Menu

Subaru Impreza WRX STI – Munja od 430 konja

Subaru Impreza WRX STI – Munja od 430 konja

Da, da… To je ta kultna Mk3 Subaru Impreza WRX STI od preko 400 konja koja se prva pominje kada se pokrene priča o najjačim Imprezama u Srbiji. Pre nekoliko dana nakratko smo se družili sa njom zahvajujući Auto-placu Technodrom gde se ovaj Subi trenutno prodaje.

O kakvom automobilu se zapravo radi?

Treća generacija Impreze započela je svoj životni ciklus 2008-e godine i poput prethodnog modela, odmah je izazvala oprečne komentare, najviše kada je izgled u pitanju. Nekima se svidela odmah, nekima ne. Ukusi su različiti i o njima ne treba raspravljati, a ja za sebe mogu da kažem da koliko god mi “civilna” verzija nije bila simpatična, toliko mi je WRX STI opcija bila gotivna čak i kod Mk3.

Grba na haubi, četiri brutalna izduva pozadi, prelepa plava boja, crveno STI na grilu… Dovoljno da probudi adrenalin. Subi koji je na prodaju je još brutalniji – najviše zahvaljujući zlatnim PRO-Drive felnama od 20 cola koje su mu savršeno legle.

Za razliku od prethodne Mk2 serije, noviji model doneo je sa sobom i više elektronike: ESC koji se može podesiti u jednom od tri moda: normal, traction i off mode; zatim je tu i Subaru Intelligent Drive (SI-drive) sa opcijom podešavanja Intelligent, Sport i Sport Sharp, kao i Driver Controlled Central Diferential sa opcijama manuelnog i automatskog zaključavanja centralnog diferencija koji može biti od otvorenog do potpuno zaključanog sa 35/65 odnosom prenosa obrtnog momenta.

Do nedavno nisam imao pojma da se STI verzija treće generacije Impreze proizvodila sa dva različita motora, manji od 2 litra je ujedno i jači, ali se isporučivao samo u Japanu, dok je verzija sa motorom od 2,5 litre imala ravno 300 konja tj za 8 konja manje od japanske verzije.

Sa svim onim elektronskim gedžetima performanse su bile poprilično dobre (do sto za 5,5 sekundi, do 402m iz mesta za 13,8 sek), ali ne dovoljno da bi se porazio glavni konkurent: Mitsubishi EVO X što su momci iz TopGear-a i dokazali na svojoj stazi.

Međutim, ima jedno veliko ALI u celoj ovoj priči. A to ALI, se odnosi na ovaj plavi autić iz Techondroma tj. na motor u ovom autu.

Naime, 130 konja je razlika u snazi između motora Impreze u Technodromu i originala kakav je izašao iz fabrike. 130 konja su momci iz slovenačke tuning garaže „69 Perfomance“ dodatno ubudžili u ovaj auto kroz modifikacije koje su obuhvatile:

  • Turbo Kit HKS GT II7640
  • Turboback 3“ Milltek Exhaust
  • Tomei Exhaust headers & Up-pipe
  • JE Asymetrical Forged Pistons
  • HKS SSQV 4 Blow off valve
  • ASNU 1000cm3 injectors
  • AEM 320 lph fuel pump
  • COBB fuel-pressure-regulator kit
  • HDI GT2 front-mount intercooler kit + piping + intake
  • Grim Speed electronic boost solenoid kit
  • Clutch Masters FX 400 clutch kit and single-mass flywheel
  • Mishimoto inlet hose
  • Cosworth Kevlar timing belt
  • Cosworth MLS head Gaskets
  • Perrin strut bar
  • STI Gruppe N engine mounts
  • Perrin Intake suction pipe
  • Whiteline suspension bushing upgrades
  • Cosworth bearings
  • Prodrive Suspension Springs

Popriličan tjunerski zahvat dao je za rezultat jedan zaista unikatan automobil. Nismo se baš preterano puno vozili da bi se mogli izneti neki zanimljiviji detalji i utisci iz vožnje, ali ono što svakako ne može da prođe ne zapaženo je tvrdoća i upravljivost, neverovatno miran i tih rad na nižem broju obrtaja i još neverovatnije buđenje zverine kada obrtaljka prebaci 3500 obrtaja, zatim silina prilikom ubrzanja kojom vas upija u sedišta, zviždanje turbine koje je toliko glasno da imate utisak da će vas usisati iz kabine kroz otvor za ventilaciju pravo u motorni prostor, a onda izbaciti kroz Miltek izduv.

S obzirom da je auto izložen kao prodajni eksponat, nismo ulazili u bilo koji oblik rizične i dinamičnije vožnje, tj nismo ga džibrili, kidali i potapli gas do kraja, ali na bazi onog što smo doživeli verujemo da su performanse dramatično ubedljivije od fabričke verzije (nismo saznali zvanične specifikacije posle tuning zahvata osim broja konjića pod haubom). U svakom slučaju – da je impresivan i ubedljiv u to nema nikakve sumnje kada su snaga i brzina u pitanju.

Ono što moram da napomenem je da su PRO DRIVE felne zaista fenomenalne i savršeno leže na ovom automobilu, ali nalažu veliki oprez i pažnju tokom vožnje zbog rupa, ivičnjaka i oštrih pregiba na asfaltu jer su gume izuzetno niskog profila pa je opasnost za cepanje gume ili loma felni prilično velika. Takođe, zbog prednjeg lipa mere opreza kod ležećih policajaca.

I da ne zaboravim na jedan bitan momenat iz enterijera – svaki deo je presvučen kožom i to sa ukusom i bez elemenata kičerice.

Za kraj šta reći – da može da bude prodično vozilo za svaki dan iako ima petoro vrata – pa baš i ne može. Da može da bude fantastičan vikend trkač i autić za bleju? To svakako da. Jer ne samo da ide dobro, nego još i bolje privlači pažnju.

Evo i kontakt podataka Technodroma za one koji bi rado izdvojili kintu da ga poseduju (kažu u TD da može i zamena).
+381(0)113476721
Bulevar Kralja Aleksandra 513V

Text/Photo: Z. Glavaški

Slični tekstovi

Komentari