Menu

BMW 330e iPerformance: Karika koja nedostaje

BMW 330e iPerformance: Karika koja nedostaje

Napunio si određen broj godina, izgradio uspešnu karijeru kao vlasnik privatne firme ili top line menadžer velike korporacije. Pratiš trendove, razvio si svest o zaštiti životne sredine, ali ne možeš i dalje da pobegneš od svoje trkačke prirode. Želiš auto premium brenda, ali ne onaj u kome bi te poistovećivali sa drugima, već onaj u kome bi bio poseban. Nova igračka mora da napravi kompromis, ali ne sme da naruši koncept auta koji možeš koristiti za poslovna putovanja, za odlazak na sastanke, za porodična putovanja vikendom, ali i za jurcanja po krivinima Iriškog venca ili Avale kada ti vikendom proradi gen trkača.

Zaintrigirao te je BMW svojim sub-brendom iPerformance pre nekoliko godina, ali ti nije ponudio rešenje. I3 je savršen za grad, brz i dopadljiv, ali je daleko od porodično-poslovnog auta. I8 je GT kupe, prelepog dizajna i vrhunskih perfomansi, ali auto koji je ipak na ivici da bude superautomobil. I košta 150.000 evra.

Međutim, nedavno si saznao da je BMW izbacio novi model u okviru iPerformance grupacije i sada pažljivo čitaš ovaj tekst u nadi da je možda stiglo rešenje za tvoj problem. I jeste stiglo, zove se 330e iPerformance i zato tekst pročitaj do kraja jer je 330e upravo ona karika koja je nedostajala u Hybrid seriji BMW-a.

Zahvaljujući ljubaznosti BMW Delta Motors, 330e iPerformance dobili smo nedavno na korišćenje tokom celog vikenda. Molba koju smo im uputili da nam ga ustupe baš za vikend, bila je posledica ideje da ga odvezemo na Tuning & Styling skup na Paliću i vidimo koliko jedna limuzina iz entrance level premium brand-a može da privuče pažnje posetilaca pored svih onih namunjenih automobila koje ćemo susresti tamo. Drugi razlog molbe nalazio se u činjenici da će nam 500-tinak kilometara puta u oba pravca pružiti dovoljno prostora i vremena da uočimo sve njegove kvalitete i eventualne nedostatke.

Ovo su naši utisci…

U M paketu, prelepe sive boje osvojio je naša srca čim smo ga ugledali. Standardna BMW namrštenost, tradicionalna ekspozicija snage kroz dizajn nije izostala ni na ovom Hybridu. Prelepe felne od 18 coli obuvene u gume širine 255 samo dodatno nagoveštavaju snagu koja se krije ispod haube. Zadnji deo vešto koketira sa serijom 5, te otpozadi lako dovodi u zabludu slabije poznavaoce ovog brenda koji model je u pitanju.

Unutrašnjost je tek priča za sebe. Prostran i komforan, svojim dimenzijama napravio je iskorak u odnosu na svoje prethodnike serije 3. Dodatna oprema kojom je nakrcan je impresivna, a ono što je nas iz PH odmah zaintrigiralo je mogućnost da na centralnom displeju, kroz dva digitalna cajgera, sve vreme pratimo iskorištenost snage i obrtnog momenta.

Max eDrive

Nismo gubili vreme na parkingu Delte i odmah po preuzimanju upućujemo se u centar grada ne bi li isprobali Max eDrive opciju vožnje kada automobil sve vreme koristi isključivo struju. Tada je u upotrebi elektromotor od 87 KS čije su vazdušno hlađene Litijum-Jonske 7.6 kWh baterije smeštene ispod poda prtljažnika automobila. Sa nultom emisijom izduvnih gasova probijamo se groz grad, zujeći po ulicama i već tada primećujemo da bembarić ne prolazi neprimećeno – delom zbog svoje lepote, delom zbog naglašenog natpisa iPerfomance celom dužinom boka, a delom i zbog tišine koju proizvodimo dok pretičemo ostale učesnike u saobraćaju, jer ipak su ljudi navikli na poznato brundanje šestocilindraša, a ne na tišinu odnosno huk guma.
Sa ovim motorom 330e može se poterati i do 120 km/h uz manu koju moram da napomenem, a to je što takva vožnja ne traje dugo, jer je domet baterija svega 30-ak kilometara.

