Menu

Promocija E Pace – Bejbi Jaguar

Promocija E Pace – Bejbi Jaguar

Ni temperatura od 4 stepena uz susnežicu nije uspela da nas odgovori od jučerašnjeg odlaska u Delta City. Ovaj put razlog za to nije bio šoping već nešto mnogo bolje, novi Jaguarov kompaktni SUV koji nosi oznaku E Pace. Promocija je bila sjajna i takva je i morala biti. Zašto? Pa zato što je ovo za Jaguar najvažniji model, posebno na našem tržištu. Najjeftiniji je, a bez obzira na cenu i dalje je pravi pravcati Jaguar.

Nakon svetskog uspeha koji je doživeo F Pace red je da vas upoznamo sa njegovim manjim bratom.
E Pace osim manjih gabarita apsolutno ni u čemu ne zaostaje za odlikovanim većim modelom. Štaviše sve Jaguarove kvalitete odlično predstavlja u manjem obliku, obliku kompaktnog SUV-a ili krosovera. Sa dimenzijama od 1649mm visine, 4935mm dužine i 2088mm širine uz klirens od čak 204mm plasira se u sam vrh klase.

Na dizajn ne treba trošiti reči, jer ni hiljadu reči ne mogu opisati prizor E Pace-a u crvenoj boji koja se reflektuje na uglačan led klizališta ispred Delta Citiy-a. Zaista je umetnost preneti dizajn sa F Type sportskog kupea na krosover i to preneti ga u tolikoj meri da kada bi stali jedan pored drugog teško da bi mogli reći koji izgleda “sportskije” i originalnije.

Na prednjem  delu E Pace-a dominira crna maska i usisnik vazduha dok su na samom dnu branika postavljene maglenke. LED Matrix farovi su bukvalno preslikani sa F Type-a i oni kompletiraju agresivni izgled prednjeg dela mačke.


Kada pogledate ovaj automobil iz profila shvatite da on zapravo treba da bude benchmark za ostale u klasi. Neverovatno je kako jedan krosover ove visine može izgledati skladno i dinamično. Krov koji može biti panoramski ili u boji karoserije se naglo spušta ka gepeku preko spojlera do najlepšeg dela. Zadnji deo je oštro zasečen baš kao i kod F Type-a i tu smo definitivno ostali bez reči, nagrada za najlepše dizajniran automobil godine u najavi.

Naravno sav taj dizajn treba lepo i obojiti pa će budućim kupcima biti ponuđena sledeća paleta boja: Firenze Red, Caldera Red, Fuji White, Yulong White, Borasco Grey, Corris Grey, Silicon Silver, Indus Silver, Santorini Black, Farallon Pearl Black i po nama najprivlačnija Caesium Blue koju je i F Pace odlično izneo.

Ako kažem da ćete ulaskom u unutrašnjost doživeti iznenađenje kada vidite nivo kvaliteta materijala i završne obrade, da li biste mi verovali? Moraćete, jer je zaista tako. Enterijer je preslikan iz F Pace-a uz manju izmenu na delu kod komandi za klimu i menjač. Ovde ipak ne postoji selektor brzina koji izroni iz centralne konzole već klasična ručica čijim pomeranjem napred-nazad birate mod.

Što se motorizacije tiče tu je sve već isprobano i dokazano. Dvolitarski dizel agregati postoje u tri verzije 150, 180 i 240 ks dok benzinci isporučuju 249 i 300 ks. Svi agregati biće upareni sa manuelnim ili devetostepenim automatskim menjačem. Nama je najzanimljiviji dizel od 240ks i 500 nm koji do stotke stiže za svega 7 sekundi. Slabije verzije će imati pogon na prednje točkove dok će najjači dizel i benzinac imati pogon 4×4.

Da se ovde ne radi o još jednom fejk terencu dokazuje činjenica da je E Pace zasnovan na platformi Land Rover Discovery Sport-a, a svi znamo koliko iskustvo Land Rover ima u pravljenju vrhunskih terenaca. Još jedna potvrda da nema mesta za grešku je i informacija da će se E Pace proizvoditi u austrijskoj fabrici Magna Steyr koja je čuvena po proizvodnji Mercedesove G klase.

Prodaja prvih primeraka E Pace-a kod nas počinje narednih dana, a mi ga uskoro očekujemo na našem testu.
Za kraj bih se još jednom zahvalio British Motors-u na pozivu i dodao da nas ni kuvano vino ni čaj nisu uspeli ugrejati koliko trenutak kada je otkriven crveni baby Jag.

Text/ Photo: A. Kušljić / Jankovski Photography

Slični tekstovi

Komentari