Menu

Porsche Boxster – Uživanje ima drugo ime

Porsche Boxster – Uživanje ima drugo ime

U sred testa Camaro SS zvoni telefon, na vašu, a i našu radost bio je to poziv da se uradi test modela Porsche Boxster iz 2012. godine. Naravno da nismo odbili, kažem naravno, jer ko je toliko lud da odbije vožnju Porsche-a?! Dobro, možda onaj ko ima bolji automobil, ali ta debata sad nije tema.

Bio je to dan, kada smo u razmaku od samo pola časa, poredili američku snagu sa nemačkom agilnošću. Američke mišiće i nemačku lepotu. Lepota je diskutabilan pojam i nalazi se u oku posmatrača, ali pre nego što sam seo za volan, obilazio sam oko automobila kao pravi carspotter, zagledajući svaki detalj, diveći se dizajnu. Razlog više je bio to što automobil nije skroz fabrički, iako su delovi na njemu originalni. Reč je o kozmetičkim izmenama koje se odnose na eksterijer.
Zamenjeni su prednji i zadnji branik, farovi, kočione čeljusti i naravno bedževi koji kažu da je u pitanju wannabe GTS.

Istorija ovog modela počinje 1996. godine, kada u Porsche-u shvataju da im treba kabriolet. Osnova za Boxster je bio koncept iz 1992. godine, čiji je dizajn odigrao ogromnu ulogu. Prvobitni motor je bio zapremine 2500 kubnih centimetara, da bi uskoro skočio na 2700, dok je Boxster S varijanta imala 3200.

Dakle, poenta ovog modela je bila da bude lep kao Lena Kovačević, da peva kao Alen Islamović i da bude pristupačniji. Ne znam koliko su uspeli u ovom trećem pošto cena sa nekom pristojnom opremom ide i do 75 hiljada evra. No, ipak je to Porsche, pa morate platiti malo i za imidž, istoriju, tradiciju… ali dobijate odličan automobil koji će biti primećen, atraktivan, a pritom pruža dosta zadovoljstva jer nije slab.

Od samog razgledanja i prilike da ga vozimo prošlo je bezmalo 2 meseca, a ja sam i dalje pod utiskom, kao kad se prvi put vidite sa nekom devojkom koja vas oduševi i zaljubite se na prvi pogled, pobrljavite načisto i ne možete da beknete. Ili u košmaru kad vas jure, a vi ni da se pomerite, kao zacementirani.

Dizajn automobila je od samog nastanka modela prisutan, sa manje-više izmena, ali ako se opet vratimo unazad, prva generacija je nastala na bazi koncepta, druga na bazi Carrera GT modela, a ova, treća, je nastavak dizajnerske priče sa 911 modela. Nema ostrih ivica, mišići na zadnjem delu, a opet izgleda mnogo bolje od prethodnika, jednom rečju fenomenalno. Automobil je neznatno duži, širi, ali i niži od prethodnika, a sve to mu daje na stabilnosti. Kad smo već kod dimenzija da pomenemo i masu koja iznosi svega 1350 kg zahvaljujući kombinaciji aluminijuma i čelika.

Ni unutrašnjost automobila nije ništa manje impresivna, kvalitetna sedišta koja vas sa svih strana drže na svom mestu, omogućavaju da se automobil vozi brže, agresivnije i da pritom vozač ne osciluje levo-desno kao da igrate stoni fudbal. Dosta aluminijuma i kože je prisutno, da kažem celokupni utisak je da je sportski automobil sa elementima materijala iz višeg segmenta. Naravno, kakav bi to bio moderan sportski automobil bez šaltanja na volanu… Jedino što je kvarilo utisak savršenosti je mali centralni displej. Mogao je biti veći, jer kad vozite 30-40kmh po gradu, snalazite se, ali pri malo većim brzinama, ne možete videti gotovo išta.

Zamerka koju je kolega Nikola našao je udobnost sedišta. Iskreno, ne znam koliko su sedišta tu kriva, pre bih rekao da je to do tvrdog oslanjanja, ipak je tu stabilnost uzela dobar deo kolača, pa je kompromis maltene izostao. Povrh svega, zaboravio je da smo se, gotovo sve vreme, vozili u sportskom režimu. No, da ne pomislite da je kao da sedite na dasci na traktorskoj prikolici, nije isti osećaj. Ovo je za tu scenu kao da ste u Rolls-Royce-u.

