Menu

Rariteti voženi u Srbiji: Lamborghini Espada

Rariteti voženi u Srbiji: Lamborghini Espada

Prvi put sam video Espada-u prilikom posete Lamborghini muzeja u Santa Agati. Iskren da budem tada nije ostavila poseban utisak na mene. Sada shvatam zašto – pored svih onih Aventadora, Diabla, Countach-a, Miure i ostalih članova familije ona nekako ostane u drugom planu.

Međutim, kada sam je juče ugledao onako samu, prelepu, impresivnu, impozantnu u svoj svojoj lepoti ostao bukvalno bez teksta. Mislim da sam se pola sata vrteo oko nje kao kuče oko kuje gledajući kako da je zaskočim.

Prvi utisak koji je ostavila na mene je veličina. Espada je bezmalo dugačka pet metara i široka nepuna dva metra! Tačnije 4750mm i široka 1860mm. Sva ta širina i dužina i te kako dolazi do izražaja kada se nađe parkirana pored klasičnog gradskog automobila. Drugi utisak je dizajn – Gandini je savršeno uradio zadatak. Toliko deluje moćno i namrčeno da prosto uteruje strah u kosti. Zadnji deo auta je neobičan, ali je dizajn nametnut činjenicom da se i pozadi nalaze 2 sedišta koja su i te kako upotrebljiva. Snagu i moć sa zadnje strane auta najavljuju 4 izduvne cevi. Nisam imao pristup enterijeru, ali u svakom slučaju primetna je prostranost i komfor, uz detalj koji odmah upada u oči – ne postoji “šablon” za hod menjača već klasična kožna navlaka oko ručice. Još jedan detalj koji podseća na Lamborghini gene – poslednja cifra na cajgeru je 300 km/h.

20170225_181402 v1

Ushićenje je svakako dodatno bilo stimulisano činjenicom da ovaj auto posmatran u Beogradu, da je registrovan i da ima naše tablice. I da je u više nego dobrom stanju, čak šta više odličnom!

Uz konsultaciju google-a došao sam do podatka da ih je u periodu od 1968 do 1978 napravljeno 1217 komada i do pojave Countach-a bio je najprodavaniji Lambo ikada. Pomenuta cifra obuhvatila je proizvodnju 3 serije, od koji je prva bila najslabija (240 konja), a druga najjača sa čak 345 konja (treća serija nešto slabija od druge – 325 konja). Koncept motora je sve vreme ostao isti: V12 od 3,900 kubika sa 6 weber karbutora i 24 ventila. Što se tiče performansi, Serija 2, koja je bila najmoćnija imala je ubrzanje od 7,8 sekundi do stotke i maksimalnu brzinu od 250 km/h.

Danas na globalnom tržištu Espada ima popriličnu cenu, a najvredniji su primerci serije 2.

Za kraj šta reći osim poručiti vlasniku: Svaka Čast!

20170225_181437 v1

20170225_181239 v1

20170225_181516 v1

Tekst i Photo: Zoran Glavaški

 

Slični tekstovi

Komentari