Menu

Mazda MX-5 ’03 – Umetnost na točkovima

Mazda MX-5 ’03  – Umetnost na točkovima

”Umetnost je ljudska delatnost ili proizvod ljudske delatnosti koja ima za cilj stimulisanje ljudskih čula kao i ljudskog uma i duha.”
                                                 -Wikipedia

Zvuči kao kliše naslov? E, pa nije. Ovo je prava umetnost i to u više dimenzija.

Ne radi se ovde samo o umetnosti neprevaziđenog dizajna ili o umetnosti pokreta, da ne kažem – plesa, koji po nekad ume da priredi svojim zadnjim krajem. Nije fora ni u onoj muzici koja dopire ispod haube, ni u poetici hiljadu puta prežvakanog vetra u kosi… To su svim ljubiteljima umetnosti dobro poznata dela i zbog njih je upravo ovaj model najprodavaniji roudster svih vremena.

Zli jezici bi rekli – pih…rđava Mazda, kao da je to nešto novo! Xoxoxo! E, pa baš takvima u inat, ova nije! Naime, za njen spoljašnji izgled nije se pobrinuo natrijum hlorid sa hladnog beogradskog asfalta, već airbrush umetnik (mysticairbrush)!

Dok smo letos tražili savršeno mesto za fotkanje vozeći se po krugu oronule nekadašnje fabrike šećera, porazgovarali smo sa vlasnikom ove, samo naizgled, oronule Mazde.

  • Mazda MX-5
  • Godina proizvodnje: 2003
  • Motor: Benzinski; 1.6 16v, 110 ks
  • Maksimalna brzina: 191 km/h
  • 0-100kmh: 9.7 sek

PH: Kako si se odlučio za Mazdu MX-5?
Dark: Prvenstveno, želja mi je bila da posedujem roudster, razmatrao sam i Hondu S2000 kao i BMW Z4, međutim, Mazda se sama nametnula kao najracionalniji izbor, pre svega zbog široke rasprostranjenosti, dostupnosti delova, na kraju krajeva i zbog cene koja je bila povoljna. Zapravo, pre ovog modela koji danas vozim već sam posedovao identičan, na žalost, on je završio karijeru nakon saobraćajne nezgode. Nisam dugo izdržao bez Miate, tako da sam se ubrzo ponovo bacio u potragu. Pretpostavljam da bi stanje auta koje sam zatekao većinu ljudi odvratilo od kupovine, ali entuzijasta u takvim situacijama vidi priliku. (smeh) Prvenstveno mislim na mehaničko stanje oko čega je bilo dosta posla, stanje enterijera za koji posao tek predstoji i neobična baby blue boja koja je zaslužna za ideju da auto dobije rat style modifikaciju.

PH: Kad smo kod modifikacija, šta je do sada urađeno?
Dark: Pre svega, karoserija je matirana i dobila je efekat korozije u airbrush tehnici, tu su i detalji poput japanske i britanske zastave koja predstavlja simbol oživljavanja kulta britanskih sportskih automobila, ili, kako to neki kažu, najbolji britanski sportski automobil koji zapravo i nije britanski. Na vratima gepeka je dodat rack, za koji je ideja bila da nosi neki retro kofer, ali od te ideje sam odustao. Takođe, tu su i štelujući amortizeri i kraće opruge pri čemu je auto spušten za oko 5cm, kao i felne Japan Racing JR9 15×8 ET10.

PH: Pretpostavimo da tu nije kraj?
Dark: Donor je spreman i na redu je zamena motora za snažniju verziju od 1.8 litara i 140 konjskih snaga sa šper diferencijalom, koji će dobiti i turbinu, tako da očekujem povećanje snage na ~230 konjskih snaga. Tu je i zamena enterijera za verziju sa drvenim detaljima, zbog čega ćemo fotografisanje enterijera kao i motornog prostora odložiti do završetka radova.

  

PH: Kakav je tvoj utisak o samom automobilu?
Dark: Najveća prednost je strahovito dobra upravljivost, mala težina i zadnja vuča što garantuje tonu zabave, a tu je i savršeno precizni menjač. Jedino što mi se ne dopada je nedostatak snage, ali kao što rekoh, to smo na putu da rešimo.

PH: I za kraj… Zar nije bilo lakše naći već trulu Mazdu? (smeh)
Dark: Kao ljubitelj korozije, dao sam sve od sebe da pronađem takav primerak ali mi nije pošlo za rukom. Eto, ni Japanci više nisu što su bili… (smeh)

Text/ Photo: I. Jankovski

Slični tekstovi

Komentari