Menu

BMW i3: ooooozbiljna gradska zujalica od 170KS!!! Na struju.

BMW i3: ooooozbiljna gradska zujalica od 170KS!!! Na struju.

Da, da, ovo malo auta ima celih 170 konja. Neverica, a? A gledaj sad ovo: od 0 do 60km/h ubrzava isto kao novi M3, a od 0 do 100 km/h za ravno 7.2 sekundi!

Jedan sam od onih što iskreno prezire električne automobile pa sam poziv iz Delta Motorsa da provozamo novi BMW i3 prihvatio više onako iz zezanja. Pogotovo što mi je auto na prvi pogled zaličio na Audi A2 koji se proizvodio tokom ’90-ih godina i na kraju završio kao neslavni pokušaj Audija da uđe segment malih gradskih automobila.

Prvo iznenađenje nastupilo je kada sam auto video uživo u salonu dok smo čekali momke iz BMW-a da nam predaju vozilo na korišćenje. Naime, kada se i3 pogleda izbliza, onako uživo, sam se po sebi se nameće utisak da BMW ipak nije otišao daleko od svojih gena – prednja maska je namrčena i daje autu prilično agresivan dizajn što je utisak koji se ne stiče na slikama. Od pozadi je malko zdepast i neobičan, al svakako ne ružan.

_MKP5878

Tada, dok smo spolja zagledali i3, još uvek nismo imali predstavu šta se u stvari krije ispod haube, sve dok se nisu pojavili Miloš i Aleksandar iz Delte i u prvoj rečenici rekli ono što sam napisao u uvodu: 170 konja, ubrzanje do 60 bolje od M3, do 100km/h tačno 7.2 sekunde.

Naravno, bili smo potpuno šokirani. Pazi ovako, 7,2 sekunde je identično ubrzanje koje je ima Mini Cooper S od 163 ks koji se proizvodio od 2002 do 2006. A Mini Cooper S je mnogo ozbiljan mali autić. Za one koji preferiraju limuzine BMW-a, poređenja radi BMW 520d serije G30 ima ubrzanje 7,5 sekundi. Znači auto koji na semaforu kad se turira pravi ZZZZzzzzZZZZzzzzzzzZZZzZzzzZZZZZ ladno opegla izvikanije i “jače” modele od sebe. Čak i neke koji “prave” wrap wrap wrap rutututututututu i bacaju plamen na auspuh. Naravno podrazumeva se da od jednog do drugog semafora nema 1 kilometar, već ono rastojanje k’o u Kneza Miloša jer je maksimalna brzina i3 150 km/h.

_MKP5934

Elem, sa dobijenim podacima naša percepcija o automobilu se potpuno promenila. Više nas nije zanimalo ni to što je na struju, ni to što ne znaš dal će on da isrpazni bateriju mobilnog il će baterija mobilnog da isprazni njega ako se konektuješ na dopunu, ni kako se otvara panorama krov, ni dal je dvozonska ili petozonska klima, ni dal ima automatske brisače ili ne, niti dal je ekran od navigacije od 5, 7 ili 52 inča… Bili smo u fazonu daj bre više ključeve da idemo da probamo ovo čudo prirode koje je napravio BMW.

_MKP5887

I konačno, posle par minuta instruktaže napuštamo Delta Motors preko puta Ade Ciganlije i pravac Delta City na slikanje. Da bi pojačali neizvenost rešavamo da se prvo slikamo, a onda provozamo kroz Košutnjak.

Naloženi poput dve prženice, Kole i ja razmenjujemo prve utiske – od očekivanja da je u pitanju elektromobil koji će zujati kao fen za kosu i kretati se brzinom tjuniranog elektromobila na sudaranje iz Zabavnog Parka na Kališu konstatujemo da je nivo luksuza i komfora skoro pa identičan kao u petici. Napred mesta kolko ‘oćeš, sve pregledno i na dohvat ruke, zvučna izolacija toliko dobra da ne čuješ ni jedan šum od spolja, a kamoli buku gradske vreve. Na velikom ekranu čačkamo navigaciju koja šljaka besprekorno, puštamo mjuz i jezdimo poputa dva pleyboja kriznih godina (mene drma kriza, Kole je mlad) ka Delta City-iju sve u stilu: “gde ste ribe, stig’o Zdravko Čolić”. Činjenicu da vozimo elektromobil zaboravili smo koliko već posle prve krivine.

