Menu

Nissan GT-R Black Edition – GODZILLA

Nissan GT-R Black Edition – GODZILLA

Sve je počelo pre nepunih 50-ak godina i uz manje prekide traje i dan danas. Te davne ’69-e godine predstavljen je prvi Skyline od svojih 160 konja. Kroz pet generacija dogurao je do 2002-e godine. Holivudski serijal Fast and Furious, razvoj interneta, a kao baza za popularnost neverovatni agregat koji je dopuštao opcije tuninga od preko 1000 konja doprineli su masovnoj histeriji za brendom Skyline koji je u svetu brzih i besnih poklonika tuninga postao jači brend od matice Nissan.

A onda je 2007-e svetlost dana ugledao GT-R. Zadržao je ime Nissan, ali je izgubio prezime Skyline. Međutim, nadimak je ostao isti. GODZILLA. Kumovali su mu Australijanci još 1989 godine. Srednje slovo takođe ostalo isto: GT-R. JMBG je ostao u skladu sa tradicijom: R-35.

Još kada se pojavio postalo je jasno da nije tu zarad stare slave koju su kreirali moćni preci već da je tu da bi nastavio da ispisuje istoriju započetu još 1969.godine. Rekordi na Ringu potvrdili su to. Trenutno je na 18-oj poziciji Nurburging Top 100 Lap Times. Specifičnosti ovog automobila nisu bile vezane samo za stazu već i za stavke koje su ga krasile odnosno one koje su ga mimošle zbog svojih voznih karakteristika.

Nabrojaćemo samo dve: limiter za ograničenje maksimalne brzine se automatski gasi kada bi GPS prepoznao da se automobil nalazi na pravoj trkačkoj stazi. S druge strane, izostali su elektromotori koji pomeraju farove u krivini zarad praćenja i osvetljavanja putanje jer su inžinjeri Nissana izračunali da ne postoje toliko brzi elektromotori koji mog da pomeraju farove toliko brzo koliko brzo je GT-R u stanju da promeni pravac.

Ali nije GT-R prisutan samo po belom svetu gde po stazama ispisuje stranice istorije automobilizma. Jedan je i tu kod nas, u svom BLACK EDITION pojavnom oblikom, sa motorom tjuniranim na stage 2. GT-R sa kojim smo se mi iz PH družili na par sati, a koji svi vi koji pratite Šampionat Srbije u Trkama Ubrzanja redovno viđate na Ušću.

Čuveni crni GT-R sa PH testa proizveden je 2009-e godine, a kod nas je stigao 2013-e kada je kupljen od strane sadašnjeg vlasnika. Osnovni cilj kupovine bio je nabavka street legal automobila koji je upotrebljiv u svakodnevnom saobraćaju, a koji pri tome ima potencijala da uz minimalne prepravke bude šampionski auto klase 12 na već pomenutim trkama ubrzanja. Ispostavilo se tokom godina da je kupovina GT-R bila pun pogodak.

U svojoj osnovi GT-R je pokretan V6 motorom zapremine 3.800 kubika koji uz pomoć dve turbine isporučuje 485 konja i 588 Njutna. Ova snaga uparena sa šestostepenom automatikom i Nissan-ovim pogonom na svim točkovima omogućuje fascinantne performanse: ubrzanje do 100km/h od 3,5 sekundi; 9 sekundi od 100 do 200km/h i 12,0 sekundi na 402 metra. Fabrička maksimalna brzina: 311 km/h.

Međutim, za ispunjenje cilja bilo je potrebno spustiti vreme ispod 12 sekundi na 402 metra, pa je kroz dva operativna zahvata koji su preduzeta na pacijentu urađeno sledeće:

  • Stg1: promena mape, kao i zamena usisa i izduva doprinela je podizanju snage na 550 konja. ET je skinut sa fabričkih 12,0 na 11,7.

Kako ni to nije bilo dovoljno prešlo se na sledeći korak.

  • Stg2: zamenjene su dizne, dodate nove mape, povećan pritisak u turbinama, poskidani svi katalizatori i ponovo zamenjeni izduvi.

Dobijena je snaga od 633 konja koja ovaj Nissan ispucava na 402 metra za 11,3 sekundi uz pomoć launch control.

Za one koji nisu familijarni sa podacima ubrzanja na 402 metra, evo prevoda u one malo bliže podatke: do 100 km/h sada je ubrzanje neverovatnih 2,87 sekundi dok je maksimalna brzina 335 km/h.

 

Najjača fora kod ovog auta je što se bukvalno može vršiti manuelni odabir mape u zavisnosti od potrebe tokom vožnje. Odabir se inače vrši prekidačem na volanu.

Gde je ovaj domaći „projekat“ u odnosu na svoju fabričku sabraću iz zemlje izlazećeg sunca koji su u međuvremenu osvežili svoje motore? Nećete verovati, ali ispred njih je. Čak i u najjačoj izvedbi pod nazivom NISMO, GT-R isporučuje manje konja od tjuniranog Black Edition sa našeg testa: 600 vs 633.

Da ne bi davio više sa suvom teorijom, evo i par utisaka iz vožnje uz napomenu da je vlasnik procenio da je možda ipak bezbednije da nas ne pušta za volan pa smo se tokom vožnje kolega i ja menjali na poziciji suvozača.

Dakle ovako: GT-R je toliko silovito potegao iz mesta da je bukvalno zavrteo sva četiri točka u momentu kada su gume bile još uvek hladne. Da ne kažem da je tada i volan počeo da se otima uz blago zanošenje auta. Brzina kojom se kazaljka cajgera pomera je nenormalna te naprosto imate utisak da kazaljka cajgera za brzinu prati dinamiku kazaljke obrtomera.

Ono što potpuno fascinira je apsorpcija G sile prilikom ubrzanja koja se ne prenosi u velikoj meri na putnike. Fakat je da ubrzava bolesno dobro, ali je i činjenica da odsustvo turbo rupe, posledično linearno ubrzanje kao i pozicija u sedištu takva da nema one drame da će od straha da vam spadnu gaće dok vam dijafragma bezdušno hita ka maloj karlici.

Sve ovo doprinosi utisku da kada ne bi postojala opcija registrovanja ubrzanja na centralnom displeju, subjektivni osećaj bi bio da  je vreme do stotke oko 5 sekundi.

Takođe, za razliku od obimnijih tjuning projekata gde od zvuka iz izduva ne čujete sopstvene misli i gde svakog trenutka očekujete da u retrovizoru ugledate deo auta koji je otpao tokom potapanja gasa jer se sve klima, zveči i ječi od sile potiska, ovde se sve odvija toliko glatko i uglađeno da vam prosto dođe da se zapitate dal je možda neka od turbina planirala skoru posetu nekom od turbo servisa.

To je otprilike to.

I šta reći za kraj  za kraj o autu koji polovan košta 50.000 evra, spada u Top 20 na listi Ringa, koji je upotrebljiv u rangu prosečnog mass global kupea bilo koje marke­, koji ubrzava kao Tesla do sto i dostiže maskimalnu brzinu kao Aventador?

Jedino što ja mogu da kažem: gospodo Japanci iz Nissan-a SVAKA VAM ČAST!!!

Text/Photo: Z. Glavaški / N. Dragorajac

[layerslider id=”29″]

Slični tekstovi

Komentari