Menu

Projekat: Fiat Punto by Nemanja Semenjei (feat. Boža)

Projekat: Fiat Punto by Nemanja Semenjei (feat. Boža)

Jedan sam od onih što kada biraju između lepog, a sporog styling auta ili brzog, a “stock” auta, prednost uvek daju onom brzom. Naprosto nekako mi je gotivnije kada je auto iz kategorije sleeper cars. Kada svojom pojavom ne nagoveštava snagu i moć već jednu neprimetnost. Zašto? Zato što je tada iznenadna i nenajavljena demonstracija moći daleko brutalnija nego kada auto već po spoljašnjem izgledu izaziva strah i trepet.

Nemanjin Fiat Punto prvi put sam ugledao na fotkama posle skupa u Mitrovici pre nekoliko nedelja. Odmah mi je privukao pažnju jer je poprilično odudarao od svega ostalog. Namunjen i agresivan dizajn, vešto i dobro uklopljene boje sa čak izvesnom dozom hrabrosti u odabiru kombinacije. Ozbiljne felne, takođe i izduv, promenjeni branici usklađeni sa linijom tako da je ne naruše, ali poprilično promene izgled dajući mu dozu značajne agresivnosti.

Sve je to uklopljeno baš onako kako treba – sa ukusom, bez preterivanja, zaustavljajući se tamo gde je granica ukusa i kiča. Glavne nepoznanice bile su motor i enterijer? Šta li krije ovaj auto? Ima li turbinu i preko 140 konja ili je od onih sa 1.7 agregatom. Koliko je navijen? (ne DA LI  je, već koliko je? – da da, zaista sam odmah krenuo od pretpostavke da je motor barem 150 konja…) Sve ovo bila su pitanja koja su mi se vrzmala po glavi i sa kojima sam iščekivao susret sa Nemanjom.

I zaista prvi utisak kada sam ga video uživeo samo je pojačao sumnje da se ispod haube krije nešto sa druge planete. Jer opet taj vizuelni izgled prevladao u podsvesti odbacivši opciju da je ispod haube bilo šta što možda nema dovoljno snage. Enterijer je dodatno pojačao sumnju – sedišta od Alfe GT u kombinaciji sa izmenjenom centralnom konzolom na kojoj dominira tablet u vidu centralnog touch screen monitora odavali su utisak automobila daleko više klase od one kojoj pripada Fiat Punto.

Konačno i onaj momenat kada sledi slikanje motornog prostora. Trenutak istine. Motor? 1.2 sa 60 konja. Originalni Fiat-ov koji se ugrađivao u Punto. Skoro pa netaknut. Hmmm… Šta sad? Gledam ga, razmišljam i pitam se – prezirati ovaj auto zbog malog motora ili mu se diviti zbog vrhunskog styling-a? Da li bi ga posedovao?

Polako, ali sigurno pozitivan odgovor nameće se sam po sebi. DA, posedovao bih ga, jer auto je zaista toliko dobro urađen da je vrhunski styling kompenzovao sva moja očekivanja koja su ostala neispunjena kada je motor u pitanju. Auto za čistu desetku. Multifunkcionalan -za crusing po gradu, za duga putovanja, za odlazak na skupove… Šmekerica koja će sigurno biti primećena gde god da se pojaviš.

Modifikacije koje započeo Boža iz Mitrovice pre nekoliko godina, a nastavio Nemanja Semenjei unazad dve godine dovele su ovog Punta do vrhunca savršenstva. Ništa ja tu ne bi dirao. Auto bez mane. Čak i bez pojačanog motora. Svaka čast Nemanja! Toliko.

Fiat Punto by Nemanja Semenjei – list of modifications:

Enterijer: sedišta od Alfe Gt, Abarth ručica menjača, Abarth papučice, konzola od sportinga, ubačen tablet, izduv ventilacije od alfe, naslon za ruku takođe od alfe, tapaciri presvučeni crnom eko kožom, ground zero vufer, crunch pojačalo, ground zero sistemi na polici i u vratima, Alpine cd 9855R, Raid Hp kožni volan

Eksterijer: zatamnjena stakla 95% i šoferka 50%, prednji branik uklapan od Mk2 i Mk3, Angel eyes farovi sa ccfl prstenovima, strobovi u braniku umesto maglenkama, bad look na haubi, skinute bočne lajsne, uklonjen zadnji brisač, zadnji branik original Abarth, pragovi sporting, točkovi 16” 9 i 7,5J sa 195/45 i 195/40 gumama ofarbani u Ferrari troslojnu crvenu, čeljusti ofarbane u crveno, FK gewinde, lip od Renault Espace-a, krov i stubovi  presvučeni u crnu sjaj foliju, zadnji lonac, kacket abarth, motorni prostor ofarban u Hondinu troslojnu crvenu, zamenjen usis, polirana cev usisa, k&n filter….

P.S. Oba Fiata (Stilo i Punto) fotografisana su u istom danu, na istom mestu. Isprva smo mislili da treba napraviti reportažu tipa challenge-a gde suprostavljamo Tuning vs Styling. Na kraju smo ipak rešili da svaki obradimo posebno. Zašto? Zato su što su oba suviše dobra da bi bilo šteta ne posvetiti svakom ponaosob pažnju u vidu celog teksta.

naslovna_MKP4310 (2)_MKP4318_MKP4316_MKP4313_MKP4314_MKP4312_MKP4328

Tekst: Zoran Glavaški

Photo: Milan Kole Kostić (MK Photographer)

Slični tekstovi

Komentari