Menu

Ganetova Sedmaja – The Lion King

Ganetova Sedmaja – The Lion King

Zaista ne znam da li u Srbiji postoji poznatiji i popularniji projekat od ovog koji danas predstavljamo. Sa kim god iz okruženja da sam polemisao na temu najlepše sređenih tuning/styling projekata, na kraju debate uvek bismo se složili u jednom: postoji nekolicina automobila koji po svemu odskaču od ostalih, ali postoji samo jedan za koji se može reći da je prvi među jednakima od tih koji su posebni: Ganetova crvena sedmica (BMW e38).

Da ovo nije samo bezvezna spisateljska floskula, već zaista i mišljenje stručne javnosti najbolje dokumentuju pehari osvojeni po skupovima ljubitelja Tuning/Stylinga: ne znam koliko ih Gane ima u svojoj kolekciji, ali ne bi me čudilo da ih je nakupio više od Jasne Šekarić.

A kako ih i ne bi nakupio kada zaista izgleda tako da ga se ni jedan BMW salon ne bi postideo uz verovatnu zebnju da bi mogao da privuče više pažnje nego većina novih modela iz ponude ovog Bavaraskog proizvođača.

Posle ovog hvalospeva na Ganetov račun, red je i da vas provedemo kroz ovaj auto.

Ajd da krenemo od osnovnih podataka: BMW 730 serije e38 ili popularna “sedmica” kako je još zovu, proizvedena je 1999. godine. Za razliku od prethodne sedmice koju je imao sa V8 motorom od 4.0 litra, ovu pokreće dizel agregat zapremine 3000 kubika. S obzirom da Gane nije od onih kome je potapanje gasa prioritet u životu, već hedonizam na nivou jednog Maharadže, odluka je pala da se sedmica sa V8 motorom zameni ovom crvenom lepoticom.

Auto je kupljen 10.07.2012. godine od Rašević Zorana, popularnog Klinika iz Šapca. Iako je sedmaja imala najveći paket opreme koji postoji, stanje u kom se nalazila nalagalo je kompletan tretman restauracije kojoj je, naravno, bila podvrgnuta. Klinik je automobil bukvalno rasturio do poslednjeg šrafa ogolivši ga sve do lima, a zatim sve pedantno i polako pakovao nazad, usput menjajući i sređujući sve što je bilo potrebno.

Sedmaja je zatim ofarbana u fabričku Imola Rot 2 boju. U skladu sa tradicijom, Klinik je i na ovom automobilu postavio svoju pločicu, što inače radi samo onim automobilima koje poput Feniksa uzdiže iz pepela, te je i ova Ganetova sedmica dobila pločicu sa rednim brojem 57.

E, sad dolazimo do onog što Ganeta razdvaja od većine nas: nivo posvećenosti detaljima i pedantnost na kome retko ko može da mu parira.

Ajmo prvo od eksterijera…

Restyling farovi su zatamnjeni, ubačeni su xenoni, kako u farove tako i u maglenke, dok je pozicija Angel Eyes prstenovi sa najjačim COB.

Bočni migavci na prednjim krilima su uvoz iz Amerike jer je jedino tamo našao one u koje je moguće ugraditi led osvetljenje, pa sad svetle kao dve žute trake.

Zadnja štop svetla su takođe promenjena. Ugrađeno je led osvetljenje i pozadi, kako u štopaljkama tako i u prostoru za sijalicu za registarsku tablicu.

Bočna stakla na kolima su promenjena i stavljena su od verzije LONG. Sva 4 su dupla kao i zadnja šoferka! Prednja šoferka ima grejače malo niže od pola tako da kada se uključi grejanje ona svojim zagrevanjem odledi metlice brisača! Retrovizori su sa grejačima, samozatamnjujući i sklopivi.

Kada su kočnice u pitanju, to je tek bila prava avantura. Prvo su u kompletu diskovi i kandže zamenjeni onim sa modela 5.0, da bi se posle toga ušlo u novu zamenu – poskidano je sve da bi se namontirale one sa BMW M6. S obzirom da je montaža zahtevala popriličan broj modifikacija, glavni i odgovorni za ovaj projekat ponovo je bio Klinik. Elem, sve je na kraju uspešno odrađeno, BMW sada koči “u mestu”, ili što bi Gane rek’o: koči pa izbacuje kroz šoferku! Jedina posledica celog zahvata je što je sada nemoguće montirati felnu manju od 19 coli.

Kada smo već kod felni, i one su posebna priča. Felne na autu su Schmidt VN Line u veličini 20 cola, napred 9 jota širine sa gumama 245/35, dok su pozadi od 10,5 jota sa gumama 285/30.

