Menu

Opel Kadett Bi-Moto 540hp

Opel Kadett Bi-Moto 540hp

Ovo je jedan od onog tipa auta o kojima svi mi uživamo da gledamo reportaže na kanalu Discovery. I dok se divimo i razmišljamo kako je lako tamo negde “preko” sklapati ovakva čuda na četiri točka, zaboravljamo da i kod nas postoje majstori zanata sposobnih da u svojim radionicama sklope nešto slično, možda čak i brže i atraktivnije od onoga što gledamo na kablovskoj.

Jedan od takvih majstora zanata da u staru školjku spakuje dva motora, koji su spospobni ne samo da idu već i da pobeđuju na Trkama ubrzanja, je svima dobro znani šampion Damir Ožegović. O njegovom Fićobusi svi sve dobro znamo, kao i o Damiru, što iz priča što iz reportaža (i mi smo pisali o Fićobusi i Damiru). Međutim, pre fićobuse, Damir je sklopio Kadett-a takođe sa dva motora, koji je i dan danas u životu, koji se i dalje vozi na trkama u BiH.

Ovaj Kadett sa pogonom na 4 točka, kod koga svaki od 2 motora pogoni svoju osovinu, svaki ima svoj menjač koji su sinhrozivani tako da preko jedne šalterice istovremeno vrše promene brzine kod oba motora, danas se nalazi u Mostaru. Prilikom naše decembarske posete ovom gradu i tamošnjem Extreme klubu, ljubazni domaćini poveli su nas do Meše Đikića, današnjeg vlasnika Kadetta.

Kako Mešo kaže, Bi-Moto je u BiH stigao kada ga je Slavko Petrović kupio od Damira pre nekoliko godina. Dva motora iz Opel Calibre, c20xe sa po 170 konja, uz dodatak 2 puta po 100 konja Nitra, davala su Kadettu ukupnih 540 konja. Sa tadašnjim najboljim vremenom od 11,1 sekundi i maksimalnom izlaznom brzinom  od 220 km/h na 402 metra, Slavko je već u prvoj godini, tj 2014, osvojio prvo mesto u klasi 4×4.

Kako mu je valjda bilo dosta i te jedne sezone jer je dokazao da zna i ume, Slavko je ovog Kadetta poklonio današnjem vlasniku Meši, koji je sa njim u protekle dve godine (sezone 2016 i 2017) osvojio drugo mesto u šampionatu BiH i četvrto mesto u regiji.

Mešo nam kaže da je moglo i bolje, ali godine eksploatacije, problemi sa jednim motorom (eksplodirao) i uštelavanje novog, zatim zakretanje motora prilikom ubrzanja koje je otežavalo ubacivanje u 3.brzinu, učinile su da tokom protekle dve sezone nije moglo bolje od 11,7 sekundi na 402metra.

Međutim, Mešo nije od onih koji se predaju niti lako odustaju: za sezonu 2018 ulazi rešen da Kadetta vrati na staro ubrzanje, pa je već u pripremi zamena Nitro sistema sa postojećeg Single Point na Multi Point, ugradnja hidrauličnog kvačila i finalno uštelavanje oba motora da sve bude onako kako zaista treba da bude.

Da li će ova zver koja tank od 20 litara benzina potroši na 9 potezanja, ponovo ići niskih 11 ili možda čak i sići na visokih 10 ostaje da vidimo, a mi iz PH našem drugaru Meši želimo sve najbolje u predstojećoj sezoni.

Tekst: Z.Glavaški; Photo: Jankovski Photography

Slični tekstovi

Komentari