Red je da pređemo na ono što čini srce ovog automobila, a i onaj deo koji zaista oduševljava-motor. Kao što sam naziv modela govori, ime je izvedeno od dve reči : Boxer, zbog boxer motora koji je postavljen centralno i od reci roadster, što, nadam se, znate šta znači (kabriolet dvosed). Razlog zbog kojeg nema fotografija motora i jeste taj, da bi do njega došli, morali bismo da raspremimo pola automobila. Moramo pohvaliti izolaciju, jer se ne oseća ništa, kao da je tu prtljažnik, a ne motor. Izolacija je odlična i što se zvuka tiče pa auto nije bučan pri nekim gradskim brzinama.

Dakle, srce ovog lepotana čini bokser motor zapremine 2700 kubika. Poslednji atmosferski motor, što nam je po malo i žao, jer zaista lepo prede, iako to nismo očekivali, već smo mislili da je drama rezervisana isključivo za S varijantu. Redni šestak isporučuje 265 konja i 285 Nm obrtnog momenta. U stanju je da potegne do stotke za 5.7 sekundi, što možda i ne deluje toliko impresivno, ali zato je tu S verzija sa 315 konja koja do stotke stiže za gotovo sekund manje, a ako ni to nije dovoljno, onda su tu modeli 911, a Boxster ne želi da ulazi na njihovu teritoriju. Snaga koje, rekli bismo nema mnogo se uvek oseća, imali smo osećaj kao da kad god dodate gas, on pojuri najbolje što može, a to je odlično za preticanja, kao i za samo uživanje, jer ovaj automobil za to i jeste.

Sve ovo prethodno rečeno ne bi imalo smisla bez dobrog menjača. U našem slučaju je to bio automatski sedmostepeni PDK menjač sa dvostrukim kvačilom koji je obavljao posao izvanredno. Kruže priče da je prethodnik imao dosta sporiji odziv i da je bio lenj. Ovaj te karakteristike nema, zaista je brz i neće vas izneveriti. Kao i svi ljubitelji automobila bili smo malo i razočarani što nema manuelni menjač, ali opet ova opcija za grad uz šaltanje na volanu zadaje manje muke vozaču, jer znamo svi kako je kad treba promeniti brzinu milion puta za 300 metara.

Automobil se vozi lagano, čak i početnici ili ljudi koji nisu imali priliku da voze neki sportski automobil ovde bi se snašli bez problema. Upravljivost je zaista na vrhunskom nivou, ali celokupni utisak kvari elektronski volan, nemate taj osećaj gde vam se točkovi nalaze, koliko biste smeli da motate bez bojazni da ćete izbaciti zadnji kraj automobila iz stabilnog stanja. Inače pogon je na zadnjoj osovini, mada se to u toku vožnje ne oseća toliko, bar dok ne počnete da se igrate sa krivinama. Stabilan je kao da ima pogon na sva četiri točka.

Napomenuo sam na početku da sam i dalje pod utiskom, razlog tome je verovatno iskustvo u vožnji. Previše zadovoljstva, užitka i osmeha koje će vam ovaj automobil pružiti. Izgleda fenomenalno,  nikad bolje. Novija verzija je malo “našminkanija” i ima turbo motore, naravno da je poboljšana, ali moje srce je uz ovaj model. Ne bih menjao ovaj zvuk i sirovu snagu za turbo motor i active sound system. Njegovi konkurenti su BMW Z4, Audi TT, Nissan 370Z, Mercedes SLK, svi su oni dobri i zanimljivi svaki na svoj način. Međutim, Porsche Boxster se tu izdvaja po kvalitetu materijala, mnogo je blizu modelima 911, izgled je jedinstven i tu različiti ukusi igraju ulogu, ali je definitivno najsportskiji automobil među svojim rivalima.

Za sam kraj, mislim da je najslabiji Porsche odlično predstavio brend među konkurencijom. Brani brend na najbolji način i pokazuje da nije slučajno tu, da opravdava novac koji treba da izdvojite. Da li je ovo najbolji automobil za pare koje biste morali da potrošite ne znamo, ali znamo da nećete zažaliti i da ćete biti nasmejani i primećeni gde god se pojavite.

 

Text/ Photo: S. Ćosić / N. Dragorajac

Slični tekstovi

Komentari