Menu

Pežo 106 GTI by Sikima – otrov u malom pakovanju

Pežo 106 GTI by Sikima – otrov u malom pakovanju

Da da, to je taj Pežo 106 što je žario i palio na Tari prošlog vikenda kada nas je na poslednjoj trci autoslaloma u sezoni 2017 pokidao k’o siroma gibanice. Iskren da budem ni na kraj pameti mi nije palo da taj auto može tako da brzo da ide. Kada sam ga ugledao ispred hotela gde smo mi trkači bili smešteni, mislio sam da je u pitanju neki tuning/styling projekat sa akcentom na styling zbog one grbe na haubi. Još kada sam upoznao vlasnika, Davora Sikimu, kako u restoranu hotela pravi atomosferu poput pravog showmen-a iliti meraklije, prva misao mi je bila da je ovaj lik došao ovde da se zeza. Pogotovo kada je ujutro na stazi krenuo da pušta muziku “do daske” iz svog auta. Dok su se nekima od nas, pre svega meni, tresle gaće od treme pred trku, pomislih u sebi: brate mili ovaj ili nije sav svoj ili je toliko dobar da će da nas pomlati k’o muve.

I bi ovo drugo. Trening: Sikima treći ili četvrti, ne sećam se tačno, i to na stazi koju prvi put vidi u životu. Prva trka: Sikima prvi u generalnom! I to sa takvim vremenom koje je ostalo najbolje vreme tog dana na trci i ujedno i rekord staze na Tari. Naravno, Sikima je ponovio brze vožnje do kraja dana i bez većih poteškoća uzeo PRVO mesto u generalnom u trci koja se bodovala ne samo za srpski šampionat već i za CEZ regiju.

Pošto smo se nekako pronašli na istim talasnim dužinama tog dana na Tari, spontano je krenulo i druženje narednih dana, a onda i ponovo viđanje prilikom Davorove posete Beogradu. Naravno, prilika da se vidimo nije propuštena, ali ni mogućnost da iz Davora “iščupamo” po koju informaciju o famoznom Pežou koji nas je na Tari sve ostavio u prašini.

Dakle, Pežo 106 GTI 1.6 16V

S obzirom da je osnovni cilj pakovanja ovog auta da dominira na autoslalomima širom BiH, Srbije i Hrvatske, ceo projekat je rađen u tom pravcu.

Motor. Odmah po nabavci automobila, motor je komplet rastavljen. Stavljeni su ojačani klipovi i karike. Zamajac je olakšan. Stavljena je sinter lamela. Glava motora je maksimalno obrušena te su klipovi morali biti ukopavani radi ventila. Snaga motora: 131ks.

Menjač. Na menjaču su rađena skraćenja. Od Cady-ja su “pozajmljeni” diferencijal i peta brzina, dok su od Pežoa zadržani prva, druga, treća i četvrta. Sve to je spakovano u jedan menjač. Ovim zahvatom dobijen je prenos 13/59.

Vešanje. Vozilo je spušteno 4 cm. Napred su amortizeri Zlatna KYB, pozadi je torzija sa teretnog (van) Citroen Saxa.

Kočnice. Fabričke Pežo od 240 mm zamenje su većim od 266mm, naravno praćeno adekvatnim klještima i većim disk pločicama.

Izduvni sistem. Takođe je rađen u kompletu, cevi su Fi 55mm, zadnji lonac protočni Remus.

To je ono što smo uspeli da izvučemo od Davora Sikime. Zbog namene auta za slalom, fokus je naravno bio na menjaču, vešanju i kočnicama. Više informacija nismo uspeli da saznamo, ali jesmo dobili podatak da će zimska pauza doneti novih modifikacija na autu. Takođe i da će Davor dogodine biti češći i na trkama u Srbiji kada ćemo svi imati prilike da uživamo kako u njegovim bravurama za volanom, ali i u ovom otrovu u malom pakovanju zvanom Pežo 106 GTI.

P.S. Eeeee, da ne zaboravim! Ovo je street legal vozilo, uredno registrovano za vožnju u saobraćaju koje na trke slaloma dolazi na točkovima, ne na autoprikolici…

Tekst/Photo: Z.Glavaški/N.Joksimović

Slični tekstovi

Komentari