Menu

Zlo i Naopako u Crnom-Skoda Octavia VRS 400HP

Zlo i Naopako u Crnom-Skoda Octavia VRS 400HP

Meni nije bitno kako auto izgleda, bitno je da ide… Da leti…

Krajem prve dekade novog milenijuma Porsche 911 Turbo (997) 480 HP & Ferrari F430 F1 490 HP vodili su rovovsku borbu za naklonost kupaca u klasi supersportskih automobila. Oba su bila lepa, moćna i brza i predstavljala su ponos italijanske odnosno nemačke auto industrije.

Međutim, ovo nije priča o ova dva automobila. Ovo je priča o automobilu koji je brži od gore pomenutih Porsche-a i Ferrari-a. Ovo je priča o crnoj Škodi Octavia VRS od 400 konja.

Octavia o kojoj pišemo proizvedena je 2016-e godine pod oznakom VRS sa fabričkim motorom od 2 litre zapremine sa turbo punjačem, DSG sedmostepenim menjačem i 230 konja.

Prvih 15.000 kilometara, na kolima nije rađeno ništa osim estetskih ulepšavanja: zatamnjena su stakla, štopovi i maglenke, stavljeni su distanceri. Razlog zašto ništa nije rađeno na motoru je vrlo praktične prirode – provera da li će u tom periodu auto pokazati neku fabričku manu koju je potrebno otkloniti. Ispostavilo se da je auto bez greške.

Ovaj momenat značio je zeleno svetlo vlasniku za nesmetan ulazak u početka projekta čiji je cilj napraviti jedan od najbržih automobila na ovim prostorima.

Prvi zahvat obuhvatio je zamenu creva, cevi i samog intekulera, kao i down-pipe. Fabrički interkuler nije zamenjen jer je u osnovi i nosač fabričkog hladnjaka, već je dodat novi koji postavljen ispred starog. Po završetku ovih izmena, u SM Chip Tuningu kod Srđana u Gradišci urađeno je mapiranje. Na valjcima auto je tada izbacio 311 konja i 420 nm.

 

Ova snaga omogućila je ubrzanje od 100 do 200km/h za 13 sekundi.

Pitanje za vlasnika koje se tokom razgovora samo nametnulo odnosilo se na podatak ubrzanja od 100 do 200, tj. zašto mu je baš taj parametar najbitniji. Odgovor je bio krajnje jednostavan: s obzirom da je automobil sa prednjom vučom, ubrzanje u segmentu od 100 do 200 je ono koje pokazuje pravu snagu auta, jer u tom slučaju ne dolazi do rasipanju snage na proklizavanju koje se javlja kod starta iz mesta.

311 konja i 13 sekundi ubrzanja od 100 do 200 nije ono što je vlasnika zadovoljilo, pa se kroz šest meseci i dodatnih 15.000 kilometara prešlo u drugu fazu unapređenja auta – podizanje na 400 konja.

Da bi ceo poduhvat bio uspešan, prikupljeno je dosta informacija i doneta je odluka da se uradi sledeće:

  • ugradnja turbo punjača sa Golf 7 R (poslednja revizija IS38)
  • usis Racing Line R600
  • auspuh Fi 76

Ove komponente su neophodne da bi se odradilo mapiranje za Revo Stage 3, koje je urađeno je kod Tićbre, našeg čuvenog trkača sa Trka ubrzanja na 402 metra u WAG Speed Shop-u na Novom Beogradu koji je autorizovani diler za Srbiju kompanije Revo Technic, firme specijalizovane za tuning softwera i hardvera automobila iz VW grupacije.

Uz mapiranje motora, odrađeno je i mapiranje DSG menjača: Revo Stage 2.

Sa pomenutim izmenama, kompanija Revo je deklarisala snagu u rasponu od 390 do 420 konja, zavisno od kvaliteta komponenti koje su ugrađene u auto i goriva.

Šta se dobilo kada su performanse u pitanju?

Na osnovu merenja vršenih uz pomoć uređaja Vbox Sport Race Logic, dobijeni su sledeći podaci:

  • 0-100km/h: 5,0 sekundi
  • 100-200km/h: 8,7 sekundi
  • 0-200km/h: 13,7 sekundi

 

Ovi rezultati ostvareni su sa slikovima da bi se umanjio efekat proklizavanja prednje vuče usled snage koja je procenjena na 400+.

Koliko je ovo brzo u realnosti? Verujte da sam posle vožnje ovog automobila izašao iz njega potpuno naježen! Ne pamtim kada sam poslednji put osetio takav nalet adrenalina, a dobro znate da sam se u poslednje vreme poprilično izvozao baš brzim autombilima. Najveći utisak na mene je ostavilo upravo ubrzanje od 100 do 200 koje iznosi 8,7 sekundi.

Zarad poređenja, podsetiću vas na Porsche i Ferrari sa početka ovog testa: i Porsche 911 Turbo  i Ferrari F430 potroše 8,9 sekundi od 100 do 200, što je za 0,2 desetinke sporije od Skode sa testa. Da poređenje bude još zanimljivije, Opel Astra 2.0 turbo u karavan verziji koju privatno vozim potroši od NULA DO STO skoro isto toliko. Dakle, Skoda je od 100 do 200 brza koliko i Astra od 0 do 100!

Šta reći osim zlo i naopako, kako već glasi naslov ovog testa.

Da li je ovde kraj? Jok. Lepo sam na početku citirao vlasniku: nije mi bitno kao izgleda, bitno je da ide, da leti… E da bi leteo, u pripremi je sledeći poduhvat koji podrazumeva: ugradnju Aqua Mist-a, Revo hibridne turbine i mapiranje za Revo Stage 4.

 
Projektovana snaga? 440 do 470 konja kako kaže Revo specifikacija. Neko poređenje? Može. Toliku snagu ima kultni Ferrari F40. Da li će i Skoda imati perfomanse kao F40? Ne znam, očekujemo novu vožnju uskoro…

Text/Photo: Z. Glavaški/ N. Dragorajac

[layerslider id=”22″]

 

 

 

 

Slični tekstovi

Komentari