Menu

Green Beast from Hungary: Shelby GT 500 (1020 HP) by DF Tuning

Green Beast from Hungary: Shelby GT 500 (1020 HP) by DF Tuning
Iako je Tuning i Styling scena u Srbiji prilično uznapredovala, imamo još mnogo da učimo i razvijamo se. To se najbolje vidi kada se na nekom skupu kod nas pojavi neko vozilo iz inostranstva, koje je prerađeno po svetskim standardima. Proteklog vikedna na skupu na Paliću, imali smo prilike da vidimo jednu takvu zver. Automobil koji ne samo da je prerađen po svetskim standardima, nego prerade na ovom autu postavljaju nove standarde i podižu celu priču na neki potpuno novi nivo. Ko je bio na skupu, pretpostavlja o čemu pričam. U pitanju je delo tuning kuće iz Budimpešte, a za osnovu, uzet je Ford Mustang pete generacije.
Pošto su ljudi iz DF TUNING-a rešili da na ovom projektu pokazu ta sve znaju i da im ovaj automobil služi kao show vozilo, za osnovu nisu hteli običnog fabričkog mustanga, nego je izbor pao na, ni manje ni više, nego Shelby GT500!
Za neupućene, najača verzija mustanga, koja iz 5,4 litarskog V8 agregata isporučuje 550 konja. U DF TUNING-u je radna zapremina podignuta na 5,8 litara, supercharger je zamenjen većim SVT-ovim i dodat je nitro sistem, proizvodjača NX.
Kada su sve mehaničke i elektronske komponente složene, agregat je izmapiran od nule i kao krajnji rezultat na valjcima, postignuta je snaga od 1020 konja (sa nitrom). Snaga se na zadnje tockove prenosi ZF-ovim šestostepenim, manuelnim menjačem, a kako bi kvalitetno i pouzdano preneo svu snagu na zadnje točkove, ceo transmisioni sklop je pretrpeo ozbiljne prerade.
Auto se ove sezone kotrlja felnama ROHANA RF SERIES od 22 inča, a ispod njih se krije BREMBO kočioni sistem sa šestoklipnim kleštima i carbon ceramic diskovima. Kompletan bodi kit je delo DF TUNING-a. Njihova je kreacija od crteža na papiru do finalnog proizvoda.
Ceo kit u potpunosti prati i pojačava utisak onoga što se krije ispod haube. Auto je ofarban u toxic green boju sa neizbežnim Shelby racing šarama u crnoj boji koje se protežu preko celog automobila. Ove sezone je kompletna spoljašnost presvučena mat providnom folijom, što celoj priči daje još agresivniju notu.
 
Kompletna unutrašnjost je takođe prerađena i obložena kombinacijom najfinije obične i perforirane kože. Ugrađena su RECARO sedišta, koja su takođe pretapacirana. Pored svih fabrički ugrađenih instrumenata, za praćenje parametara tako prerađenog motora, bilo je neophodno dodati još par čukica. Sada su sve potrebne informacije pred očima vozača. Unutrašnjost obiluje detaljina sa autogramom čuvenog Carroll Shelby-a, a na delovima poput ručice birača i odmorišta za levu nogu, nalaze se natpisi GT500. Na naslonima svih sedišta izvezena je kobra kao još jedan od simbola koji se vezuju za Shelby. Ugrađena je aftermarket multimedija, koja pokreće mnogobrojne, vešto skrivene zvučnike u unutrašnjosti, kao i JBL-ov subwoofer koji je nalazi u prtljažniku. Pored subwoofera, u prtljažniku se još nalaze i dva JBL-ova pojačala, kao i kondenzator. Sve je to upakovano u finu kožu sa custom štepovima u honeycomb obliku, koji su logičan nastavak na unutrašnjost vozila.
Izduvni sistem koji je vizuelno prilično neupadljiv, dolazi do izražaja i preuzima glavnu ulogu u sveukupnom dojmu, čim se pokrene motor. Na leru je to potmula grmljavina, koju više osetite nego što je čujete, a kada se igla obrtomera pomeri na skali, prostor počinje da ispunjava fantastičan urlik svih konjskih snaga koje su pod haubom. Kompletan izduvni sistem je, kao i sve ostale prepravke na ovom autu, potpuno delo stručnjaka iz DF TUNING-a.
Neverovatan utisak ostavlja činjenica da je bukvalno svaki segment, svaki pojedinačni deo na ovom automobilu prerađen sa toliko pažnje i detalja i na takvom nivou, da me uopšte nije iznenadila procenjena vrednost auta koja se kreće oko 300,000 eura. To dokazuju mnogobrojne nagrade koje su dobijene širom Evrope, a sve češće su tu i nagrade sa one strane “bare”. Auto je prepoznatljiv i priznat čak i u Americi koja je kolevka ovakvih automobila, što uopšte nije mala stvar. 
Za sam kraj da se zahvalim gospodinu Dozsa Ferencu na odvojenom vremenu i za velikodušnu prezentaciju ovog fantastičnog auta. Čovek koji stoji iza cele priče o DF TUNING-u, i pored jezičke barijere, nesebično se trudio da mi pokaže svaki detalj auta i da odgovori na svako moje pitanje i sve je to radio uz toliku strast da se vidi da mu ovo nije samo izvor prihoda, nego je čovek pravi zaljubljenik, odnosno jedan od nas, Petrolheads-a. ?
Zahvaljujem se i momcima iz Šinko Garage iz Subotice, kao i Aleksandar Čekrdžin, pomoću kojih smo prevazišli jezičku barijeru i bez kojih ne bi ni bilo ovog intervjua.
Tekst: Zoran Maletin; Photo: Milan Kole Kostić

Slični tekstovi

Komentari