Menu

Kamuflažna zver- Alfa Romeo 156 SW TI by Boža

Kamuflažna zver- Alfa Romeo 156 SW TI by Boža

Nije mi bilo lako da se odreknem puntića, auta čiju sam totalnu modifikaciju započeo sa ciljem da postane unikat na prostorima balkanske Tuning scene i gde je trebalo da dominira svojom pojavom. Na njegovu žalost, a na radost moje familije, došlo je do proširenja porodice te je mali ljubimac morao je biti zamenjen nekim većim, po mogućnosti karavanom.

18741331_10212997368397887_425752647_n

Pošto novčana sredstva nisu bila nešto preterano velika, tražili smo auto srednje vrednosti, pa je lista sužena na dva modela: BMW touring 320d e46 i VW pasat b5.5 1.9 TDI. Krenuli smo u pohod za istima, ali sve što smo gledali preko nije bilo ni zanimljivo, niti mi je budilo želju i privlačilo pažnju. A onda, kada smo najmanje očekivali, spazismo na oglasima Italijasnku zver, redizajn poznatog dizajnera Giugiaro, Alfa Romeo 156 Sportwagon sa retkom opremom u toj izvedbi pod nazivom Turismo Internazionale, koja me je ostavila bez daha! Izgled unutrašnjosti i spoljašnjosti predivan za karavana, istog momenta mi je prirasla srcu.

18679102_10212997374478039_71039551_n

Poseduje motor 1.9 JTD 16v, sa 103 KW ili 140 ks, manuelni menjač sa 6 brzina, tempomat, digitalnu klimu i dosta druge opreme, koja je bila drugačija od ostalih alfi, kao npr. fabrička sportska sedišta sa kadicama i elektronskim podešavanjima, multifunkcionalan volan, nebo crne boje, pragovi sa obeležjima TI i trkačkom zastavicom. Trapovi su sportski sa uglom podešavajna točkova, opruge TI su fabrički spuštene za 3-4cm i amortizeri koji se sami šteluju po opterećenju težine. Na istoj su se nalazile aluminijumske felne od alfe GT multi spoke 17″ i sajtne TI. Odluka je doneta u milisekundi i zver je morala biti kupljena.

18643928_10212997378838148_1459376707_n

Odmah po dolasku iz Italije u Srbiju, krećemo sa oštrim startom – bacamo se na carinjenje vozila i registraciju, ujedno radimo veliki servis, zamenu seta kvačila (stavljamo Sachs), zamenu plivajuceg zamajca isto marke Sachs, stavljamo Dayco racing zupčasti kaiš. Za sve te zahvate zadužen je bio autosevis Euro car – Kuzmanovski. Zatim se skida fabrička i stavlja nova turbina od Alfe Romeo 156, ali sa motora 2.4 JTd, koja je takođe malo prerađena. Istu smo uradili da bude varijabilna kod našeg prijatelja Turbo servis Radosavljević, dizne su stavljene takođe od 2.4 JTD kako bi bio bolji protok goriva. Nakon završenih motornih faza, prelazimo na kompljuterski deo koji je dat u ruke profi radniku za te stvari, mom prijatelju Safe chip tuningu. Kada smo ga bacili na valjke, gle čuda, dostigli smo ni manje ni više nego 200ks ?.  Kad smo dali dovoljno goriva, zaboravili smo da mu dodamo i vazduha da diše, pa je stavljen veći interkuler dok je fabrički filter vazduha zamenjen originalnim KN filterom.

18716580_10212997437599617_1549707515_n

Posle motornog dela, krećemo na sređivanje spoljašnjosti i unutrašnjosti – delovi koji treba da se farbaju završavaju se, bacamo se i na detaljno poliranje kompletnog auta 3M pastama do visokog sjaja na čemu se posebno zahvaljujem Spektar MB company, zatim sledi dubinsko pranje unutrašnjosti, koža se osvežava, alu felne se menjaju sa RH AG Cup 17″ 8j, original Porscheovim felnama koje se farbaju u gun metal boju dok se falc polira do visokog sjaja. Na mesto prednjeg i zadnjeg znaka stavljamo 3d stiker crvene boje da bi logo imao izražaj. Krov automobila presvlačimo crnom sjajnom 3m folijom, a sva stakla na kolima toniramo 75%, kao i prednje vetrobransko staklo 50% Lumar folijom, koju nam radi nas prijatelj Dragan Vuga. Farovi i zadnja stop svetla se presvlače fog providnom 3m folijom.

