Menu

Infiniti Q60 – Sportista u odelu

Infiniti Q60 – Sportista u odelu

Napomena pre čitanja: tekst je napisao Aleksandar, Zoran se tu i tamo nadovezivao komentarima.

Poslednji automobil koji smo dobili na test je kupe. Luksuzan sportski kupe. Podvukao bih ovo luksuzan jer ovde je akcenat na luksuzu u sličnoj meri koliko je akcenat na frizuri domaćih fudbalera.

Kada smo dobili na test Infiniti Q60, sećanje mi se vratilo na model sa početka 2000-ih, G35. To je model koji je mene upoznao sa Infiniti brendom, a pošto sam srećom imao priliku da se vozim u istom, u glavi mi je ostalo urezano režanje V6 atmosferca od 3500ccm.

Infiniti je tada napravio pravi potez, preuzeli su platformu od neverovatno uspešnog Nissana 350Z i pomerili motor u motornom prostoru skroz do kabine čime su napravili odličan balans težine. Ni sa motorom nisu isprobavali, u njega su stavili V6 sa 3500ccm i sa 260/300ks.

Dakle pravi kupe, nisko težište, sportska linija automobila, ogroman motor sa snagom na pretek i naravno zadnjim pogonom. Uživanje.

Zoran: čim sam došao po Acu počeo je da hejtuje auto i spominje neki prethodni model Infinitija za koji nisam ni čuo. Te mu smeta ovo te mu smeta ono. Nije njemu ostao u sećanju nikakav Infiniti već Seat Cupra sa prošlog testa pa sad očekuje da i ovaj grand coupe bude kao Cupra, što Inifiti niti može, niti treba da bude.

E sad da se vratimo u realnost, sadašnjost.

Dogovor je bio da kolega Zoran dodje po mene Infinitijem pa da zajedno odemo na Avalu kako bi isprobali ovaj automobil na pravi način. Odmah po Zoranovom dolasku shvatam o čemu je reč. Luksuz, egzotika, dinamika ukratko. Apsolutno svi su se okrenuli za automobilom, mlađi slikaju, stariji prvo pitaju koji je brend u pitanju, a zatim da li ima bar 400 ks.

E tu nastaje tajac jer nema 400 konja, već ima 2.0 turbo motor sa 211ks i zadnjim pogonom, što je moj odgovor uz pomalo tužnu facu. No dobro, čemu panika, 211 turbo konja zna biti zanimljivo, ali kada je automobil težak skoro 1.800 kg onda je tu i visok stepen zebnje u vidu pitanja da li će snaga nadvladati masu.

Zoran: Sve vreme do Avale je kukao kako je auto spor. Ne mož’ mu dokazati da ovaj model sa 211 konja i nije pravljen da bude brz, da baca plamen kod down-shifta i da se ispucava kada se uz pomoć launch controla startuje iz mesta. Ovo je klasični, veliki, preudoban i prelep kupe čiji je zadatak da vas udobno preveze od tačke A do tačke B i da po potrebi ubrza dovoljno jako da vas ne dovede u rizičnu situaciju. Ovaj Q60 je u stanju sve to da uradi i pri tome da svakome koga usput sretnete privuče pažnju.

Dok smo vozili Avalu gore-dole, Zoran je pokušavao da me ubedi kako je to luksuzan auto i kako nema potrebe da reži, puca i otima se, već da treba biti izbor mladim direktorima i šefovima i ostalima koji hoće da se pokažu i provozaju u nečemu atraktivnom?!? Okej, čemu onda kupe sa zadnjim pogonom?

Zoran: Zamislite poslovnog čoveka za volanom, u odelu, sa akt tašnom u gepeku, poslovnim partnerom na suvozačevom mestu, koji iz Airport City-ija idu u Maderu na poslovni ručak i sve vreme driftuju na svakoj krivini? Ne možete da zamislite? Ni ja ne mogu. Ali Aca misli da bi tako trebalo.

Shvativši da su nam mišljenja u totalnoj koliziji rešio sam da krenem od nule, da priđem automobilu i krenem redom pa kako bude.

