Menu

Testirali smo Autobot – Chevrolet Camaro SS

Testirali smo Autobot – Chevrolet Camaro SS

Verovatno svakog tinejdžera, a i ove malo starije Chevrolet Camaro asocira na popularni  serijal Transformers, gde je jedan od glavnih pozitivaca naš testirani model- Chevrolet Camaro SS.
Nismo izigravali Sam Witwitcky-ja, ali smo ipak poželeli da vidimo o kakvom se automobilu radi, te da li može dostojno da odbrani svoje korene i ugled koji je stekao u ovim serijalima.

Kažu da je put do slave težak, ali da je teži onaj sa slave do kuće. Mi upravo krećemo putem slave i stalno nailazimo na neki kamen spoticanja. Današnji dan je više ličio na dan kad smo polagali vožnju. Kao po nekom nepisanom pravilu, sve starije osobe izađu na ulice baš taj dan da bi vas sabotirali, prelazeći ulicu u trenutku kada nailazite. Tako smo se mi borili sa nesavesnim vozačima gledajući da sačuvamo testirani model.

Radi se o još jednom sportskom automobilu, nabildovanom do krajnjih granica, koji na svaki dodir papučice gasa reži kao besan pas, sa dve crvene trake izgleda đavolski dobro. Pravi američki muscle car.

Sama činjenica kada znate da ćete imati susret sa jednim takvim automobilom tera vas da se nasmejete i da taj osmeh držite kao pod anestezijom, dok on sam ne reši da je dosta te splasne. Međutim, taj osmeh stoji i sa svakim dodavanjem gasa je sve veći. Što kažu, da nema ušiju, smejali bismo se oko glave.

Automobil je stvarno prelep, dizajn datira još iz 1966. godine kada je prva generacija Camaro-a predstavljena. Koliko god ličili, ovo je ipak peta generacija. Dizajn je unapređivan kroz godine, ali tako da se ne naruši linija koja ga je krasila od samog nastanka.
Ogroman prednji deo, ali ništa manji zadnji pokazuju ogromne mišiće koje poseduje. Oblik svetala i prednje rešetke, koja služi sem da ulepša auto, da prosleđuje vazduh ka motoru, savršeno se uklapaju u priču.


SS bedž stoji tu da podseti da nije reč o slabijem bratu, već da je to ipak jači i ozbiljniji model.

Sama hauba je izdignuta, kao da nije bilo mesta da se smesti ogromni motor ispod, pa je ona prebačena preko i oblikovana prema motoru.

A motor… Atmosferski V8 sa 6200 kubika, 426 konja i 570 Nm obrtnog momenta. Motor je poznat iz Chevrolet Corvette 2008.god ali je modifikovan tako da ima veći usis vazduha(za 5%).
Zvuk koji proizvodi je neverovatan, tako da za radiom u ovakvom automobilu nema potrebe, ali je ipak ugrađen.

Da bi ova snaga bila kvalitetno iskorišćena tu je izbor menjača: manuelni ili automatski, sa pogonom na zadnjoj osovini. Nadamo se da ne moramo da govorimo da je benzinac…

Testirani model je bio opremljen automatskim šestostepenim menjačem(Tremec TR 6060) koji je radio odlično, kad kažemo odlično ne mislimo baš savršeno kao kod Lamborghini Aventadora kojeg smo ranije testirali. Ipak se oseti da mu treba neki deo sekunde da odreaguje i da nema dvostruko kvačilo. Međutim nije spor, daleko od toga. Kad prešaltate u nižu i pritisnete gas, zavaliće vas u sedište, ali ćete blago osetiti i kad prebaci u viši stepen prenosa. A to je jedan od razloga zašto se ovaj automobil i kupuje.

Korišćenje polugica iza volana je uvek zanimljivija opcija i bolji je odziv nego kad ste prepušteni kompjuterskim procenama.

Ubrzanje nije impresivno, iznosi 4.8 sekundi do stotke, maksimalna brzina je limitirana na 250km/h, a 400 metara prelazi za 13,1 sekund sa izlaznom brzinom od 178 km/h. Zašto nije impresivno?
Zbog mase koja uopšte nije mala. Camaro je težak negde blizu 2 tone, što je zaista mnogo kad se radi o sportskom automobilu.

