Menu

RAT5 ’91 Renault 5 (1108cc, 46hp)

RAT5 ’91 Renault 5 (1108cc, 46hp)

Moje interesovanje za tuning/styling disciplinu je nekako brzo splasnulo još pri kraju osnovne škole, ali ne mogu da se setim zašto. Iako sam proveo noći i dane uz tada ultra-popularni NFS Underground i redovno se šlepao sa nekim starijim drugarima kada su išli na skupove, nekako je to prebrzo izvetrelo iz jedne mlade i usijane glave…
Deceniju ipo kasnije, počinje moje zaluđivanje sa automotive fotografijom i kapiram da bi interesantno bilo fotografisati nešto unikatno jer fotkanjem OEM modela neću izmisliti toplu vodu.

Ok, sad makar ne moram da čekam neki skup kao pre 15 godina da bih video šta je aktuelno i šta je to interesantno što bi mi poslužilo za časove praktičnog rada na foto aparatu. Krećem da rovarim po društvenim mrežama, forumima i internetima, a ubrzo mi se vraća sećanje zbog čega je to moje interesovanje za ovom granom automobilizma nestalo… Red Yuga, red Golfa guzonje, red Sivika, neizbežni Bimeri kockastih oblika, po neki Opel i onda ponovo sve u krug. Flashback.

Taman kad je prst počeo da se umara od skrolovanja, a oči od stiker bombi, tamnih štopaljki i obrvica, taman kada sam hteo da položim koplja pred ćunerima i odustanem…

Moram da priznam da me je Tomislav kupio samim odabirom automobila za ovakav projekat. Možda nisam objektivan jer me drma nostalgija za porodičnim crvenim GT Turbom za koji me vežu sećanja bezbrižnog detinjstva. Svejedno, i dalje smatram da Reno 5 zaslužuje titulu prave drumske legende.

PH: Da li se slažeš sa mnom? Kakva su tvoja sećanja na peticu?

Tomislav: Slažem se da zaslužuje titulu drumske legende, ipak R5 GTT ima nadimak “Pocket Rocket” i neverovatno rally nasleđe. Kod nas dominira VW, Opel, BMW, pa je nekako ovaj mališan ostao nezapažen, dok je preko situacija već drugačija.

PH: Kako si došao do ovog primerka?

Tomislav: Petarda je oduvek bila tu, od kako sam postao svestan sveta oko sebe. Deda je uzeo novu 1991. godine i od tad je deo porodice. Kada je gledam, kao da listam foto album. Pošto je u prvoj boji, svaka ogrebotina i čukanje ima neku svoju priču. Na primer, na zadnjem levom boku ima žvrljotine koje je moja sestra crtala da bi ga ulepšala, to je bilo pre 20 godina, zamisli!

PH: Odakle potiče ideja za rat style?

Započeo sam kao neki endurance rally fazon. Alu felne, zavesice, pak treger sa rezervnim točkom i delovima i još neke sitnice. Posle nekog vremena stižu i maglenke. U tom izdanju sam poslao fotku Marty i Moog-u iz Mighty Car Mods-a, ne sluteći da će ujutru osvanuti na njihovoj stranici. Njihova emisija me je nekako i uvukla u Rat Style kad su radili Golfa 3.

  

Sviđa mi se to i zato što je drugačiji fazon, svaki auto je priča za sebe, unikatno umetničko delo. Tu sam nekako pronašao način da se izrazim. Volim rally, trke, JDM, buku, stikere i na Renou se vide ti uticaji.
Jednostavno – ne ograničava me.
Sa modifikacijama sam krenuo pre nekih 5 godina i tada, borba je počela. Sigurno bi bilo lakše da sam uzeo neki noviji auto sa dostupnijim aftermarket delovima, ali nekako, nije to to. Reno je oduvek bio tu i srce je zeznulo logiku.

PH: Da li planiraš ovde da se zaustaviš?

Želim da uradim B18FT konverziju. 1.7 turbo 120HP, da malo dobije na žustrini.
Pored toga, biće tu još kozmetičkih prepravki. Na primer, vidi se na slikama, mesto gde su ranije stajali retrovizori je ostalo upražnjeno, a ja sam ga rezervisao za nosače za čaše. Idealan način za ohladiti piće tokom vožnje. (smeh)
Takođe, planiram da napravim zen bašticu u gepeku. Biće tu jedna posudica sa peskom, male grabuljice za crtanje, smirivanje živaca i naravno neko zelenilo, puzavica i tome slično. (smeh)

Text/ Photo: I. Jankovski

 

Slični tekstovi

Komentari