Menu

Opel Grandland X Ultimate 2.0D AT8

Opel Grandland X Ultimate 2.0D AT8

Svaki put kada treba da testiramo neki SUV/Crossover mi danima međusobno gunđamo, kukamo autokućama da nam daju neki pravi auto jer, pobogu, prodaja tog segmenta i sa i bez naših testova im svakako ide više nego dobro.  Koristimo svaku priliku da, tobože, kritikujemo autoindustriju koja štancuje modele iz ovog segmenta dok limuzine i hečbeci polako izumiru. I to naše hejtovanje traje sve dok ne odemo da preuzmemo auto… A onda sva trojica, svaki put, (HR-V, T-Roc, Arona, Kuga, X1, X2 itd), nepogrešivo, uskočimo sami sebi u usta.

Evo, priznajem. I ovaj put sam tako lupetao i davao mu glupe epitete poput Insignije na štiklama, Opel 3008 i slične neduhovite komentare. A onda…

DIZAJN

Isprva, kada sam video auto na fotografijama, bukvalno ga nisam konstatovao. Nije mi privukao pažnju uopšte, gledao sam ga kao samo još jedan SUV u nizu. Međutim, neke stvari zahtevaju vreme da se slegnu, a biću pretenciozan pa ću reći i da je potrebno i da se unajme pravi fotografi koji će na kreativniji način da privuku pažnju promotivnim materijalom. 🙂

Prvi utisak koji ostavlja je agresivan, što bi naš Lala rekao – namrčen dizajn. Auto je dosta inspirisan Insignijom, kako to obično i ide, ali mnogi komentarišu i da liči na Alfa Romeo Stelvio, što je ništa drugo do kompliment. Zadnji kraj mi se posebno dopada, ne samo farovi već i vrata gepeka koja su ispod stakla izvučena sa oštrim završetkom poput kakvog mini-spojlera. Prednji kraj ništa posebno, biću iskren – ne sviđaju mi se brkovi na grilu kod novih Opelovih modela, a rekao bih i da mu fali još agresivnosti, ali zato felne vade stvar definitivno. Totalno su u blink-blink fazonu sa ovim super-sjajnim finišom poput ogledala i sa svojim dimenzijama od 19 inča. Dok sam ga vozio zbog njih sam se osećao kao 50 cent (za siromašne).

VOŽNJA

Ne mogu da ne pohvalim vešanje, jer sam očekivao znatno više ljuljanja po krivinama zbog klirensa od 20 cm, međutim, auto ostavlja prilično ubedljiv utisak i pritom je dovoljno udoban. Čak bih se usudio da kažem da je odnos između udobnosti i voznih karakteristika idealan.

Ali zato motor, ne da ću da hvalim, nego bih hvalospeve o njemu ovde pisao. ‘Ajde probaću da ne preterujem:

Ubica!

Dobro, ‘ajde ovako…

Grize asfalt!

Ma ne vredi… Ne mogu da sakrijem oduševljenje. Stvarno mi se mnogo dopao. Sada sam definitivno siguran da je Opel od spajanja sa PSA grupacijom postao atraktivniji brend za naše kupce, makar dok su dizel motori još uvek aktuelni.
O čemu se radi? Dobro poznati HDI motor zapremine 2 litra, 177 konja, 400Nm već pri 2000rpm, sve to sa težinom od 1500kg daje ubrzanje 0-100km/h – 8.7 sekundi.  Potrošnja – 7.5l/100km kombinovane vožnje, dok u gradskim uslovima naraste za litru više. Ako mene pitate, idealno.

