Menu

Jaguar XF S 380HP AWD – divlja mačka u smokingu

Jaguar XF S 380HP AWD – divlja mačka u smokingu

Da li vam se ikada desilo da sednete u neki automobil i već posle 50 metara vožnje doživite utisak da je taj auto kao stvoren za vas? Upravo tako sam se ja osećao na NAVAK-u posle prve krivine tokom vožnje u Jaguaru XF-S 380hp AWD.

O druženju na NAVAK-u sa prelepim divljim mačkama iz Jaguar portfolia smo već pisali. Automobil koji sam ostavio za kraj, je onaj koji je ostavio najveći utisak na mene. Iako su nam na raspolaganju bili možda i atraktivniji modeli, poput F Type u Cabrio verziji sa 340 konja, definitivno je XF-S onaj model koji bi poveza.o kući da su ih kojim slučajem delili za džabe.

Šta je to što me je toliko oduševilo?

Serija XF je sama po sebi izuzetno lepa i definitivno nema sumnje da je dizajn upravo onakav kakav treba da bude: prefinjen, luksuzan, čak možda i aristokratski uz sve one elemente kakve luksuzna sportska limuzina treba da ima. S model serije XF je na sve to samo dodatno pojačan sportskim detaljima, pre svega većim naplatcima i kočionim čeljustima ofarbanim u crveno. Da li je nešto lepo ili ružno, stvar je ličnog ukusa i percepcije, ali lično mislim da XF-S može biti samo manje ili više lep, a ružan svakako ne.

Već tada, dok smo se motali oko parkiranih vozila, dogovarajući se ko bi šta vozio, shvatio sam da u bilo kom pravcu da pogledam, pogled se uvek vraćao na XF-S. Naprosto je tog dana, taj auto bio magnet za mene.

Da nije u pitanju samo ljubav na prvi pogled, već da tu postoji i nešto više, tj. da je na pomolu prava veza, potvrdilo se i po ulasku u Jaguar. Enterijer već dobro znan iz F Pace-a kojeg smo nedavno vozili, uz jedno veliko ALI… Iz nekog razloga, sve ono što ima F Pace, XFS-u je daleko bolje leglo. Ne znam kako i zašto to ne umem da objasnim, ali naprosto je ceo enterijer delovao u limuzini daleko kompaktnije nego u SUV-u. Da li je to zbog sportske note u kombinaciji sa luksuzom i modernizmom koji ovaj automobil nosi sa sobom, tek nekako prirodnije mi je izgledala postavka 2 velika ekrana putem kojih se obavlja „komunikacija“ između vozača i velike mačke u paru sa velikim kružnim selektorom osmostepenog automatskog menjača i polugicama za promenu stepena prenosa na volanu.

Za razliku od većeg (12 inča) displeja koji se nalazi ispred vozača, a iza volana, i na kome se prioriteno nalaze brzinomer i obrtomer, koji se po potrebi delom mogu pretvoriti u navigaciju, manji displej (10 inča) na centralnom panelu pruža sve ostale informacije: od vaše putanje na navigaciji, preko distribucije snage između osovina, pa sve do kamera za vožnju unazad, ali i opcije snimanja iz „ptičje perspektive“ tzv. 360 degree camera view u okviru Driver Assistance paketa dodatne opreme.

Preudobna sportska sedišta, obilje prostora na prednjoj i zadnjoj klupi, fenomenalna pozicija vozača iza upravljača koji je ima elektronsko štelovanje dubine/visine omogućiće da se tokom ni jednog jedinog trenutka ne zamorite, čak i ako ste odabrali Dynamic mode vožnje u okviru 4 opcije koje su vam na raspolaganju, a čiji odabir vršite tasterima koji se nalaze pored selektora ručnog menjača na cetralnoj konzoli. Osim već navedenog Dynamic, tu su i Normal, Eco, i Snow. S obzirom da smo se jurcali po stazi, moj odabir je sve vreme bio Dynamic uz poziciju S automatskog menjača.