Kada ga pogledate prvo što vidite je neverovatno dinamična kupe linija automobila koja odaje utisak da se automobil kreće u mestu. Kada na sve to izaberete boju Dinamik SunSuton Crvenu, verujte da apsolutno niko neće ostati ravnodušan.

Osim dinamične boje i linije ceo prednji deo je toliko agresivan da vam prosto bude neprijatno što pozadi stoji oznaka 2.0T. Alu felne od 19″ su dizajna koji neverovatno podseća na dizajn LED farova što odaje utisak da se na svaki detalj mislilo.

Međutim prava magija ovog automobila zapravo počinje otvaranjem vrata. Znate onaj osećaj kada se šetate satima sa suprugom/devojkom po shoping centru i onda ugledate fotelju za masažu! E pa takav je osećaj kad otvorite vrata jer odmah dobijete neodoljivu želju da uskočite u sedišta. Kada se nađete zavaljeni u ovim sportskim foteljama, shvatite da nikada niste osetili u isto vreme nešto tako mekano i odlično prilagođeno leđima. Apsolutno svaki deo sedišta možete pomeriti elektronski u bilo kom smeru, postoji i opcija potpore za kičmu kao i vazdušno naduvavanje bočnih delova sedišta.

Osećaj je zaista neverovatan u toj meri da se osećate sigurno u njima kao da su vas ščepala i rekla da vas nikada neće pustiti!

Pozadi opet luksuz. Sve je u koži, nasloni za glavu, za ruke, bočni delovi, apsolutno sve. Kao da sedite u nekom salonu nameštaja, oko vas samo koža i šavovi.

Zoran: prvo nisam mogao da ga ubedim da uđe u auto, sad ne mogu da ga ubedim da izađe napolje.  

Takav je osećaj i za volanom: perforirana koža, sve komande na svom mestu uz opciju elektronskog podešavanja sa memorijom. Kroz volan vidite digitalni board kompjuter solidne rezolucije sa bitnim informacijama dok su sa strane obrtomer i brzinomer po meni malo neozbiljnog dizajna.

 

U sredini centralni greben možemo slobodno nazvati kućnim bioskopom. 2 ekrana, od kojih je gornji  navigacija, dok je odmah ispod njega još jedan koji služi za sve druge opcije. Model koji je bio kod nas na testu imao je SD karticu sa mapom Srbije koja je iščitavala adrese na ćirilici, a prilikom pretrage unosila podatke na latinici, pa praktično nijedna adresa nije mogla biti pronađena. Možda je i do nas, možda zapravo postoji opcija promene unosa teksta na ćirilicu, ali prosečan korisnik je sigurno neće lako naći.

Zoran: mapa Srbije u navigaciji je realno propust.

Back tasteri su definitivno nešto što će tražiti period navikavanja, pošto postoje 3 takva tastera: na volanu za board računar, kod menjača za navigaciju i na samom ekranu na multimediji.

Što se multimedije tiče, automobil poseduje rikverc kameru koja odlično daje prikaz svega iza automobila i još bolju opciju 360 stepeni kamere koja je dodatna oprema i u puno skupljim vozilima.

Iskoristio sam priliku da isprobam ozvučenje koje me je praktično oduševilo, što zbog čistoće zvuka to zbog neverovatno jakog basa za fabričku muziku. Pritom model na testu nije bio opremljen jačim paketom ozvučenja koje ne mogu ni da zamislim koliko dobro zvuči.

Zoran: sad je već ušao u mod kada mu se auto dopao pa pokušava da dokaže kako se njemu u stvari više sviđa nego meni. Onaj G35 zaboravio odavno. Ne spominje ga više.


Deo pored menjača je prilično konfuzan zbog gomile dugmića i jednim skrol tasterom koje menja modove ovog automobila. To vas podseti da je u pitanju sportski automobil.

Od modova vožnje postoje opcije Snow, Standard, Sport i Personal. Mi smo uglavnom vozili u sport modu kako bi možda našli nešto sportskog karaktera. Menjač ima opciju manuelnog šaltanja, ali nema pedalice na volanu.

