Menu

Rariteti voženi u Srbiji: BMW M3 (e30) Cabrio

Rariteti voženi u Srbiji: BMW M3 (e30) Cabrio

Da li znate da jedan ovakav postoji kod nas? Takođe u crvenoj boji, ali sa crnom kožom. Oni koji ga znaju kažu da je u perfektnom stanju! Jedan od najređih ikada napravljenih – proizvedeno ih je svega 787 komada od kojih su 786 sa motorima 2,300 cm3 od 195 i 215 konja, i jedan jedini Sport Evolution Convertible sa 2,500 cm3 i 238 konja.

E sad, ne znam tačno koji od ovih je kod nas, ali koji god da je, svaka čast vlasniku što je rešio da ga zadrži i ne dozvoli da se vrati nazad u EU.

A o kakvom se zapravo automobilu radi?

Kupe verzija M3 bazirana je na E30 s tom razlikom što je motor ispod haube bio BMW S14. Osnovna ideja bila je homologacija za Grupu A Touring šampionata gde je zadatak bio udariti na najjačeg konkurenta – MB 190E 2.3-16V koji je javnosti predstavljen par godina ranije. Bembara se takmičila i u reliju i na kružnim trkama, a najznačajnije rezultate ostvarila je u šampionatima BTCC, DTM,ITCC, WTCC… I dan danas se na YT i Fb vrte snimci kultnih dvoboja u DTM šampionatu koji smo početkom 90-tih svi pratili. Kada je naše podneblje u pitanju, mislim da je prvi trkački M3 u Srbiju došao za Paju Komnenovića uz pomoć sponzora Optima Modriča. Pre toga su se već vrteli na trkama u staroj Jugi, a meni je ostao u sećanju onaj sa Walter Wolf reklamom kojim je Matjaž Tomlje tada dominirao od Vardara pa do Triglava.

Pripremljen za trke, S14 iz 2,3 litra izvlačio je cca 300 konja, dok je kod motora od 2,5 litra bilo moguće izvući bezmalo 400 konja. Naravno, pričamo o potpuno atmosferskoj verziji.

Podsećanja radi, perfomanse civilne verzije svakako su bile slabije u odnosu na trkačku, ali i dalje u skladu sa karakterom vozila:

  • 2.3 L-16v – 195 KS: 0–100 km/h: 6.9 s. Maksimalna brzina: 235 km/h
  • 2.3 L-16v – 215 KS: 0–100 km/h: 6.7 s. Maksimalna brzina: 240 km/h
  • 2.5 L-16v – 238 KS: 0–100 km/h: 6.1 s. Maksimalna brzina: 250 km/h

Kabrio u osnovi bio mehanički isti kao i kupe s tom razlikom što je imao drugačije opruge i amortizere koji su bili u stanju da iznesu veću težinu nametnutu mehanizmom za pomeranje krova i ojačanom karoserijom. Naravno, pomeranje krova obavljala je struja, a ako se ne varam, sedišta su u okviru standardne opreme imala grejače i štelovanje pozicije takođe na struju. Enterijer je ostao potpuno identičan kupeu.

Za razliku od kupea koji se pravio od 1985 do 1992, kabriolet se proizvodio svega 3 godine: 1988-1991.

Danas se M3 e30 Cabrio prodaje uglavnom po aukcijama, a cene se kreću od 40.000/50.000 pa do 200.000 evra.

Za kraj, evo i jedne slike primerka koji je kod nas, a koju sam pribavio zahvaljujući drugaru Radetu

16996009_1438116356253260_2154793851185329247_n

Tekst: Zoran Glavaški

Photo: naslovna-pinterest, u tekstu-Darko

Slični tekstovi

Komentari