Menu

Seat Leon FR aka Beli Grom

Seat Leon FR aka Beli Grom
Beli grom je na ulici, beli grom je stigao
da li vidiš kako prašinu sad je digao
beli grom, čuje se sve jače
temperatura mog Motul-a skače….
Ukoliko mislite da je Golf previše konzervativan, a njegova GTI verzija suviše sportska, Seat Leon FR je svakako nešto što trebate da posedujete. Nije tajna da Seat koristi zajedničku mehaničku platformu sa Golfom. To i ne čudi, s obzirom da je Seat u vlasništvu VW grupacije, kao član Audi brend grupe zajedno sa Audijem i Lamborginijem.
Oznaka Formula Racing ili skraćeno FR nekada je bila rezervirana samo za najjače i najbrže Seate, a danas predstavlja samo jedan od paketa opreme  – doduše najbogatiji i najsportskiji. FR verzija nije pandan GTI modelima. Ona je praktično ekvivalent nekadašnjim GT verzijama.  Zavaljeni položaj vozača za volanom, vrhunska raspoređenost komandi i kvalitetna završna obrada su nešto što je tradicija kod Seata kao člana VW familije.
Ruku na srce, kvalitet materijala nije baš kao kod Golfa, ali to je sve deo strategije saradnje.
Međutim, kada su motor i perfomanse u pitanju, postoje minimalne razlike između Leona FR i Golfa V 2.0TDI 170 sa kojim je delio motor:
  • Snaga je identična: 170ks kao i obrtni moment: 350 nm/1.800 obr.
  • Ubrzanje je u korist Seata : 7,8 vs 8,2 sekundi do 100km/h
  • Maksimalna brzina je nešto veća kod Golfa: 218km/h VS 214km/h
  • Prosečna potrošnja je u korist Golfa: 6,0 vs 5,9 lit/100km
Bolje ubrzanje i posledično, za nijansu veća potrošnja Seata u poređenju sa kvalitetom materijala i malo većim stepenom bezbednosti Golfa, pomogli su ljubiteljima VW grupacije da lako naprave izbor između ova dva hatchback-a u skladu sa svojim preferencijama i ne odlutaju put nekog drugog brenda.
S obzirom da se testirani primerak nikako ne štedi, mogu reći da je Seat obavio jako dobar posao sto se tiče ogibljenja. Fenomenalna stabilnost u krivinama i prijanjanje na putu svakako daju utisak da gradske ulice postaju kao trkačka staza.
Iako fabrički 2.0 dizel motor u FR verziju poseduje 170ks, a testirani primerak koji konjić više zbog chip tuning-a, svakako sam svakim novim startom tražila sebe u gepeku ovog automobila. Lepljenje za sedište u ovom automobilu nije nista čudno, pogotovu kada je Veljko, vlasnik ove lepotice, za volanom!
Iako sam pokušala da izvučem koju informaciju više od Velje dobila sam samo kratak i jasan odgovor: TDI SE NE KVARI!!
 …. Razbijam blokadu od osam soma
oseti snagu beloga groma
16 ventila TDI..!
Tekst: A. Petreški
Photo: M.VrSix

Slični tekstovi

Komentari