Menu

VW Scirocco 1.8 GTI – legenda i dalje živi

VW Scirocco 1.8 GTI – legenda i dalje živi

Evo jedne priče o jednom autu koji smo mi malo stariji mnogo voleli i pre svega želeli negde tamo osamdesetih… Neki su svoju želju još tada ostvarili, neki je odavno prežalili i već zaboravili, a neki, poput Maxa iz Vranja i dan danas uživaju u njoj. Ovo je priča o njegovom Scirocco-u koju će vam on sam ispričati…Uživajte..

Ova generacija, ne mnogo različita od prethodne, na tržištu se pojavila 1982. godine, na staroj platformi. Jedini novitet ovog modela je u položaju zadnjeg spojlera. 1984 godine su načinjene neznatne promene, kada je znak “Scirocco” premešten, usavršen klima uređaj, osmišljen novi prostor za rezervni točak čime je dobijeno više mesta za veći rezervoar za gorivo, a vraćena su ponovo u modu i dva brisača.

Različite verzije su bile dostupne sa motorima zapremina od 1,3 do 1,8 litara. Ručni menjač je bio petostepeni, dok je automatski bio trostepeni. Model je bio u proizvodnji do 1988 godine u Americi, do 1989 u Kanadi i do 1992 u Nemačkoj i Velikoj Britaniji.

Scirocco koji ja vozim 90-to godište, a u mom vlasništvu je od 2002. Originalni motor u njemu  bio je 1.8 od 75kw sa direktnim ubrizgavanjem k-jetronik, kod nas popularna ka-glava, koja se sa našim brljavim benzinom pokazala veoma loše.

Posle sto pokušaja da to bude kako treba, a u nedostatku valjanih mehaničara rešio sam da zamenim motor. Kako tada nije bilo u ponudi GTI motora, što mi je bila želja od prvog dana, ubacio sam izuzetno dobar, skoro kao nov, motor 1.6 od 51kw sa smešno malom kilometražom od 120.000 km. Kažem smešno malom, jer za te motore 120.000 kilometara je ništa.

Ta snaga je nažalost preslaba i za običnu golfa dvojku, a kamoli za sportaka kao što je Scirocco. Posle dve godine portage za GTI-jem, našao sam motor koji bi mi odgovarao: 1.8 GTI, 8 ventila od 82 kw. U pitanju je motor koji se ugrađivao u poslednje modele golfa 2, bez famozne k-glave, već sa elektronskim ubrizgavanjem i protokomerom.

Motor je sa svim agregatima, menjačem, instalacijom, kompijuterom, sa obe pumpe za benzin i protokomerom plaćen samo 100 €! Razlog? Falš, kucani brojevi.

E sad ide priča koja traje 45 dana i košta između 450 – 500 €. Vadi se motor iz auta, rasklapaju se oba da bi se iskoristio blok 1.6 koji je ocarinjen i vodi se na moje ime. Posle malo njuškanja po VW dokumentaciji, utvrđeno je da i 1.6 i 1.8 imaju klipove istog prečnika tako da je samo trebalo sa jednog motora sve spakovati u drugi. Nažalost, 1.6 je bio standard, a GTI rađen na 1. specijalu, tako da sam morao da bušim blok od 1.6, honujem, i sve kako se valja po propisu.

Sreća je što je generalna na GTI motoru rađena skoro, pa su klipovi bili kao novi, ali sam ipak preventive radi kupio nove mahleove karike i sve sklopio. Glava je sređena komplet, novi su ventili, gumice i vođice, spuštena maksimalno, malo čačkan izduv, grana 4-2-1…

Svaki deo, svaki šraf je očišćen, ošmirglan i ofarban, što se vidi na slici “finalnog proizvoda”. Kao što rekoh, da bi sve bilo baš onako kako treba, zamenjeno je bukvalno sve, uz gore pomenuto i svi dihtunzi, regulator pritiska, protokomer, baš sve.  Kompletna instalacija je zamenjena, bez kalemljena, prespajanja i sličnog baltazarisanja, a ugrađena je i nova lambda sonda… Otvoren izduv sa protočnim loncem fi 60, sportski amortizeri Eibach napred, pozadi fabrički sa tvrdim oprugama.

Ceo taj frankenštajn produkt je uredno atestiran i odobren od strane mašinskog fakulteta i agencije.

Što se motora tiče ponaša se u skladu sa gti performansama, do stotke nekih 8,5 sek, maksimalno je vožen 200km/h ali mu dajem fore do 205 uz dobar i dug pravac.

Text/ Photo: M.Stojanović/ M.Mišić

Slični tekstovi

Komentari