Inače, felne su trodelne sa dva obruča i srcem(naravno vezuju se sa šrafovima) od kojih je prednji obruč Radinox kovani čelik kojim bukvalno može da se odvaljuje ivičnjak bez posledice (ja lično gledao snimak na YT, nismo isprobavali ovaj eksperiment sa Ganetovim felnama). U pitanju su zaista jako retke felne čija cena može ići i do 4.000 evra (cena seta koji se pojavio na oglasima pre izvesnog vremena). Glavni i odgovorni za felne bio je Nikola Vana servis.

Na prednjem braniku dodat je Alpina lip koji je urađen kod plastičara, tako dobro, da izgleda kao da je iz jednog dela!

Ajd sad da se bacimo na enterijer…

Pazi ovako – ceo enterijer je menjan četiri puta da bi se tek sa petom kombinacijom Gane zadovoljio!  Da sad ne bi išli od prve do poslednje postavke, objasnićemo kako je izgledala prva, a kakva je sada ova peta (dok je još uvek aktuelna, jer sa Ganetom se nikad ne zna).

U fabričkom izdanju interijer je bio u krem boji, tabla je bila kombinacija plastike i braon imitacije drveta, a sedišta comfort. Za Ganeta – više nego običan enterijer.

Peta postavka u muzeju crvene sedmice, a po nalogu kustosa Ganeta izgleda ovako: sve je tapacirano i presvučeno crnom kožom: kožna je individual tabla, kožna je individual konzola koja ima posebno kačenje jer na ovu tablu ne može obična konzola i na konzoli je naravno trozonska klima!

Prednja sedišta su sportske kadice sa elektro podesivim položajem samog sedišta. Sedišta imaju grejače i prelamaju se u leđnom delu! Memorija se podrazumeva, a ona je, osim što je ugrađena u sedišta, naknadno ugrađena i u volan koji je elektropodesiv.

Zadnja sedišta su zamenjena onim sa modela LONG i takođe imaju grejače. Naslon za leđa je elektro podesiv u zavisnosti koji položaj vam odgovara, a sama sedišta, kao i naslon za glavu su u kompletu presvučeni kožom.

Zadnja tabla u sebi ima integrisane zvučnike sa sve vuferom, zavesicu na struju za zadnju šoferku i da ne bi odskakala od ostatka enterijera i ona je presvučena u kožu. Za komplet kožni fetiš enterijera pobrinuo se, a ko bi drugi do Storelli.

Svi zvučnici u kabini su zamenjeni novim i boljim. Zaboravih naziv brenda!

Volan je u originalu bio četvorokraki, pa je taj zamenjen trokrakim, pa je onda i taj trokraki zamenjen novim trokrakim koji je sa modela M3 e46 SMG sa sve pedalicama na volanu. Ove pedalice za šaltanje je maestro Klinik upario sa postojećim automatskim menjačem tako da sve funkcioniše besprekorno!

Sedmica je fabrički imala svetla u spoljnim kvakama, što je dalo ideju da kada se tapaciraju vrata da se ugradi i svetlo u kvakama sa unutrašnje strane. Inače, sve sijalice u kabini su takođe zamenjene led sijacima. Na pragovima su lajsne BMW INDIVIDUAL.

Auto u fabričkoj opremi ima parking senzore napred i pozadi, kao i podešavanje nivelacije napred i pozadi, sa sve bočnom nivelacijom, pa ako se neko reši da podiže auto s boka, on ostaje zaključan uz oglašavanje alarma.

Gepek se takođe fabrički otvara i podiže komandom na ključu, a spušta na dugme uz pomoć hidraulike. Fabrički su i senzori za svetla i za kišu.

Mislili ste da je gotovo? Jok. Ima još. Karbon

Detalje od karbona u kolima je radila firma “KM Manufaktur”. Na volanu je plastični deo zamenjen karbonskim, urađeni su retrovizori u karbonu, urađene su sve lajsne u kolima, jedinstvena konzola (jedina na svetu) koja je tako urađena u karbonu, zatim ručica menjača, i kao vrhunac – polica za alat koja se nalazi u gepeku takođe je urađena u karbonu i time je postala jedina polica za alat od karbona u svetu!

I ajd samo za kraj par rečenica o motoru…

Fabrički 3.0 dizel je meren na valjcima u Nova Speed gde je izbacio 20 konja manje od onoga što fabrika deklariše. Da bi se vratio na fabričko stanje i još malo dodalo preko toga, urađen je čip tuning u Nova-i gde je nadoknađeno onih 20 konja i dodato još 10 pride. Auto sada isporučuje 195 konja, što je po Ganetovim rečima više nego dovoljno za njegove potrebe.

Odjavna rečenica za kraj? Neee, bolje odjavno pitanje za kraj: da li ste negde videli lepši projekat od sedmice i većeg hedonistu od Ganeta? Ja nisam…

Text/Photo: Z.Glavaški/L.Bartoli; N.Filipović

[layerslider id=”16″]

Slični tekstovi

Komentari