Menu

Yugo 1.6 16V !?!

Yugo 1.6 16V !?!

EVO GAAAAAA!!! Konačno na našem portalu i nekadašnja udarna pesnica Crvene Zastave: YUGO! Mislim da među pravim petrolheadsima sa ovih prostora ne postoji osoba koja makar jednom u životu nije poželela da poseduje ili makar provoza pravi trkački Yugo.

Za razliku od onih koji su sebi ispunili želju, ja, na moju veliku žalost i pored sve želje, nikad nisam imao niti vozio, Yuga spremanog za trke. No, nikad nije kasno pa tako ni ja ne gubim nadu.

Elem, da se okanem kukanja i žala za propuštenim prilikama i okrenem onome što danas predstavljamo: Yugo 1.6 16V, vlasništvo Dejana Vukovića.

Ovaj zvrk je prošle godine doživeo svoj trkački preobražaj, i kao takav, u svom novom ruhu, započeo je svoj pohod po autoslalom stazama Bosne u 2016. godini. Prošle sezone jedno drugo mesto u Trebinju, ove sezone po jedno drugo u Brčkom i Trebinju, ali i jedno prvo mesto u Zenici, sve u svojoj klasi, jasno su stavili do znanja da sa ovim Yugom nema šale. Da će ovaj otrov u malom pakovanju opasno mrsiti konce i u narednoj sezoni u autoslalomu najbolje govore podaci koje smo dobili zahvaljujući ljubaznosti vlasnika.

A specifikacija koja nam je pristigla izgleda ovako:

OSNOVA: Yugo 45, školjka je u kompletu izvarena i urađen je zaštitni kavez.

MOTOR: 1600cm3 sa 16 ventila iz “FIAT MAREA”. Motor je u kompletu rastavljen i maksimalnim brušenjem glave, većim promerom dizni, auspuhom (koji je urađen sa cevima Fi 55 i izduvnom granom 4-2-1) „podignut“ sa osnovnih 103KS na cca. 120KS. U ovom stanju, spreman je za softverski remap koji je u izradi.

MENJAČ: preuzet je od Yuga 55, kome je prepravljen prenos na 13/53, stavljena je trokraka sinter lamela i olakšani zamajac.

OGIBLJENJE: Napred su postavljeni uniboli i amortizeri sa štelujućom platformom. Pozadi takođe postavljeni uniboli, tvrdo napunjeni amortizeri i hladno valjani gibanj.

Koliko je na autoslalomu moćna jedna ovako mala i laka naprava sa više nego duplo jačim motorom u odnosu na fabrički, dobro znaju oni koji su imali prilike da voze slično vozilo, ali i oni koji su gledali ovogodišnje trke, jer se ne retko dešavalo da se čak i značajno slabiji Yugići sa dobrim gumama uspenju visoko u poretku u klasi, pa čak i u generalnom plasmanu.

Šta će Deki u narednoj sezoni uraditi u bosanskom šampionatu ostaje da vidimo. Ono što ne sumnjamo je da će sa novom mapom sigurno biti konkurentniji, ne samo u klasi već i u generalnom. A šta će biti sa nama ovde ako se Dejan reši da se pridruži Sikimi koji nas isprašio ko bele lale pre dve nedelje na Tari, videćemo već s proleća kada ovde krene sezona za koju već sada stižu najave da će biti jača i brojnija više nego ikada.

Text/Photo: Z.Glavaški/ N.Joksimović

 

Slični tekstovi

Komentari