Menu

Projekat: Fiat Stilo by dr.Bojan

Projekat: Fiat Stilo by dr.Bojan
Iskren da budem, kada se Fiat Stilo pojavio na tržištu oduševio sam se kao malo dete. Daleko lepši i agresivniji od svog prethodnika Fiata Bravo, onako namrčen i sa oštrim linijama delovao je kao nadrkan tinejdžer kome je najbolji ortak preoteo ribu. Još u onoj žutoj boji sa Abarth obeležjima… Bio sam ubeđen tada da će Stilo da razbuca konkurenciju u svom segmentu.
Kad ono međutim. Koliko sam se brzo oduševio toliko sam se još brže razočarao. Taj isti Fiat Stilo u Abarth izvedbi imao je svega 170 konja sa perfomansama malo jačeg dizela: 8,5 sekundi do 100 km/h i maksimalnom brzinom od 210 km/h. Pa rođače moj, ne radi se to tako. Kako bre misliš da sa tim perfomansama poniziš kunkurenciju ili joj makar naudiš ako dobro znaš da su u tom segmentu Golf GTI petica od 200ks, Mazda 3 MPS od 260 konja, Reno Megan RS od 22o konja, Ford Focus-a STI od 225 konja… Sve su to ale sa maksimalnom brzinom od 250+ km/h i ubrzanjem od oko 6,5 sekundi. Stilo jednostavno tu nije imao šta da traži. Mislim super je Abarth Stilo sa svojom pojavom, al da se pojavio jedno 10 godina ranije…
I tu ne bi bio kraj, da ga dodatno nisu sahranili srpski kupci polovnih automobila – od tri postojeće verzije (troje, petoro vrata i karavan verzija) na našem tržištu izdominirala je karavan verzija. Zbog svega napisanog, a naoričito poslednjeg dela, godinama unazad doživljavao sam Stilo kao oficijalno prevozno sredstvo srpskih sredovečnih ljudi, bez ikakvog automobilskog ukusa koji auto kupuju sa ciljem da što komfornije prevozu prehrambene namirinice od pijace do kuće.
U tom ubeđenju živeo sam sve do nedavno. A onda, na jednom od skupova na Mišeluku upoznam Bokija i njegovog Stila i shvatim da Stilo sa troje vrata itekako može biti poprilično zajeban auto. A onda, takođe preko Bojana, skontam da Stilo karavan kad se namunji deluje sve samo ne neouzbiljan auto ili još manje auto za pijacu. Taj moj preobražaj od Stilo-okrenem-glavu-kad-ga-vidim do Stilo-duboki-naklon trajao je nekoliko nedelja i kulminirao poslednjim viđanjem sa Bokijem u Merkatoru prošle nedelje.
E sad, moram da napravim digresiju – pisati o Bojanovom Stilu, a ne napisati par reči o Bojanu je isto kao otići u striptiz bar a barem jednom ne uštinuti striptizetu za brajku. Elem, kakav je lik Bojan? Paaaaa, veoma zanimljiv. Isprva kada sam ga upoznao, pomislio da je u pitanju neki vrstan mehaničar koji razbija svoj zanat. On je tada, u tom prvom razgovoru toliko dobro baratao mehanikom da sam ga ja u sebi prozvao hodajuća wikipedija Fiat S.P.A. atumobili… Kada sam ga drugi put sreo, čovek poče da priča o nekoj trgovini guma, pa ja ko velim u sebi: jbt ovaj vulkanizer, a razbija mahaniku. Ali… Ne lezi vraže kada je Boki u pitanju. Kada smo se poslednji put videli izlete se Boki da je pri kraju pripreme nekog ispita na Medicini. Reko jbt čoveče ovaj je doktor. I to onaj što leči ljude. Auuu jbt al se zajebah u proceni, čovek u stvari doktor, ali da razbija mehaniku – razbija je!
Elem, ajd sad na fabulu –  šta je ono što izdvaja Bokijevog Stila od ostalih na tržištu. Prvo, u osnovi je redak primerak koji rađen za Belgijsko tržište, sa 1,9 motorom, ali svega 100 konja što je nametnutno nekom debilnom Belgijskom regulativom na bazi koje se plaća porez. Drugo, ovo je jedan od retkih, ako ne i jedini Fiat u Urban Camo Wrap stilu koju je pri tome sam Boki dizajnirao i radio. Treće, motor je nekad bio sa 100 konja, ali je sada sa dobrih 150 konja i koliko shvatam ni na tome se neće zaustaviti.  A četvrto, tu je još masa nekih dodatnih stvarčica koje su na njemu urađene a koje ga svetosnim godinama udaljavaju od prosečnog srpskog Stila:
  • Menjač kratkog hoda,
  • Wastegate turbo,
  • Kompletno metalna usisna grana,
  • Lakše kvačilo
  • Već pomenuti chip tuning,
  • Straight pipe izduv fi60 turbo-back (downpipe pa dalje),
  • EGR-off, mjet dizne,
  • Turbosmart boost controller sa pritiskom na 2.5 bar,
  • Multijet protokomer,
  • Sportski panelni filter (ako je to vredno spominjanja ?, nije KN ili pečurka neka, nego običan panelni sa kao malo boljim protokom).
  • CHECK ENGINE NALEPNICA! ?
  • Kocnice full ATE, keramika
  • Eibach amortizeri i opruge,
  • Poliuretanski sileni i ojačan trap,
  • Lemförder stabilizatori
  • Momo GTR2 pedale + LED osvetljenje poda (footwell light)
  • Abarth Bose ozvucenje
  • Abarth Blade r17 felne, 225/45 Nexen N8000 gume
  • Lajsne u boji auta, LED sve sto sija u i na autu

Iz svega pobrojanog može se lako zaključiti da je Bojan više u Tuning nego u Styling mode-u, al da ni Styling ne prepušta slučaju.

Kako sve tu izgleda u stvarnosti – pa gledaj ovako- nema šanse da ovaj Stilo prođe ulicom, a da ga ne primetiš, kako vizuelno tako ni zvučno. Em lepo izgleda em se odlično čuje. a kao drugo, potezanjem na Mišeluku je dokazao da su masovne prepravke na motoru urodile plodom. Auto je brutalan i tu nema daljeg zbora.

Da li bi ga kupio? Da pre izvesnog vremena nisam zastranio sa zadnjom vučom i bmw modelima, sigurno je da bi ovaj auto bio visoko kotiran na mojoj listi želja.

Takođe, ono što sada sa sigurnošću mogu da kažem je da je Bokijev Stilo definitivno zaslužan što sam 100% promenio mišljenje o Fiatu Stilo, ali i dalje ne mogu, a da se ne zapitam šta je bilo u glavama ljudi iz Fiata kada su sklapali Abarth-a? Jer ako je dr.Bojan iz Novog Sada uspeo da sastavi nešto što je lepše, agresivnije, atraktivnije a verujem i mnogo brže od Stilo Abarth-a 2.4., pa mogli su valjda i oni, zar ne?

_MKP4331_MKP4334_MKP4333_MKP4332_MKP4336

Tekst: Zoran Glavaški

Photo: Milan Kole Kostić (MK Photographer)

Slični tekstovi

Komentari