Menu

Rariteti voženi po Srbiji (III deo): Lotus Omega

Rariteti voženi po Srbiji (III deo): Lotus Omega

Kraj osamdesetih/početak devedesetih bio je nestvarno dobar sa automobilskog aspekta. Tadašnje simbioze kompanija oko pojedinačnih projekata donele su proizvode koji će teško biti nadmašeni. Automobili poput Lancia Thema 8.32; Audi RS2 i Lotus Omega bili su sveto trojstvo ludila 90-tih.

950 Lotus Omega je napravljeno tokom perioda 1990-1992. Plan je bio 1.100, ali je potražnja bila manja pa je produkcija zaustavljena pre planiranog kraja. Sve su bile u istoj boji. Opel je u ovaj projekat ušao sa Lotusom koji je bio zadužen za upgrade poznatog Opelovog motora od 3.000 kubika 24v. Zapremina je podignuta na 3.600 kubika i dodata su dva Garrett turbo punjača. Menjač, manuelni (ZF) je isti onaj koji je koristila Corvette ZR1. Zadnji diferencijal je sa Holden-a V8.

Epilog: 377 konja, 5,2 sekunde do 100 km/h, 283 km/h i titula najbrže limuzine na svetu.

Kod nas ih bilo nekoliko ako se ne varam, pojavili su se već sredinom devedesetih. Ja sam bio te sreće da sam se i provozao sa jednom. Bilo je to negde oko 2003-će, a provozao me ni manje ni više nego lično Paja Komnenović u svojoj Omegi. Čudo Božije kako je taj auto išao. Zlo. Još kad vas Paja provoza onda je to spasavaj se ko može. Automobil se tada prodavao po cenio od oko 20.000 evra  i ako me sećanje ne vara dosta vremena mu je trebalo da ga proda. Mislim da je na kraju završio u Švedskoj. Šteta što nije ostao kod nas. Gde su danas ostali primerci koji su se vozili ovde ne bih znao reći, ali dugo nisam video ni jednog…

Tekst: Zoran Glavaški

photo: autocar247.com

Slični tekstovi

Komentari