_MKP5925

U Delta city-iju privlačimo pažnju na parkingu mahom ženske populacije, koja baca pogled više na auto nego na nas uz komentare svojim jačim polovinama: mužu hoćeš da mi kupiš ovo? Zaista, bez šale, auto je magnet za poglede znatiželjnika i zaista su nam parovi prilazili gde su mahom devojke/žene predlagale jačim polovinama da ih počaste novim kolima.

Posle pola sata fotkanja, krećemo na sledeću destinaciju – Košutnjak. Gužva u koju smo zapali tokom provlačenja do Košutnjaka bila je više nego pogodna da se proveri kako se auto ponaša u svom prirodnom habitatu kome je i namenjen. Odgovor je -odlično!!! Nema dalje! Lak, brz, okretan, pogodan za manevrisanja omogućio je da se za tili čas provučemo kroz gužvaru. Svaki put stizali smo prvi na semafor i defitnitivno smo svaki put bili najstartniji prilikom polaska.

_MKP5912

Za tren oka stižemo na Košutnjak i onda započinje meračenje za sve pare. Strartujemo kod Hajdučke česme pod punim gasom i dok nas silovito ubrzanje lepi za sedište Kole samo dobacuje: Auuu sunce ti tvoje ala ovo ide, pa kad budemo pričali niko nam nećete verovati. I zaista da ide, ide kao nevreme. I ne samo što ide već i leži u krivini kao pegla što nas je posebno iznenadilo imajući u vidu uske gume (175 šrina guma) i prilično visoku vozačku poziciju (kasnije su nam objasnili da su za dobro ležanje zaslužne baterije (2x94AH) koje su postavljene na podu i3 pa je samim tim težište vrlo nisko). Tokom đira oko Košutnjaka nalećemo na par uspaljenih likova koji pokušavaju ili da nas stignu ili da nam odmaknu, ali bez uspeha. I3 je toliko moćan, naročito na među-ubrzanjima da ne ostavlja prostora drugima da ga pobede.

_MKP5923

Posle par krugova upućujemo se u Deltu puni utisaka i konstatacijom da smo živeli u debeloj predrasudi kada su elektromobili u pitanju. Tog momenta shvatamo da smo tokom celog testa i tih 50-ak kilometera koje smo sa uživanjem prevezli potrošili 0 (nula) litara goriva. Pa dal ima lepše nego da stišćeš gas do mile volje, a da ne razmišljaš koliko će goriva to da te košta (range sa jednim punjenjem baterija je 200km).

_MKP5909

Pre nego što podvučem crtu red je da naglasim ono što fabrika BMW sa ponosom ističe: sve vezano za ovaj automobil je greenpeace frendly: nisu posekli pola Amazonske šume da bi napravili fabriku, kao izvor energije u fabrici ne koriste fosilna goriva i ostale zagađivače već vetrenjače, dobar deo materijala na autu je potpuno prirodan pa sve to zajedno čini jedan circulus vitosus obnovljivih izvora energije. Da pojednostavim – niko nije mora da se izvrne da bi se jedan i3 napravio.

_MKP5877

Za kraj šta da kažem osim da je ovaj mališa toliko dobar, da se ne bih trena razmišljao da li da ga kupim kada bih bio u finansjijskoj mogućnosti. Svaka čast BMW-u na hrabrom iskoraku u ovaj segment sa elektromobilom koji su definitivno uradili u svom fazonu. Svi znamo da su kola na struju budućnost, a ono što sam ja shvatio danas je da nema potrebe za panikom ako BMW nastavi u pravcu u kom je krenuo.

Tekst: Zoran Glavaški, Photo: Milan Kole Kostić

p.s. evo i kratkog filmića sa naše vožnje

 

Slični tekstovi

Komentari