Menu

Rariteti voženi po Srbiji (V deo): Audi RS2

Rariteti voženi po Srbiji (V deo): Audi RS2

Ovo ludilo od auta pojavilo se u Srbiji ’90-tih. Plavi, kao sa slike, dugo je bio u vlasništvu kompanije Interspeed i često je korišten kao “pace car” na relijima koje su organizovali. Neretko se dešavalo da kao predvozilo napravi vreme na stazi dovoljno dobro za osvajanje medalje i to u višim klasama. Pre desetak godina auto je doživeo lakšu havariju i posle toga mu se gubi svaki trag. Gde je danas i u kakvom je stanju nismo uspeli da saznamo.

A kakvom se automobilu zapravo radi?

U pitanju je zajednički projekat Audija i Poršea koji je trajao tokom 1994 i 1995-e godine. Kao osnova je korišten Audi 80 Avant Quattro koji je u Poršeovoj fabrici dorađivan, da ne kažem “upgrejdovan” (u pogonu u kojem je sklapan i kultni 959). Tjuning od strane Poršea je podrazumevao:

  • ugradnju većeg turbo punjača i interkulera
  • ugradju injektora sa većim protokom
  • ugradju brembo kočnica i ogibljenja
  • zamenu postojeće ECU drugom
  • 911 CUP felne i retrovizore identične onim sa 964 turbo

Ove izmene omogućile su petocilindičnom turbo motoru zapremine 2.200 kubika sa 20 ventila impresivne snage i perfomansi: 315 konja, 4,8 sekundi do stotke i maksimalnu brzinu od 262 km/h.

Britanski časopis AUTOCAR je 1995 godine tokom testiranja merio i vreme od 0 do 30 mph zabeleživši neverovatnih 1,5 sekundi što je bilo bolje vreme ubrzanja od Mclaren F1 (putnički) ali i bolida Formule 1 kojom se tada Žak Vilnev takmičio u šampionatu!

Prvobitni cilje je bio da se proizvede svega 2.200 komada, ali je usled tražnje tokom godinu i po dana proizvodnja povećana na 2891 primerak.

I da ne zaboravim – DA, ovo je rodonačelnik kultne serije RS.

Tekst: Zoran Glavaški; Photo: wikimedia

 

 

Slični tekstovi

Komentari