Menu

Mercedes STAR EXPERIENCE: ono kad AMG “objasni” kako stoje stvari

Mercedes STAR EXPERIENCE: ono kad AMG “objasni” kako stoje stvari

Kako bi po vama trebalo da izgleda idealan početak dana? Šta kažete na ovo: dođeš ujutru na NAVAK, dobiješ na raspolaganje Mercedes E63 AMG od 571 konjskih snaga i sve što treba da radiš je da vrtiš krugove po stazi?

Bolje od jutarnje kafe? Mnoooooogo bolje! 10 puta bolje! Bolje čak i od jutarnjeg vođenja ljubavi!

E otprilike ovako je nama iz PH započeo dan kada je Star Import, uvoznik i distributer Mercedes vozila za Srbiju, CG i BiH organizovao svoj event na stazi NAVAK u saradnji sa maticom Daimler gde nam je u okviru događaja pod nazivom “ Feel Intelligent Drive” stavio na raspolaganje 20 putničkih i 12 dostavnih vozila.

Mi smo tog dana imali više sreće nego pameti kada smo od 32 automobila prvo dobili na raspolaganje već pomenuti E63 AMG. Njega smo, zajedno sa ostalim AMG Mečkicama (najnovijim „baby“ AMG predstavnicima u obliku C43 AMG 4-MATIC (367 ks); E43 AMG karavan (401 ks);  kompaktnom GLA 45 AMG (381 ks) i GLC 43 AMG (367 ks)) vozili po stazi NAVAK upoznajući se sa njihovim performansama, snagom, ležanjem, upravljivošću i udobnošću u okviru prvog segmenta eventa koji je nosio naziv „ Agility“.

I kakvi su utisci?

Neverovatni!

Napraviti superluksuznu limuzinu koja je „napucana“ kvalitetom nije lako, a napraviti je tako da još sa svojim performansama bude u rangu supersposrtkih automobila je još teže, da ne kažem nemoguće. Međutim, ne i za inženjere AMG odeljenja Mercedesa. V8 biturbo motor, zapremine 4.000 kubika sa 571 konjskom snaga, 850 Njutna obrtnog momenta (!!!) pokreću ovu limuzinu tešku 1.900 kilograma do 100 km/h za jezivo niskih 3,5 sekundi, do 200 km/h za 11,5 sekundi, prelazi 402 metra iz mesta takođe za 11,5 sekundi što je rezultat na četvrt milje identičan rezultatu koji napravi famozni Nissan GT-R!!! Pri tome je ležanje neverovatno dobro, upravljivost savršena, zvuk takav da ne postoji potreba za slušanjem muzike u kolima, a pucanje iz auspuha skoro pa normalna pojava. 300 km/h na sat je maksimalna brzina kojom može da se potera i bez po muke utera strah u kosti svim proizvođačima supersportskih kupea sa dva sedišta.

I dok su nam se noge tresle, a kolena klecala, što od uzbuđenja, što od straha, prelazili smo iz jednog u drugi AMG i vozeći ih po NAVAKu sumirali utiske:

– C43 AMG 4-MATIC karavan (367 ks) i E43 AMG karavan (401 ks) su dva karavana sa identičnim V6 motorima: u C klasi nešto slabiji od 367 konja i 520 Njutna dok u E klasi sa 401 ks i istim obrtnim momentom kao u C klasi. Pokazali su i dokazali da i karavani mogu da budu itekako brzi, agilni i izuzetno upravljivi bez obzira na svu svoju masu i dužinu. E klasa koja je teža za 150 kg od C klase svoj višak mase kompenzovala je sa dodatnih 34 „konja“ viška što je omogućilo da su performanse skoro pa identične: ubrzanje do 100 km/h 4,6 sek C klasa (4,8 E klasa), do 200 km/h 17,5 C klasa (18,0 E klasa), na 402 metra oko 13 sekundi za oba automobila.

–   GLA 45 AMG, ajoooooj kakav zvrk ljudi moji! Taman kada smo pomislili da se uzbuđenje stišava posle dva karavana i da prelazimo u mirne vode, adrenalin nam je sa GLA 45 AMG ponovo bio zakucan na 100%: sa svega 2.000 kubika, 4 cilindra, ali i uz pomoć turbine, ovaj mališan ima ni manje ni više nego ravno 381 konjsku snagu i ubitačnih 475 Njutna! Do 100 km/h za 4,8 sekundi, do 200 km/h za 17,7 sekundi, a četvrt milje (402m) za 12,9 sekundi! Na sve to sa celih 250 kilograma manje od E klase AMG u karavan verziji, leteo je po stazi kao neman sve vreme pucajući iz auspuha.

I dok vas E klasa AMG ne forsira sama od sebe da koristite svih 571 konja jer je ipak u pitanju porodični automobil, konjići iz ovog mališana vas naprosto vuku da ih sve vreme držite upregnute u maksimalnom galopu. Na stazi nije bilo merenja vremena, ali uopšte nema sumnje da bi ova zver u malom pakovanju bez po jada ostavila u prašini AMG karavane, ali i zadala ozbiljne muke E 63 AMG bez obzira na duplo manji motor po zapremini i bezmalo 200 konja manje u odnosu na većeg brata.