Dalji razvoj naše emotivne veze usledio je kada smo Jaguare poterali niz NAVAK stazu. To je bio momenat kada sam shvatio da je to ona prava ljubav i da ovu veliku mačku treba ženiti i čuvati do kraja života. Motor od 3.000 kubika, u V6 konfiguraciji potpomognut superchargerom isporučuje 380 konja i 450 Njutna. U pitanju nije ništa drugo do potpuno isti agregat koji pokreće i famozni Coupe F Type. Međutim, ovde je kultivacija primetna u svakom pogledu, a pre svega u daleko nižoj galami koju proizvodi. Činjenica je da je F type „objasnio“ kako sportski kupe treba da se čuje, ali je takođe realnost da sportska limuzina treba da obezbedi svojim putnicima i nivo komfora i uživanja koji može biti umanjen posle izvesnog vremena vožnje praćene grmljavinom iz izduva.

Druga stvar kultivacije odnosi se na vozne karakteristike: iako za svega 20 konja slabiji od drugog F type-a kojeg smo istog dana vozili na NAVAK-u, XF-S se ponašao poput pitome mačke koja je pratila svaku komandu. Nije bilo otimanja, bežanja, podupravljanja ili predupravljanja, a da se pri tome gubilo na brzini u toku vožnje. Istina je da nije toliko brz poput Coupe-a, ali je zato osećaj sigurnosti tokom brze vožnje toliko naglašen da naprosto imate utisak da bi i klinci sa probnom dozvolom mogli da ga voze punim gasom odmah po dobijanju potvrde.

Kako ovo objasniti? Pre svega odlično izbalansiranom šasijom koja uz Jaguarov Adaptive Dynamic System i AWD pogon čine ovaj automobil izuzetno predvidljivim. Adaptivni Dinamički sistem kontroliše i prilagođava ogibljenje na bazi 500 analiza koje obavlja u svakoj sekundi vaše vožnje prikupljajući sve relevantne parametre – kako one na koje vi utičete kao što su papučica gasa i volan, tako i one koji dolaze od spolja npr. klizav i neravan kolovoz, ali i stepen naginjanja karoserije. Uz AWD sistem koji preraspodelu distribucije snage između prednje i zadnje osovine vrši u zavisnosti od stepena prijanja točkova na putu, ovog Jaguara je zaista moguće voziti jako brzo uz maksimalni stepen bezbednosti.

A kada je već reč o brzini, evo i zvaničnih podataka fabrike: 5,5 sekundi do 100 km/h, maksimalna brzina 250km/h, dok je iz mesta do 402 metra potrebno nešto manje od 13,8 sekundi. Od tri pobrojane cifre, skrenuo bih pažnju na poslednju koja se odnosi na ubrzanje do 402 metra i uporedio je sa cifrom 13,6 sekundi koliko je potrebno kultnom BMW M3 u verziji e46 za koji svi znamo da predstavlja jedan od sinonima brzine. Dakle, ovaj JAG ne samo da je lep i udoban već je i itekako brz i pored spoznaje da je motor od „svega“ 3 litra i ne baš impozantnih 380 konja! Pazite, pričamo o limuzini teškoj skoro dve tone!

Međutim, za razliku od sportskih kupea, u ovom autu tu brzinu nećete osetiti u onoj meri u kojoj bi se osetila u sportskom kupeu, jer je naprosto XF ipak potekao od limuzine koja ima za cilj da pruži udobnost i komfor na dugim putovanjima, a ne najbrži krug na nekom Track Day-u.

Prelepi dan na NAVAK-u završio se prepun utiscima o različitim modelima, od kojih su neki u međuvremenu isparili, a drugi ostali još dugo vremena u glavi. I sada, kada se setim tog vikenda, prva misao odluta ka XFS-u, ali i ka svetom trojstvu brendova kada su brze limuzine u pitanju: Mercedes, BMW i Audi, jer to je konkurencija na koju ovaj JAG cilja i kojoj će definitivno zadati ozbiljan udarac.

Text/ Photo: Z. Glavaški

Slični tekstovi

Komentari