Menu

Yugo 1.6 145HP – Zvrk sa Mišeluka

Yugo 1.6 145HP  – Zvrk sa Mišeluka

145 konja, 172 Njutna, 8,600 obrtaja, 1 min 40s na NAVAKU (neki kažu da je čak „liznuo“ 1,38)…. Pa čekaj bre jel moguće??? Moguće. Gariji su to sa Mišeluka. Zajebani. Mnoooogo zajebani.

Sa ovim informacijama o autu uputili smo se na Mišeluk da se upoznamo sa famoznim Yugom kojeg je Milan sređivao za svoju dušu sa ciljem da mu bude „vikend prevoz“.  Posle tri yuga koja su prošla kroz njegovu garažu i koji su kao projekti prošli kroz sitinije dorade prethodnih godina, došao je red i na ovaj četvrti, najbrutalniji projekat, koji nas je čekao proteklog vikenda na čuvenom Mišeluku.

Pre nego što se bacim na opis utisaka iz vožnje koji su me ostavili bez daha i nabacili dvodnevni osmeh, opisaću šta je ono što je od ovog malog sokoćala napravilo pravi drumski projektil.

Ceo projekat može se podeliti u dve faze: fazu bezbednosti i fazu performansi.

U svrhu bezbednosti, cela školjka je komplet izvarena i ojačana. Ubačen je i roll bar. Stavljene su veće kočnice koje su preuzete sa Fiat Bravo HGT: napred 284mm, dok su pozadi 240 mm. Dodat je ABS. Da, dobro ste pročitali, ABS! Komplet trap je ojačan, bez ijedne gume koje su zamenjene unibolima. Napred su stavljeni Bilstein B6 amortizeri, pozadi KW štelujući. Pozadi je ubačen kamionski gibanj. Felne su sa Twinga, Intre od 14 coli. Na felnama gume marke Falken, dimenzija 195/45.

 

Sa ciljem da sve to bude brže nego što deluje spolja, prešlo se u fazu 2, gde je urađeno sledeće: za agregat je uzet motor iz Fiat Regate, zapremine 1600 kubika sa 8 ventila. Urađena je generalna motora na drugu specijalu. Glava u kompletu obrađena, prošireni usisni i izduvni kanali, stavljeni veći ventili, bregasta Piper 305 stepeni zajedno sa šeširićima i oprugicama. Olakšana radilica, klipnjače i zamajac.

Motor je uparen sa petobrzinskim menjačem Yuga 55, standardni prenos: 17/64. Ubačeni igličasti ležajevi umesto piksni. Sinter kvačilo sa ojačanom korpom, 4 kraka.

  • Stavljena dva dupla Weber karburatora.
  • Izduvna grana 4 u 2 u 1, prečnika Fi 60mm.
  • Rezervoar iz Yuga EFI sa potapajućom pumpom za gorivo.

Da bi se lakše pratilo ono što se dešava ispod haube, u enterijeru su dodati cajgeri za: temperaturu vode, temperaturu ulja, pritisak ulja, pritisak ulja u menjaču, dok se brzina i obrtaji prate preko cajgera preuzetog sa motocikla.

Dve trkačke kadice, pojasevi u četiri tačke, sve sa ciljem da se ne ispadne iz serijskih sedišta kada vas opizdi G-sila u krivini. Odstranjena zadnje klupa.

Zarad provere svega onoga što je urađeno, auto je stavljen na valjke. Dijagram je pokazao: 145 konja, 172 Njutna.

E sad, labaratorija je jedno, realnost je drugo. Posle ekseperimentisanja in vitro, red je bio da se auto isproba in vivo, a gde ćeš bolje mesto za to nego na NAVAK-u, u okviru TD.

Poslednjeg vikenda oktobra, svi oni koji su bili na NAVAK-u imali su prilike da vide kako ide ova zver bordo boje sa Mišeluka. Na žalost, momci sa NAVAK-a su zakazali sa merenjem vremena, ali nije prateća ekipa sa Mišeluka koja je pravila društvo Milanu tog dana: na bazi ručnog merenja štoperica je pokazala 1 min 40 sekundi.

Međutim, pored momaka iz Novog Sada, zadesili su se i neki momci iz Hrvatske, koji su pod utiskom vožnje bordo Yuga rešili da mu prate vreme, pa je od njih pristigla informacija o neverovatnih 1 min 38sek. Koje od ove dve vrednosti treba uzeti kao merodavnu – odlučite sami. Ono što moram da napomenem vezano za Milanovu vožnju tog dana je sledeće: automobil je vožen na Falken gumama, već gore pomenutim. Drugo, možda još i važnije: Milan je tog dana prvi put kročio na stazu i provozao krugove na njoj. Dakle, bez ikakvog prethodnog iskustva na NAVAK-u i poznavanja staze.  A svi dobro znamo koliko je staza tehnički zahtevna i da je potrebno dobro je poznavati da bi se ostvario odličan rezultat.

Što se tiče nas iz PH: mi ćemo sačekati proleće i zvanično merenje vremena. Ali ono što možemo da kažemo vezano za Yuga je sledeće: ne pamtimo kada nam je toliko podigao adrenalin neki automobil poput ovoga. Valjda kada idemo da testiramo jača kola, nekako i očekujemo da ona idu u skladu sa već najavljenim performansama dok smo se na Mišeluku toga dana pojavili sa određenom dozom skepse.

Da mož’ da ide brzo to smo pretpostavili. Da mož’ da leti, k’o što stvarno leti po putu, nismo ni sanjali. Al nije ni to što leti, nego što može da menja pravac i kroz krivine prolazi kao kuglica u fliperu. Kao karting čoveče! Pa lepo ne znaš dal te više oduševio to što na 4.000 obrtaja u drugoj kad potopiš gas zavrti točkove kao da ima dva turba koja te dalje guraju kroz treću i četvrtu linearno, ili što je u krivini G sila takva da imaš utisak da će na kontra uvo da ti iscuri sav cerumen! Ili što kad koči hoćeš da ispadneš kroz šoferku.

I na sve to menjač! Mislio sam da će pred onim Garijima na Mišeluku blam da me pojede kod šaltanja brzina jer sam operisan od menjača u Yugu. Al onaj menjač kod Milana je sve samo nije kao da je iz Yuga. Da te neko stavi u auto vezanih očiju i pusti te da šaltaš, lepo bi pomislio da si u nekom manjem autu japanskog ili evropskog proizvođača koji je menjač konstruisao prosečnoj kevi da vozi decu u školu i štrika na ruti kuća-posao-kuća. Da ne veruješ da cela fabrika Crvena Zastava za 30 godina proizvodnje nije sastavila ono što je ovaj Milan sam uradio u svojoj garaži kada je menjač u pitanju. Pa ono bi bre i moja majka šaltala bez da omaši brzinu ili da joj zakrče zupčanici.

I etoooo, svaki put kad me vrne sećanje na Yuga, nalet emocija i adrenalin uradi svoje pa otegoh sa utiscima. Elem, da skratim i privedem kraju:

Da li ovo najbrži Yugo kod nas koji se vozi na ulici tj. street legal? Mislim da nije, ima jedan sa 2.0 turbo motorom iz Opela. Da li je prvi posle njega? Trebalo bi da jeste. Da li će ga Milanče dalje unapređivati? Rekao je da hoće. Da li će stići na Nurburgring? 😉

Text/Photo: Z.Glavaški/N.Marković; N.Dragorajac

Slični tekstovi

Komentari