– GLC 43 AMG (367 ks) došao je kao poslednji u nizu, ali i kao najveće iznenađenje – iako po konceptu SUV, sa značajno većom visinom u odnosu na pobrojane prethodnike, držao je ritam u koloni sa ostalom AMG bratijom. U početku smo mislili da ćemo kao poslednji u nizu zaostajati za drugima pre svega zbog verovatno sporijeg prolaska kroz krivine. Posle smo ipak konstatovali da se i kroz krivine može biti itekako brz, jer je visina kroz savršeno ogibljenje toliko amortizovana da se osećaj vožnje hothatch-a u ovom SUV-u sve vreme nametao sam po sebi.

Sa najslabijim performansama u odnosu na ostatak ekipe: do sto za 5,1 sekundi, do 200 km/h za 20,4 sekundi, na četvrt milje za impresivnih 13,3 (SUV čoveče!) zaključio je našu vožnju u ovom AMG karavanu, omogućivši nam da konstatujemo da u proteklih 10 meseci tekuće 2017-e nijedan dan nije imao ovako lep početak kao ovaj kada smo se na NAVAK-u družili sa AMG zverima.

I onda, kao što to obično biva kad kreneš na letovanje pa još tokom puta u autobusu upoznaš prelepu devojku u koju se zaljubiš i sa njom provedeš ostatak letovanja pa ti ni plaža, ni more, ni diskoteke, ni izleti više ne budu interesantni,  sa setom na AMG modele proveli smo ostatak dana prateći i učestvujući u ostalim dešavanjima u kojima nas je Mercedes zaista impresionirao:

– „Intelligent drive“ – Tokom ovog segmenta eventa, kolega i ja smo sve vreme „bacali“ opklade da li će S klasa makar jednom zabagovati i zveknuti u neku od prepreka. Izneverovali smo do kraja bloka koliko gedžeti zaduženi za sigurnost zaista mogu da budu od koristi, aktivirajući kočnice i motanje volana u momentima kada ljudski mozak više ne može da obradi informaciju da je sudar sa prepekom ipak moguće izbeći.

Instruktori Mercedes-Benz Trening centra iz Srbije i vozačke akademije iz Nemačke predstavili su najinteligentniju S-Klasu koja je besprekorno kočila iza zaustavljenih vozila, izbegavala poprečne prepreke, pešake i sve drugo što joj se našlo na putu.  Kroz teorijsku i praktičnu obuku u vožnji upoznali smo najnovije funkcije Mercedes-Benz Intelligent Drive sistema. (Active Brake Assist, Drive Pilot, Pedestian Safety, Remote Park Pilot) i na sreću ili žalost konstatovali da nam se svima neminovno približava momenat kada će vozila visokih klasa sama voziti, a mi, ljudi od krvi i mesa, biti samo pasivni učesnici u saobraćaju.

 

– „Off-Road“ – Pentrali smo se na veštačka brda, terali kroz duboku vodu i raznorazne useke i rupčage NAVAK OFF ROAD poligona, sve vreme se pitajući kako je moguće da paleta koja pripada kategoriji SUV i Crossovera, ali koja ipak nije toliko beskompromisna poput G klase, može sa takvom lakoćom da ih savladava. Da ne pominjem momenat kada smo svi bili u čudu koliko udobno se prolazi preko svih mogućih prepreka bez bojazni da će neko ispasti iz sedišta, a kamoli kroz prozor u momentima kada se auto na bočnim nagibima toliko nagne da pomisliš da možeš kroz prozor rukom dohvatiti zemlju.

Mečkice GLE, GLE Coupe, GLC, GLC Coupe i legendarna G-Klasa, bile su nam na raspolaganju tokom ovog svojevrsnog CAMEL Trophy-ja, koji je, na svoj način, ponovo podigao nivo adrenalina u krvi. Prvi među jednakima, suvereni vladar bespuća, u oličenju lika i dela nepravizeđene i beskompromisne G Klase, ponovo je dokazao da je „tata na blatu“, objasnivši da svojim dizajnom starim preko 30 godina, floskula „bez starca nema udarca“ itekako ima smisla.

– Kao poslastica na kraju svim prisutnima premijerno je prikazana nova generacija S-Klase u ekskluzivnom AMG izdanju sa 612 ks. Slon je Slon, uvek bio i uvek će biti neprikosnoveni kralj luksuza u ovom segmentu. Od posebnog značaja je potpuno novi asortiman visokoefikasnih motora koji će ga pokretati i koji obuhvata niz novih tehnologija za elektrifikaciju pogonskog sistema. Sistem inteligentne vožnje Intelligent Drive pravi još jedan korak ka autonomnom upravljanju vozilima. Nesporni lider u premium segmentu u pogledu udobnosti i wellness-a postavlja nove standarde enterijera.

Nama je ipak za kraj ostalo sećanje na jedini auto u kojem smo mogli samo pogledom da uživamo: Mercedes-AMG GT C Cabrio sa 577 ks kao podsetnik da se ove godine obeležava 50 godina postojanja AMG-a.

Na žalost, od toliko događaja na samom eventu nismo uspeli da se više posvetimo Plug-In Hybridima koji su bili izloženi (GLE 500e, GLC 350e, E-Klasa 350e i C-Klasa 350e), po prvi put na našem tržištu.

Za kraj šta reći osim da smo predivnog sunčanog dana, na predivnoj stazi NAVAK zaključili da je AMG zakon. Nema dalje.

Text/Photo: Z.Glavaški/M.VRsix

[layerslider id=”27″]

Slični tekstovi

Komentari