Menu

Rariteti voženi po Srbiji (IV deo): Lancia Thema 8.32

Rariteti voženi po Srbiji (IV deo): Lancia Thema 8.32

Lancia by Ferrari. To ćete prvo ugledati kada podignete haubu ovog automobila. I normalno je da stoji ovaj natpis kada se untra zaista nalazi originalni Ferrari-jev motor koji je fabrički ugrađen u ovu Themu. Otuda i oznaka u  nazivu 8.32 – 8 se odnosilo na broj cilidnara dok je 32 broj ventila. Zapremina motora je iznosila 2.900 kubika. Originalno se ovaj motor ugrađivao u Ferrari-ju 308 i Mondial QV.

Snaga motora u Themi iznosila je 215 konja, sa perfomansama koje su za ono vreme bile više nego odlične: ubrzanje je iznosilo 6,8 sekundi do 100km/h , a maksimalna brzina 240 km/h.

Po spoljašnjem izgledu ova Thema se nije isticala posebno ako izuzemo dve stavke: Ferrari-ijev zvuk (jer od nasleđa nemož’ pobeći) i zadnji spojler koji se pri određenoj brzini sam podizao što je prvi put da je takav tip spojlera ugrađen u jedan serijski automobil.

U periodu od 1986 do 1992 proizvedeno je 3970 komada, od kojih se kod nas na oglasima pojavio jedan primerak pre 15-tak godina. To je bilo ono vreme kada je uvoz bio dozvoljen bez ograničenja i kada je svakojakih kola stiglo u Srbiju. Ne sećam se tačno cene, al znam da nije bila ništa specijalno. Od tada niti sam čuo niti video negde ovakvu Themu, pa me ne bi čudilo da je i danas negde kod nas u nekoj šupi prekrivena prašinom. Moram da priznam da ne znam dal mi je veći žal kada jedan ovakav auto il je napustio Srbiju odavno i krasi garažu nekog kolekcionara il je već pomenutoj šupi.

A kako je mogao da izgleda da se u njega uložilo samo malo truda i vremena pogledajte na ovom snimku sa Youtube-a:

Tekst: Zoran Glavaški

photo: coys.co.uk; pistonheads.com;

Slični tekstovi

Komentari