Menu

Honda CR-Z zakasnela budućnost!

Honda CR-Z zakasnela budućnost!

Struja kao gorivo budućnosti? Hmm, svakako zvuči zanimljivo.
Neobičan poziv dobili smo od Bojana, vlasnika Honde CR-Z. Do poslednjeg sata ovog susreta mislila sam da je reč o još jednoj u nizu gradskih zujalica iz Japanske kuhinje, iako mi oznaka CR-Z nije preterano značila. Kao totalni laik japanske auto industrije dobila sam priliku da se bolje upoznam sa Hondom CR-Z.
Mogu vam reći da sam impresionirana, a ujedno i razočarana u zemlju u kojoj živimo, ali o otom-potom. Ova japanska lepotica sa benzinskim i elektro motorom od 1500 kubika je kao ECO friendly vozilo regularno voženo u Švici i kao takvo doveženo u Srbiju. Sa namerom da je registruje kao “daily drive” vozilo iz fazona ” kuća-posao-posao-kuća”, Bojan nije ni sanjao na kakve će novčane probleme naići.


Iako u inostranstvu za ovako nešto dobijate vetar u ledja od države jer pomažete očuvanju životne sredine ( i meni omiljeno, možete da parkirate na zelenim površinama ), u Srbiji to uopšte nije tako. Naime problematika je sledeća:

  • Hybrid kao vrsta automobila nije zavedena u Srbiji (barem tada kada je Boki dovezao auto, nije bila).
  • Zbog posedovanja 2 motora ( benzin i elektro) i dva broja motora, postojala je odredjena sumnja kod nadležnih koji kažu da je on to nešto ” zbudžio”.
  • Prethodno navedenih 1200e koliko je trebalo da košta carina i sve ostalo, dovelo je do 3000e koliko je koštao samo jedan račun.

Ali, da se mi ipak vratimo na ono ispod haube. Iako sam adrenalinski zavisnik i ljubitelj velikih kubikaža, jako mi je delovalo primamljivo ovaj autić na “baterije”. Ili što Bojan u šali kaže “To struja nije opasno, samo malo pecne”. Straight pipe auspuh je custom made koji je napravljen sprecijalno za njegovog ljubimca. Iako poseduje nesvakidašnju liniju auta koja tako upućuje na budućnost i prosto mami svakog da poseduje jedan ovakav auto, koji je zapravo Hondin Jazz model spakovan u predivan novi oklop i obogaćen elektro motorom. Nije od onih klasičnih elektro automobila koji se zaista pune uključivanjem u struju, kao sobna lampa, već pri kočenju i puštanju gasa.

Brzinu ovog automobila vam možemo dočarati time da je zapravo pobedio na 402m Opel Astru H 1,9. Iako je u inostranstvu ovaj koncept odavno zaživeo u Srbiji će to biti još par godina problem, jer je prosto prevelika zakonska zavrzlama kroz koju se prolazi.
Boki, očigledno večiti vlasnik ovog auta, rekao nam je da ga možda možemo očekivati na nekoj od narednih trka ubrzanja, na kojima će dokazati da ovo nije samo dosadan eco-smart car.

A mi vam za kraj postavljamo pitanje, zašto bismo još uvek vozili skupa vozila kada jeftina budućnost prolazi pored nas?

Tekst: A. Petreški Photo: M. VrSix

 

Slični tekstovi

Komentari