Menu

Zver iz Zemuna: Ford Escort RS Cosworth by Boško

Zver iz Zemuna: Ford Escort RS Cosworth by Boško

Auuuu Bokte!!! Ovo je prva rečenica koju sam izustio kada se Boško pojavio na Košutnjaku sa svojim Ford Escort RS Cosworth i parkirao pored nas na platou kod Hajdučke česme. Potmula grmljavina iz izduvnih cevi, prelepa metalik boja, farovi koji su mu legli k’o budali šamar, rep koji nagoveštava svu njegovu snagu i brzinu zamrzli su nas u vremenu i prostoru do te mere da smo ga prvih dvadesetak minuta ćutke gledali na parkingu uživajući u njegovoj lepoti.

Pojavio se na tržištu davne 1992 ni manje ni više nego toliko bezobrazno da je odmah po dolasku zviznuo šamarčinu nekrunisanoj reli ikoni svih vremena – Lancia Delta HF Integrale. Šestostruki uzastopni reli šampion (1987-1992) dobio je te ’92 godine dostojnog konkurenta koji je bio u stanju da mu parira i po snazi (220ks) i po ubrzanju (5,7 sekundi do 100km/h) i po lepoti. Tokom 5 godina proizvodnje (1992-1996) napravljeno ih je nešto preko 7.000 komada, od kojih su cenjeniji oni koji su pravljeni tokom prve dve godine pre svega zbog većeg turbo punjača, Garrett T3, dok su kasniji modeli dobili Garrett T25 turbinu koja je manja i ugrađena sa ciljem da smanji turbo leg u odnosu na prethodnu seriju i poveća upotrebljivost automobila u svakodnevnoj vožnji. Zemunska zver je iz one serije sa većim turbom.

Ljubav između Boška i Coswortha rodila se pre dvadesetak godina, kada ga je prvi put ugledao na trkama na Ušću. Kao što to obično biva, kada se ljubav rodi u adolescentnim godinama, obično vas prati tokom celog života, pa zato i ne treba da čudi što je želja za Cosworth-om kod njega tinjala sve do pre 8 godina kada je konačno došao u priliku da je kupi. Međutim, sreća nije bila dugog veka jer je trebalo uraditi jednu generalnu, pa drugu generalnu, pa izvršiti sto i jednu modifikaciju dok ova lepota nije dovedena do savršenstva kakvim odiše danas i pefomansama kojima izuva iz cipela mnogo mlađe, a izvikane konkurentne. A perfomanse su više nego impresivne: turbo motor od 2.000 kubika danas proizvodi  387 konja (mereno, potvrđeno) i ima ubrzanje na 402 metra od 12,4 sekunde (i ovo je mereno).

_MKP7956

Kako sva ta snaga izgleda u stvarnom životu?

Pa evo ovako. Za početak, rešili smo da proteramo ovaj automobil kroz njegovo prirodno stanište, a gde drugde nego na reli stazi. Izabrali smo Košutnjak, stazu koja se inače koristi kao specijalni brzinski ispit u domaćem reli šampionatu. Da je automobil brz to sam znao, da će pogon na sva četiri točka odraditi posao kod ubrzanja i omogućiti nestvarno dobro ležanje u krivinima i to sam znao, da će dodatnih 160 konja snage doprineti da sve to bude mnogo silovitije i to sam znao, al da će sve to u kombinaciji biti toliko BRUTALNO to mi nije padalo na pamet. Kada smo krenuli, na prvi mah učinilo mi se da auto nije ništa posebno do momenta kada ga je turbina uzela pod svoje. To je izgledalo kao da vas je neko u deliću sekundu šutno toliko jako u dupe da vas je bukvalno katapultirao 100 metara u dalj. Zakivanje u sedišta, vrisak turbine, zvuk iz auspuha i umalo moj vrisak. Ne pamtim veći šok od ovoga koji sam imao. Bogami odavno. Preživeo sam taj krug uz ladan znoj koji me je oblivao celim krugom oko Košutnjaka. Naravno, blaženi osmeh po izlasku iz kola nije izostao i pratio me je do večeri, jer je količina adrenalina koja se izlučila iz nadbrubrega tokom vožnje verovatno ekvivalentna količini koja se kod prosečnog čoveka izluči za mesec dana.

Šta je sve omogućilo da ovaj Cosworth danas bude to što jeste i kakav je komentar nekog ko se zaista razume u mehaniku i tehniku. Za ovaj deo teksta obratili smo se stručnom kansultantu našeg bloga, drugaru Darku koji je izneo svoje mišljenje:

“Ovaj auto je lepo skockan. Što se tiče agregata, vidi se da je Boško dostao guglao i čitao o njemu i da je tačno znao šta radi. Da sam ja na njegovom mestu ubacio bi JE ili WISECO klipove jer mislim da su bolji zato što izdržavaju veći pritisak od fabričkih. Dobro bi bilo i da je turbo sa odvojenim west gate-om jer se bolje šteluje i kontrolše. Računar tipa Vems ili Mega squirt bi takođe dobrodošao… Generalno auto je i ovako odličan i dalje ima puno potencijala….

A evo i liste modifilkacije:

  • Wossner pistons
  • Motosport stage 4 kit 380hp+
  • Evolution chip – 3 bar map
  • Bosch 403 grey
  • Wasted spark system
  • RS500 type intercooler
  • Pipercross air filter
  • Borgwarner turbo EFE 6758
  • Bosch 044 fuel pump
  • Brembo klesta i 330cm discs
  • Sparco break hose
  • EVO adjustable shock absorber
  • Power Flex front kit
  • Sintered clutch
  • Front headlights: Morette Cosworth
  • front bumper: wrc replica

Šta reći za kraj?

VW je nedavno izbacio najjaču verziju Golfa R i ponosi se time što je napravio savršenu kombinaciju sportskog i automobila upotrebljivog za svaki dan. Onda je došla i nova Civic Type R i ponosno objavila da je oduvala Golfa na Nurnburgringu za 3 sekunde po krugu. Na sve to ja kažem: VOLIM DEVEDESETE!!!

Evo i fotkica maestra Koleta, a ispod fotkica je klip sa Youtuba sa vožnjice po Kušutnjaku… Uživajte

_MKP7953

_MKP7965_MKP7997_MKP7961_MKP7987_MKP7977_MKP7991_MKP7992_MKP7995_MKP7957_MKP7967_MKP7971_MKP8020

Tekst: Zoran Glavaški (feat. Darko)

Photo: Milan Kole Kostić 

A evo i filmića…

Slični tekstovi

Komentari