18644506_10212997538842148_404699664_n

Unutrašnjost komplet plastika se radi u hidrografici, dezen svetlo sivog carbona koju radi Art work iz Inđije, volan, ručica menjača i ručica ručne kočnice se presvlače u prirodnu kožu sa proštepanjem crvenog konca. Za taj segment zadužen je naš prijatelj Neša i sin iz Kačareva.

18678967_10212997646884849_1210672707_n

Na papučice postavljamo aluminijumske dodatke i pravimo aluminijumski nogostop. Za rezultat dobijamo delimično promenjen izgled automobila i polako sa obilascima Tuning event-a sa našom lepoticom. Usput dodajemo na prednji branik lip od Reno Lagune 1 i postavljamo diskove marke Brembo. Takođe, menjamo pločice istom markom, čeljusti farbamo u crveno i radimo na istima natpis Alfa Romeo.

18718377_10212997565082804_1470279323_n

Audio stvari – fabrički CD plejer se menja sa Alpinim CD plejerom, svi fabrički zvučnici se zamenjuju sistemima marke Ground Zero, a u prtljažni prostor ubacujemo grdosije da pumpa bas onako kako treba. Auto pojačalo marke Cactus Sound’s Power fighter 600.1 i sub wofer marke Ground Zero Nuclear SPL 15″, \ koji se  ubrzo menjaju sa još ređim sub woferima 2 x 12″ marke Cactus Sound’s power fighter limited edition 1 od 300 komada.

18679056_10212997641764721_704721279_n

Obilazimo i dalje tuning event-e, ali još uvek ne privlačimo veliku pažnju (barem dok ne pustimo muziku). A onda, jednog dana dok smo sedeli Dragan Calibra i ja pijuckajući kafu uz debatu šta dalje uraditi na Alfi (a da to izazove onaj efekat privlačenja pažnje koji očekujemo) javlja se rešenje! Bacamo se istog momenta u šoping i kupujemo foliju 3m sa kojom pravimo dizajn kamuflaže u fazonu urbane sredine.

18679104_10212997634324535_1807245913_n

Takođe, amortizere TI, zamenjujemo sa orginal FK štelujućim amortizerima (gewinde) i plavim oprugama da bi imali dobru udobnost.  Kompletan auspuh zamenjujemo sa visoko protočnim auspuhom straight pipe i duplim izduvom kod drugara u ASI auspuh servisu u Inđiji i tom prilikom dobijamo predivan zvuk na dizelu. Svim tim promenama, dobijamo pravu zver na 4 točka, koja nenormalno privlači poglede svih prolaznika.

18716571_10212997692085979_342497494_n

Konačno sam reko sebi to je to, imam predobru zver, koja svojom pojavom privlači mnoge poglede, ali ne vredi, đavo mi ne da mira pa RH alu felne zamenjujemo retkim alu felnama na našim prostorima marke Rotiform Nue 17″ 8.5jota sa gumama Pirelli 205 40 17, koje se detaljno sređuju kod mog najboljeg prijatelja Miloša u garazi 20. Dragan u međuvremenu dobavlja JDM šarafe sa špic vrhovima u Candy crvenoj boji, a od Marka Vračara dobavljamo distancere i brezone za istu i ka booom te dobijamo fantastično novi style zveri.

18718426_10212997703846273_1691182383_n

Za kraj započet je novi projekat na motornom delu, pravi se Bi turbo, proban namontiran, ali zbog preterano velike snage i mogućnosti da će pohabati zamajac, isti je skinut, dok se ne reši problem sa delovima i ojačavanjem istih. Razlog pauziranja je, kao i kod svih nas, finansijske prirode.  
18678885_10212997703686269_1594637231_n
Ovim putem bih se još zahvalio mojim prijateljima fotografima koji prate svaki detalj promene na mojoj lepotici i beleže je svojim aparatima: Draganu Calibri, Milosu VRsix i Milanu Koletu Kostiću.
Veliki pozdrav svima do sledećeg viđanja na skupovima,
Boža
18718469_10212997692525990_1394829998_n
18685373_10212997703566266_380819654_n18643774_10212997692685994_1535310766_n

 

Slični tekstovi

Komentari