Menu

Opel Kadett C Coupe 2.0 16V

Opel Kadett C Coupe 2.0 16V

Ovo je jedan od onih lepotana koje kad ugledam odmah poželim da vidim na našem portalu. Ne da je lep i dobro odrađen, nego nemam reči. Verujte da ni slika ne može da dočara svu njegovu lepotu. Iako je naša ideja da na petrolheads.rs predstavljamo uglavnom brze automobile, ovaj Kadet smo rešili da „uradimo“, bez da smo se prethodno raspitali šta se krije ispod haube. To ni nije bilo potrebno, jer je auto već „na pogled“ brz.

Kada se u dogovoreno vreme pojavio na dogovorenom mestu, već po pristizanju auta kojeg smo prvo čuli, a potom i ugledali, postalo je jasno da će ovaj post biti 2 u 1. Zašto? Zato što je ova paklena pomorandža em lepa em brza! A kako i ne bi bila brza kada je ispod haube spakovan 2.0 16V iz mlađeg brata: Opel Calibre!

Al ajd da krenemo redom…

Ovaj Kadett Coupe proizveden je davne ’78 godine. Originalni motor koji ga je pokretao bio je zapremine 1.200 kubika. Šta se dešavalo sa autom u periodu od veselih sedamdesetih do pred kraj prve dekade novog milenijuma ne znamo, ali ono što znamo je da ga je Damir, vlasnik ovog auta, kupio pre desetak godina.

S obzirom da nije bio u nekom reprezentativnom stanju u momentu kupovine, a tek miljama daleko od stanja u kome je Damir želeo da auto izgleda, započet je proces restauracije koji bezmalo traje 10-ak godina.

Prvo od čega se započelo kada je auto kupljen bila je čuvena slaba tačka svih Opela: limarija. Detaljno sređivanje uz zamenu istrulelih delova ispratilo je farbanje kao završna radnja. U toj nekoj prvoj fazi motor je zamenjen drugim: 2.0 litra zapremine iz Opel Mante sa sve menjačem, deferencijalom, šperom i kočnicama. Zašto baš iz Mante? Zato što je takav zahvat u tom momentu bio najednostavniji za izvesti. Da bi se ceo dojam upotpunio, dodate su i felne koje su zaista izuzetan pečat na ovom autu i koje će svakom prolazniku prvo zapasti za oko: veličine 14 coli, širine 7,5 jota napred i 8,5 jota pozadi, marke Schmidt TH Line su toliko moćne da naprosto ostavljaju bez daha!

E sad, kad već nešto izgleda ovako pakleno, to mora i da ide pakleno, ali na žalost to nije bilo moguće sa motorom iz Mante. Da bi se preklopile performanse sa izgledom, Damir je prešao na „stage 2“ u svom projektu: izbacio je motor iz Mante i ubacio C20xe, svima dobro poznati motor iz Opel Calibre, zapremine 2 litra sa 16V, snage 150 konja. Međutim, da bi se zadržao duh starih vremena i srcu ovog motora dodao šmek epohe iz koje dolazi, izbačena je elektronika i stavljena su dva dupla Dellorto karburatora.

Zarad upotrebljivosti i bezbednosti kod ozbiljnije i brže vožnje, stavljeni su Koni štelujući amortizeri, dok su kočnice (diskovi) preuzete sa Audi-ja, a kočiona klješta ponovo iz Opel familije, ovaj put sa Kadett-a GSI.

Imajući u vidu da je pogon na zadnjim točkovima, a ceo automobil poprilično lak sa motorom postavljenim napred, drift kao opcija vožnje za uživanje sama po sebi se nameće. Hidraulična ručna je postavljena sa ciljem da se olakša zabacivanje zadnjeg dela kada je vožnja poprečke u planu kao jedan od vidova vikend razonode.

Zvuk? Nekad Pirke, danas Pirtech, pobrinuo se za ovaj segment: 4 u 2 u 1 sa Fi 42 zaslužni su za grmljavinu ove paklene pomorandže.

Koliko danas košta ovako sređen automobil? Ako pitate Damira, neće vam reći cenu. Kaže ne bi ga dao ni za 10.000 evra. Zašto ne bi? Pa zato što ljubav nema cenu…

Text/Photo: Z. Glavaški/ M.Vrsix

Slični tekstovi

Komentari