Zoran: realno mu ni ne trebaju pedalice na volanu. Sport mod je dovoljno agresivan za karakter i namenu kakav ovaj auto ima. Moram ovde da napomenem još jednu bitnu stavku: auto ima 350 Njutna raspoloživih u rasponu od niskih 1250 obrataja do 3500 obrataja! Znači nema turbo rupe, odziv na papučicu gasa je odličan tako da je ubrzanje linearno i glatko. Na sve to treba dodati da je ubrzanje od nula do sto za 7,6 sekundi što uopšte nije za potcenjivanje za auto od 1800 kila, dok je za 400 metra iz mesta potrebno 15,6 sekundi što znači da auto i na većim brzinama ne gubi snagu već nastavlja kontinuirano da ubrzava.

Vešanje?

Moramo biti iskreni i reći savršeno! Udobno, mekano kao u luksuznim limuzinama, a opet ne previše da steknete utisak lađe koja plovi. Kada prebacite u Standard mod, bez problema može da se poredi sa najluksuznijim nemačkim protivnicima.

Konstatujemo obojica kako je sa upaljenim kontrolama automobil toliko pitom da je praktično nemoguće primetiti da je u pitanju pogon na zadnjim točkovima.

Zoran: tokom vožnje po Avali napravili smo i jedan krug sa pogašenim kontolama pre svega ugašenim TC. Auto je zaista predvidiv i bukvalno vam dopušta da koristite svu njegovu ergelu bez bojazni da će se rep naglo oteti kontroli i zamotati vas oko prve bandere pored puta. Opet da ponovim, zahvaljujući obrtnom momentu koji je dostupan u širokom rasponu, može se voziti itekako brzo, naročito ako se na snagu doda prednost vešanja koje je zaista odlično.

Okej, ovo je 2.0t model za te Zokijeve hipi direktore koji vole da imaju gedžete koji će umesto njih pratiti put, liniju, pešake itd, dok oni twit-uju ili ne znam šta rade u kolima.

Zoran: nije hipi nego hipster.

Međutim, ja ipak smatram da mora postojati i opcija za one koju su očekivali dostojnog naslednika G35. I na svu sreću postoji takva opcija!

Da li znate da za samo 4.000 evra razlike dobijate potpuno lucidan auto: 3.0 V6 Bi-Turbo motor sa 405 konjskih snaga koji sigurno neće biti diskretni i neće vas paziti i maziti. E to je pravi izbor, dovoljno snage da slobodno uz luksuzan možemo podvući i reč sportski!

Zoran: pozdravljam opciju od 400 konja i slažem se da je u finansijskom smislu razlika jako malo u odnosu na ono što dodatno dobijate, a to je još 200 konja na postojećih 211. Ali moram i da dodam da smatram da bi kompanija napravila još bolji potez da je Evropskom tržištu ponudila opciju od 3.000 kubika u dizel varijanti sa 300 konja za koju ne sumnjam da bi verovatno postala hit: em bi popunila rupu u ponudi od 200 do 400 konja, em su evropski kupci već pokazali da itekako preferiraju dizel kupee od 3000 kubika.

Na kraju ostaje da zaključimo da je ovakav potez od strane Infitinitija zapravo genijalan, jer jako malom doplatom ostavlja na izbor kupcu da li će uzeti luksuzan kruzer ili potpuno divlji automobil. Mala razlika u ceni dovodi do toga da će svako izabrati ono što mu više prija bez preteranog finasijskog pritiska prilikom izbora.

Valja naglasiti da je cena testiranog vozila 44.000 evra i da je odnos cena-kvalitet toliko dobar da je ovaj automobil zaista potencijalni vladar iz senke u odnosu na nemačku konkurenciju.

Text/Photo: A.Kušljić (feat.Z.Glavaški)/ N.Dragorajac

Kompletan PetrolHeads test u video izdanju možete pogledati ispod:

[layerslider id=”19″]

Slični tekstovi

Komentari