Menu

PH Projekat: Mini Classic 2.0 GSI

PH Projekat: Mini Classic 2.0 GSI

Pošto sve češće dobijamo pitanja šta se to sprema u garaži kod Susija, a nosi pečat PH, rešili smo da napišemo tekst o jednom od projekata koji spremamo za narednu godinu, a tiče se segmenta trka.

U pitanju je automobil koji je namenjen za disciplinu autoslalom, eventualno brdo i trke ubrzanja na 402 metra.

Cela zamisao počela je da se razvija u vreme prve trke ubrzanja na Ušću, vožene u julu. Tada smo skontali da nam je žao da arčimo serijska auta na trkama i da nam je bolja opcija da se nategnemo i napravimo nešto što bi imalo upotrebu samo na trkama ubrzanja. Odluka da to bude baš Mini doneta je iz sledećeg razloga – naprosto volimo Mini Classic. Jedan već imamo, trebalo ga je restaurirati, ali pošto još uvek nisu bili započeti radovi na restauraciji, lako je bilo promeniti namenu. Međutim, na predlog drugara, donosimo odluku da se ne kreće od nule, što je postojeći Mini zahtevao, već da se kupi Mini sa trkačkim pedigreom kakav je tada već postojao u Srbiji i kojeg je Miloš Janić prilično uspešno vozio nekoliko sezona. Vrlo brzo pravi se dogovor sa njim, uzima se Mini sa rolbarom, ali bez motora što je naravno postala sledeća tema razmatranja.

Prva ideja bila je Hayabusa, ali se zbog troškova odustalo. Zatim se razmatrao Opelov c20let, pa je i ta ideja odbačena na uštrb 3.0 MV6 koji se iznenada pojavio kao opcija i koji je ubrzo i kupljen.

Početak radova zakazan za kraj leta sa ciljem pripreme za sezonu 2018 Trka ubrzanja, a glavni izvođač radova trebalo je da bude Dule Bućkalo, svima dobro znan sa trka ubrzanja.

Ali ne lezi vraže. Mi ne bi bili mi, kada sto i jedan put ne bi u hodu promenili svoj plan. Pred kraj leta otrkivamo sve lepote i draži autoslaloma. Nove ideje se rađaju, među njima i ona da se namena projekta Mini preorijentiše u drugom pravcu – autoslalom kao prioritet, a trke na 402m kao dodatna disciplina gde bi vozili u klasi u kojoj Mini može biti konkurentat bez presije da to bude što niža tj. brža klasa.

Ni ta ideja se nije valjano slegla, kada se već izrodila i dopuna – kad već idemo na slalom, a slalomi su se ove godine vozili na brdskim stazama, ajd da probamo makar i neko brdo da overimo.

E sad, sve ove naše fantazmogorije valja ispratiti i u tehničkom smislu, a kako je prvobitni Mini još kod Miloša sklapan isključivo za pravac, a ne za krivine, pogotovo ne čunjeve, donosimo odluku da ceo projekat prebacimo na osobu koja je familijarna sa brdskim trkama pa tako poput vrućeg krompira uvaljujemo Minija kod Susija u garažu.

Cela ta naša ujdurma trajala je od leta do oktobra kada smo se konačno skrasili sa Minijem na jednom mestu i napokon krenuli sa ozbiljnim radovima uz obećanje da više nećemo da menjamo planove na svake dve nedelje.

Plan i redosled radova tzv. Faze 1, čiji je rok 31. decembar uredno je ispoštovan i do sada smo od glavnih stavki uradili sledeće:

  • dodatna ojačanje šasije i rol bara
  • promenjen ceo prednji trap koji je sada širi nego prvobitno, druge opruge, amortizeri, kočnice
  • promenjen ceo zadnji trap, druge opruge, amortizeri, kočnice
  • nove pozicije rezervoara za gorivo i hladnjaka za motor

  

I to nije sve. Posle brojnih sesija brainstorminga, odlučili smo da umesto sa MV6 idemo sa c20xe, tj. već dobro znanim 2.0 opelovim atmosferskim motorom od 150 konja koji je takođe kupljen u međuvremenu. Ukrajanje motora sa menjačem i ubacivanje u šasiju sa sve ostalim komponentama planirano je za period posle praznika. Da ne zaboravim da napomenem – motor se postavlja centralno, dok će pogon biti na zadnjim točkovima. To je koncept koji je preuzet od prethodnog vlasnika i kojem smo ostali dosledni.

Ova faza, tj. druga, je momenat kada bi auto trebao da bude na točkovima spreman za paljenje i prvu vožnju kada ćemo vas novim tekstom izvestiti kako stvari stoje. Posle druge faze, ulazimo u finale vezano za estetiku, koje podrazumeva farbanje i sitne detalje oko enterijera poput čukica, cajgera i ostalog…

To je otprilike to za sada… Slike nisu sjajne jer je slikano telefonom, ali šta je tu je. Bitno je da radovi napreduju i da sve ide po planu.

Za nekih mesec do mesec i po dana, kada sledeća faza bude pri kraju, prenećemo nove utiske, ovaj put nadam se iz vožnje…

Text/ Photo: Z.Glavaški

 

Slični tekstovi

Komentari