Međutim, nije baš sve potpuno idealno, a za to je kriv automatski osmostepeni menjač. U situacijama kao što je preticanje, kada naglo dodate gas menjač će ekspresno spustiti stepen ili dva niže, kao što se i očekuje, međutim, kada završite s preticanjem i popustite pedalu gasa, on umesto da smiri tempo i prebaci u viši stepen, predugo ostaje u nižem stepenu. Dovoljno dugo da iritira bukom koju motor proizvodi tokom rada u visokim obrtajima. Ne znam, kažu da se živ čovek na sve navikne…

Ima tu još jedna stvar, a to je pogon. Trenutno je u ponudi samo prednji dok se 4×4 očekuje u budućnosti. Očigledno da mnoge kupce ovog segmenta to i ne potresa previše, pa tako u Opelu nema žurbe. Ako ipak spadate u ovu drugu grupu kupaca, šta da vam kažem osim da sačekate još malo jer mislim da vredi.

ENTERIJER I OPREMA

Kod ovakvih automobila sve se vrti oko praktičnosti i može se reći da je taj ispit položen. Gepek sa 514l, ravnom utovarnom ivicom, automatskim otvaranjem, pa čak i opcijom da ga pokretom noge ispod branika otvorite, jasno govori na šta su se ljudi iz Opela fokusirali i vidi se da znaju šta kupci ovog segmenta traže. Ulazak kako na prednja, tako i na zadnja sedišta je ultra jednostavan, a kad smo kod zadnjih sedišta… Poseduju grejače, klupa je izuzetno dugačka, mada mesta za kolena ima “samo” dovoljno. Nekako se očekuje od ovolikog automobila da ga ima u izobilju. Stvar koja mi se najviše dopada – utičnica za 220v. Nama fotografima se stalno dešava da ostanemo s praznim baterijama, često nosimo rezervne ali nikad ne znamo da li smo ih sve dopunili – ova opcija je spas za takve situacije. Da ne pominjem koliko može biti korisno za neke izlete/kampovanja kada možete poneti male kućne aparate sa sobom. Apelujem na sve proizvođače da pod hitno uvedu ovo makar kao dodatnu opremu!

Prednja sedišta su električna sa memorijom i gomilom podešavanja – još jedan veliki plus za kupce koji očekuju udobnost. Sedišta su postavljena tako da možete naći savršenu poziciju za volanom bilo da volite visoko sedenje ili da volite da se zavalite, potpuno je svejedno, svako može da nađe svoj idealni položaj. Naravno, tu su grejači sedišta, ventilacija i grejači volana kao deo dodatne opreme.

Najzanimljivija stvar je definitivno automatsko parkiranje. Čak smo i snimili zaseban video na tu temu gde smo utvrdili da parkira brže od mene. Iskreno, bio sam ubeđen da ću biti brži.

Kad smo kod parkiranja, tu je i kamera 360°, senzori koji su suludo glasni i dosadni i isto toliko korisni u paketu sa kamerama.

Još neka pozitivna zapažanja su recimo prednja LED svetla koja jednostavno rade i bolje od onoga što očekujete, a tu je i ozvučenje čuvenog japanskog proizvođača Denon – bitna stavka za nas audiofile.

Jedine zamerke koje sam ovde uspeo da nađem su pomalo dosadan dizajn enterijera kao i infotejment. Infotejment bi morao biti jednostavniji i intuitivniji. Neću širiti priču u detalje, ali najkraće rečeno – nije mi ostavio “user-friendly” utisak.

CENA I ZAKLJUČAK

Kao što znate, cena opreme često bude veoma visoka pa tako ovakvi primerci nakrcani opremom znaju da budu i duplo skuplji od početne vrednosti. Međutim, ovde to nije slučaj. Cena ovog primerka iznosi oko 33.800 eura što u odnosu na količinu opreme zvuči vrlo pristojno.

Ali ne vredi i ovaj put ćemo već nakon par nedelja zaboraviti sve ovo i opet početi da pljujemo po krosoverima da bi ispali face u društvu pa ‘ajde onda da požurim dok ponovo nisam ogrizao u svoj konzervativizam.

SUV/Crossover segment je realnost. To je sinonim za praktičnost, to je all-in-one automobil, to je sve što vam treba u životu. Petrolhedi, hoćemo li da se pomirimo sa tim?

Tekst/Foto: I.Jankovski/Jankovski Photography

Slični tekstovi

Komentari