Save Battery Mode

Posle 20-ak kilometara howercraft-ovanja po centru grada prebacujemo se na Save mode ne bismo li dopunili baterije uz pomoć benzinskog motora. Benzinac u 330e je četvorocilindrični turbo snage 181 KS. U Save mode-u vožnje koristi samo njega i već tada vožnja postaje daleko zabavnija i agilnija. Perfomanse su mu tada malo slabije od 320i benzinskog pandana bez struje što je posledica razlike u težini. Nismo imali potrebu da isprobavamo maksimum perfomansi u tom modu jer će po našoj proceni ovaj mode najverovatnije biti najmanje korišten od strane budućih vlasnika i to iz dva razloga: em je tada potrošnja daleko veća, čak prevazilazi potrošnju jačeg 330i, em se u Save Mode-u baterije ne mogu dopuniti do kraja tj. ipak mora koristiti utičnica za struju da bi se ostvarilo 100% punjenja.

Sa ova dva mode-a završavamo vožnju u subotu, nestrpljivo iščekujući nedelju i put za Palić kada se spremamo da iskoristimo svu njegovu snagu.

Auto eDrive

Nedelja. Napuštamo grad i krećemo put Palića. Vozimo u Auto eDrive Mode-u i ručicom menjača postavljenom u položaj SPORT. Turbo benzinski agregat od 181 KS uz pomoć elektromotora od 87 KS u totalu daje 252 KS i 310 njutna obrtnog momenta koji se uz pomoć 8-mo stepene automatike prenose na točkove. Dok se kotrljamo ka autoputu prilaznim ulicama, 330e sve vreme koristi struju koja se po ulasku na autoput i stiskanju papučice gasa tečno prebacuje na benzinski agregat.
Ubrzanje koje ostvaruje pri tome je brutalno i bukvalno nas zakiva u sedišta: po fabričkoj deklaraciji iznosi 6,0 sekundi do 100km/h. Ali obzirom da je autoput u pitanju, nastavljamo punim gasom i posle 100km/h. Ubrzanje je i dalje tečno i sve vreme impresivno. Automatika besprekorno i fascinantno brzo obavlja svoju ulogu. Nismo merili, ali podaci fabrike kažu da je ¼ mile iliti 402m ubrzanje 14,3 sekunde. Nimalo naivno. Za po sekundu bolje do 100km/h i na 402m od benzinsog pandana 320i. Maksimalna brzina mu je 240 km/h. Više nego dovoljno. Dok jezdimo autoputem, osmeh ne silazi sa lica. Konstatujemo da su inženjeri BMW-a odradili vrhunski posao. Dok putujemo primećujemo da je potrošnja goriva daleko manja u opciji kombinacije struje i benzina u odnosu na prethodni dan kada smo koristili samo benzin. Pri tome smo i daleko brži. Čoveče, brže voziš, a manje trošiš. Kao u bajci.

Na Palić pristižemo vrlo brzo i postavljamo se na našem štandu. Prilaze poznati i i nepoznati. Poznati uglavnom započinju priču „Oooo, pa gde ste direktoriiii???“ Jes, da smo direktori na jedan dan, al ne mogu da kažem da nam ne prija. Pažnja, fotkanje, snimanje, zagledanje nije bilo ništa manje u odnosu na ostale tjunirane automobile.
Misija uspela u potpunosti: privukli smo pažnju potpuno fabričkim automobilom.

Predveče, puna srca, vraćamo se polako nazad. Pre Novog Sada, skrećemo sa autoputa i zapućujemo se ka Iriškom. Onako, za svoju dušu da ga isprobamo i po krivinama koje je prethodno ovlažio pljusak epskih razmera koji nas je pratio delom puta. Ne isključujemo DSC jer ne želimo da rizikujemo previše sa novim autom, ali ne prelazimo ni u „penzos“ režim vožnje. 330e čupa uz brdo kao lud. Ležanje je neverovatno, što i ne treba da čudi imajući u vidu činjenicu da je težina koju su dodale baterije smeštene pozadi omogućila još bolje prijanjanje zadnjih točkova za podlogu. I pored toga, 252 konja pokušava da zabaci rep, ali tu je DSC koji ga dovodi na mesto. Upravljivost i predvidljivost su utisci kojima se uspinjemo na Venac. Uz zvuk koji je onaj pravi kakav treba da bude. Ponovo autoput kod Rume i do kraja cruising u Comfort-u.

Ponedeljak, BMW Delta Motors. Vraćamo vozilo Milošu, koji nas pita kakvi su utisci. „Pa šta da ti kažem, VRH. Nema dalje. BMW opet pobedio“.

Tekst: Z. Glavaški Photo: M. Kostić

 

Slični tekstovi

Komentari