Pravo iznenađenje je došlo kad smo ovaj automobil vozili lagano, krstareći po gradu. Udobnost koja se oseti može se pripisati nekoj limuzini, visoko pozicioniranoj i cenovno i po kvalitetu. Sedišta nisu kadice, koje bi mnogi očekivali, već prave američke fotelje kao da se nalazite u jednom GMC modelu, naravno sa bočnim držačima. Dovoljno dobro vas drže u bržoj vožnji kroz krivine, a opet su udobna tako da auto možete voziti i na dalje relacije, ne samo do restorana, kafića ili kad želite malu dozu adrenalina.

Ono što će vas u toj nameri sprečavati ili samo naterati da zastajete jeste potrošnja, V8 motor je žedan i morate ga pojiti u zavisnosti od stila vožnje.
Camaro leži na ogromnim naplacima od 20 inča, međutim, zbog sedišta i ogibljenja, to se ne oseća, u vožnji deluje kao da su 16/17” “balonjare”. Uz svu ovu snagu, moraju ići i kvalitetne kočnice koje u ovom slučaju savršeno rade svoj posao.

Lagaćemo ako kažemo da nas sva ova sirova snaga nije oduševila, kao i brutalna sila ubrzanja, zvuk koji smo slušali sve vreme, međutim kad sedite unutar automobila, želite da vas oduševi i tu. Sedišta jesu, ali zato sve ispred vas, sa strana na vratima vrvi od jeftine i tvrde plastike koju bismo očekivali u nekom Sparku ili nekoj Dačiji.

Prosto je neverovatno da su takvi detalji našli svoj put do jednog ovakvog  automobila. Ono što još upada u oči su previše sitni dugmići, a opet plastični. Pri brzinama do 50km/h možete se snaći, ali sve iznad toga je rizično pokušavati ako ih ne znate napamet.

Ono što je bila naša najveća zamerka su zadnji stubovi, ogromni su. Auto zbog izdignute haube ima problem sa preglednošću napred, a pozadi je to kao da gledate kroz rupicu na vratima- špijunku.

Da napomenemo da rikverc kamere nema, osim ako je naknadno ne ugradite. Zbog svih ovih stvari, Camaro SS (čast izuzecima) ne preporučujemo pripadnicama lepšeg pola.

Legenda kaže da su kupei dobri za grad jer imaju lepu liniju, atraktivan izgled, a opet mesta i pozadi… Haha, mesta pozadi, dobra fora. Kod Camara je to samo fora, ogroman jeste, ali da ima mesta pozadi, hm, i nema baš. U principu možete se prevesti s kraja na kraj grada, ako imate do 185cm i niste krupni, ali uopšte nećete uživati.

Već smo dosadili svima sa krstarenjem, ali moraćemo opet da se vratimo na to. Ima ogroman prtljažni prostor. Tako da ako se odlučite da idete na putovanje, nećete morati da razmišljate šta vam to baš ne treba da bi ga izostavili sa spiska. Možete poneti sve od košulje do aparata za kafu, ako su vam takve potrebe.

Nekadašnji modeli iz prve generacije su išli na trke i bili uspešni. Ovaj model nam deluje dobar za trke ubrzanja, ali radije bismo ga vozili negde i uživali u krstarenju, nego lomili po trkačkim stazama.
Mogli bismo da pišemo o ovom automobilu do sutra, ali znamo da i vi imate svojih obaveza tako da ćemo ovde da rezimiramo.
Dakle automobil odlikuju ogroman, snažan motor, fantastičnog zvuka i dizajn koji vam se ili dopada ili ne dopada.

A sa druge strane, siromašan enterijer, nepreglednost ka pozadi. Do sada autor ovog teksta nije bio neki ljubitelj američkih automobila, misleći da Ameri ne znaju da naprave motor, da im je bitna samo veličina. Što veći, to bolji. Međutim, ovo što smo doživeli je promenilo kurs našeg razmišljanja.

 

Text/ Photo: S. Ćosić / N. Dragorajac

Slični tekstovi

Komentari