motora pratila je i nabavka vešanja, kočnica i svega onoga što je bilo potrebno da automobil izgleda onako kako treba da izgleda. I da ide kako treba da ide. Originalni 635 csi motor imao je snagu od 218 konja i maksimalnu brzinu od 222 km/h.

Posle par godina, ukazula se prilika za kupovinom Alpina B7 Turbo motora. Naravno, prilika nije propuštena. Novi motor krasila je daleko veća snaga, a samim tim su i perfomanse bile bolje – 330 konja omogućavalo je ubrzanje od oko 6 sekundi i maksimalnu brzinu preko 260km/h.

Međutim, ni to nije bilo dovoljno. Posle izvesnog vremena nabavljena je nova turbina, veća od originalne Alpinine koja je zamenjena. Taj zahvat doveo je do porasta snage pa je procena da je na vrhuncu moći automobil imao cirka 440 “konja”. Na pitanje koliko je para trebalo da se napravi jedno ovakvo “zlo i naopako” sledio je odgovor: preko 100.000 nemačkih maraka uloženo je od 1988-e…

Da bi vam približili svu moć ovog automobila napravićemo paralelu sa orginalnom Alpinom B7 Turbo sa četvoro vrata – naime, u toj verziji, B7 je bila najbrža limuzina na svetu krajem ’70-tih i početkom ’80-tih! A ovo čudo je, kao što rekoh, em bilo kupe, em imalo oko 140 konja više od limuzine. Pa vi sad vidite…

Priča vezana za ovaj automobil odvijala se u Šapcu negde do pre desetak godina, a onda je automobil “otišao” za Zrenjanin, da bi kasnije završio u Novom Sadu. Da li je i dalje tamo i u kakvom je stanju, Dule nije znao da mi kaže…

Slika00+ Slika001 Slika006

Slični tekstovi

Komentari