Menu

Ford Mustang GT350 Shelby Cobra – Kobra koja se priželjkuje!

Ford Mustang GT350 Shelby Cobra – Kobra koja se priželjkuje!

Uvek sam voleo da posmatram zmije, divio se njihovoj gracioznosti, ali i plašio kao najgore noćne more. Blizak susret sa jednom imao sam baš pre 4 meseca. Ova me je oduševila, pokazala da ume da bude pitoma, ali i da podivlja kad vi to od nje želite.

11.9. 2001. znate po čemu je poznat. 11.9. 2017. ostaće upamćen po tome što je ekipa Petrolheads-a imala priliku da se upozna lice u lice sa jednom kobrom – 2017. Ford Mustang GT350 Shelby Cobra. Vlasnik latinoameričkog porekla i opaki američki muscle car, dovoljno zanimljivi  da bismo im posvetili svoje vreme. Idealna situacija da prozborimo koju o srpsko-američkom prijateljstvu, da vidimo da li je bolji burger ili pljeskavica, američke ili naše domaće palačinke. Ipak ništa od toga već je izbor pao na restoran domaće kuhinje i čuvenu Karađorđevu šniclu.

Do restorana smo imali priliku da razgledamo automobil, da se upoznamo sa nekim njegovim osobinama, ali i da se vrlo prijatno iznenadimo udobnošću ovog đavola po srpskim putevima. Ono što se moglo odmah primetiti je njegov opasni dizajn, agresivan, a opet primamljiv svim mogućim prolaznicima. Gde ćete bolje komplimente za svoj automobil, od toga da ga svi koji su u blizini posmatraju, fotografišu…

Četiri čoveka u kupeu… Moguće, ali ne i previše udobno, rekosmo, a ceo dan provedosmo u automobilu. Dakle, veoma podnošljivo. Šalu na stranu, pozadi mesta ima za dve osobe do 170cm, sve preko toga je mučenje i samo ako ste zaljubljenici u sportske automobile istrpećete, u protivnom će poteći lavina negativnih komentara.

Svu muku zadnje klupe smo zaboravili kada je automobil upaljen. Takav zvuk nikad pre nisam čuo, a i posle par meseci u kojima smo se družili sa zaista moćnim automobilima ne mogu da kažem da postoji nešto slično. Toliko bučan, a opet da to prija. Spoj nespojivog. Gromoglasan do te mere da plaši decu.

Karađorđeva šnicla u restoranu je bila veličine podlaktice, a naš gost je, kad je ugledao, izjavio da više nije gladan i začudio se kako Srbi nisu debeli. Koliko je nama prijala vožnja do restorana, toliko je njemu prijao ručak. Naša misija je gotova, gost prezadovoljan… Ili je tek počinjala?

250 km/h samo 5 minuta pre šnicle, ovaj auto je i brz, nije samo šminka uz fenomenalan zvuk. Nije mu dugo trebalo da to učini, mada nećemo lagati da je bilo mnogo brzo. Nismo osetili to cimanje previše, mada snage nije manjkalo. U svakom trenutku je delovalo kao da može još. A kako i ne bi kad su brojke od 526 konja i 429 Nm obrtnog momenta prisutni u njegovom atmosferskom V8 motoru koji se vrti sve do 8200 obrtaja. Kao šlag na torti manuelni menjač sa 6 brzina i ubrzanje do 100km/h od 3.5 sekundi.

Igrom slučaja zamislili smo se zašto vozi po neravninama i ne trudi se da ih izbegne, ipak je nizak auto, a i znamo kako se ovde vodi računa kad se voze “18+ felne. Međutim, Magnetic ride je radio svoj posao i mi smo se osećali fantastično, kao da su na njemu neke “15 felne sa balonom od gume. Ne osećate neravnine… dok se vešanje ne prebaci jednim dugmetom na sport… onda se oseti svaka, ali i najmanja neravnina i to kao da sedite na daskama, a ne u sportskim sedištima.

Inače ovo nije automobil bez mane i nećemo da ga predstavimo kao takvog. Enterijer nije baš na nivou koji se očekuje od njega. Previše jeftine plastike, uprkos činjenici da je primetno napredovao u odnosu na prethodne modele.

Vožnja nekim manje “interesantnim” putevima je prilika da se automobil malo brže i zanimljivije vozi, ali i opasnost da neke životinje izađu na put, pa smo tako mogli osetiti svu snagu i kvalitet Brembo kočnica i poleteli napred kao da smo u mestu stali. Osećaj je kao da ste gospodar vremena i jednim ga potezom možete zaustaviti.

Sledeće što pitate kad osetite ubrzanje i kočenje, koliko ovo zadovoljstvo košta. A onda dobijete odgovor koji vas gotovo natera da zaplačete. Ali ne jer je on skup, nego zato što ovde za te pare možete da kupite nov automobil iz E segmenta i to ne sa nekom doplatom za opremu.

Palačinke nismo probali, pošto smo jedva pojeli i glavno jelo, gost je verovao na reč da su odlične. Uputili smo se da osetimo kako ovaj automobil prolazi kroz krivine i da se uverimo zašto to vozači Mustanga imaju problem sa zadnjom osovinom. Inače nismo napomenuli, ali nadamo se i da sami znate, pogon je na zadnje točkove.

Penjanje uz Avalu smo iskoristili za to i ostali smo bez teksta, odziv volana i upravljivost su zaista na visokom nivou, proklizavanje je ograničeno elektronski, ipak je to nova mašina, ne oni od pre 5-10 godina, a i stariji. Naravno sve je to moglo i da se isključi, a onda zabava. Prava pravcata zabava, to je trenutak kad muško izgleda kao dete od 2 godine. Osmeh preko lica, a da ni sam ne zna zašto. Eto, lepo mu je.

Na Avali je trebalo da napravimo neke fotke, međutim mnogo ljudi i gužva nisu nam išli u korist, pa smo odradili nešto, a više uzivali da bismo i vama prezentovali čari ovog fenomenalnog automobila.

Naš dan se završio u 22h i bili smo prepuni utisaka. Oduševljenje automobilom koje nismo očekivali, ipak je opravdao svaki detalj na kojem se nalazi bedž kobre. Cena automobila od 65 000 $ je zaista dobra kad se uzme u obzir kakav je automobil, ko su mu konkurenti i koje su njihove cene.

Da li nas je ova kobra hipnotisala ili zatrovala ne znamo, ali smo promenili kurs razmišljanja kada su američki automobili u pitanju.

 

Text/ Photo: S. Ćosić / N. Dragorajac

Slični tekstovi

Komentari