Menu

Jaguar F type Coupe 400 Sport AWD – divlja zver u pravom smislu reči

Jaguar F type Coupe 400 Sport AWD – divlja zver u pravom smislu reči

Nestvarno lep. Neverovatnog zvuka. Moćan. Divlji.

Bukvalno ovde mogu da završim tekst jer to je glavni utisak koji sam sa sobom doneo sa NAVAK-a gde smo u okviru The Art Of Performance Tour-a u organizaciji British Motors provozali Jaguar F type 400 Sport.

Naravno, nije F type bio jedini model zbog koga je British Motors zakupio centar NAVAK, ali je svakako bio model koji je privukao najviše pažnje. A kako i ne bi kada je, za početak, nestvarno lep. Na svu tu lepotu, bela boja mu je savršeno legla, a kao šlag na tortu došli su žuti bedževi sa oznakom 400 koji su dodatno pojačali sportski utisak i nagovestili kakav montrum se krije ispod haube.

Čemu novi model kada već postoji nekoliko V6 opcija različite snage?

Pretpostavlja se da je osnovni razlog bio popunjavanje prilične praznine između modela sa V8 motorom snage 490 konja i najjačeg V6 snage 380 konja. Model SPORT 400 AWD je jači za 20 konja od prethodno najmoćnijeg V6, pa imajući u vidu da je najavljena proizvodnja ovog modela limitirana, očekuje se da uz epitet najjači V6 donese i određen nivo dodatne ekskluzivnosti.

Kada smo već kod motora, on je uparen sa osmostepenim automatskim menjačem koji snagu na podlogu prenosi u rasponu od 90:10 u idealnim uslovima u korist zadnje vuče, do 60:40 opet u korist zadnje vuče kada su uslovi takvi da zadnjim točkovima nedostaje trakcije pa se tada snaga jednim delom prebacuje dodatno i na prednju osovinu.

Šta je još nova serija donela sa sobom osim jačeg motora?

Bolje i jače kočnice: 380 mm napred i 376 mm pozadi. Oni koji su imali prilike da provozaju ovaj i slabiji model saglasni su u razmišljanju da je najveća razlika koja se oseti kada su vožnja i performanse u pitanju posledica većih i boljih kočnica i da se ta razlika može osetiti jedino na trkačkoj stazi.

Kakve su performanse?

V6 motor sa superchargerom proizvodi 400 konja i 460 njutna koji obezbeđuju skoro iste performanse kao i kod slabijeg modela: od 0 do 100km/h za 5,1 sekundu, maksimalna brzina 267 km/h, dok 402 metra prelazi iz mesta mirovanja za 13,2 sekunde.

I sada ono glavno pitanje, koje glasi: Iii, kako ide, jesi ga provozao?

Jesam, i to nekoliko krugova po skraćenoj stazi na NAVAK-u u okviru takmičenja u slalomu. Jedan krug za zagrevanje – i nas i guma, i još pet šest krugova tokom kojih se merilo vreme.

 

Kad se sedne za volan, prvi utisak je da je pozicija vozača za volanom fenomenalna! Sedi se odlično, sedišta su vrhunska, obruč upravljača priča za sebe, svi dugmići pregledni i na dohvat ruke.

Već na leru brujanje iz auspuha nagoveštava da je zvuk najlepša melodija koja će vas pratiti tokom vožnje.
Pri punom gasu, urlik iz auspuha ledi krv u žilama, dok je ništa manje privlačno pucanje iz auspuha pri otpuštanju gasa. Prosto ne znaš da li ti je lepše kada dodaješ gas ili kada ga otpuštaš. Slobodno se može reći da je Jaguar postavio novi benchmark kada je zvuk iz izduva u pitanju jer verujte da je bilo prilike i više vremena ladno bi ga snimio i puštao kod kuće umesto muzike koju slušam.

Što se tiče same vožnje, moj utisak je sledeći – zadnja vuča toliko dominira da sam imao utisak da je lakše zabaciti rep na ovom Jaguaru nego npr. na BMW M3. Moja očekivanja da će se auto sa AWD ponašati kao klasičan 4×4 su potpuno pala u vodu jer je F-type tokom prvih krugova u oštrim krivinima poprilično proklizavao preko nosa u stiuacijama kada su prednji točkovi gubili deo trakcije usled proklizavanja, dok su zadnji točkovi tada ceo auto gurali napred. S moje tačke gledišta možda bi čak bolje bilo da je ostala samo zadnja vuča bez ispomoći prednje koja je samo pravila zbun svojim naglim uključivanjem. S druge strane, oni iskusniji sa automobilima ove snage i tipom pogona snalazili su se malo bolje, ali im je vožnju pratio komentar da je auto “divljiji” nego što su očekivali.

Sve u svemu najteže je bilo napraviti balans između želje i prepaljanosti da uživamo u vožnji kako bi osetili auto sa jedne strane, a da ga sa druge strane, za što kraće vreme tehnički ispravno izvezemo.

U svakom slučaju, kada se sve sabere i oduzme, utisak je sledeći – F type Coupe 400 Sport AWD je jedan od najlepših automobila koje sam ikada vozio, koji generiše neverovatno dobar i atraktivan zvuk, koji ima dovoljno snage za odlične performanse uz luksuz i komfor kakav se očekuje od Jaguara. Svojim ponašanjem u vožnji i divljim osobinama zadržao je ono što je dobar deo automobila izgubio zahvaljujući brojnim elektronskim pomagalima – a to su duša, divlji karakter i temperament, koje morate upoznati da biste ga vozili onako kako može da se vozi.

 

Tekst: Z. Glavaški
Photo: Z. Glavaški/N. Dragorajac

Slični tekstovi

Komentari