Menu

Calibra 3.0 V6 4×4 NITRO

Calibra 3.0 V6 4×4 NITRO

“Možda ima višak kilograma kao osnova za 402 Project Car ovog tipa, ali džaba sve kad volim Calibru”

… kaže Damjan na početku razgovora o njegovom novom projektu koji sprema za trke ubrzanja. U pitanju je Opel Calibra sa fabričkim 8v motorom i pogonom na prednjim točkovima, što je u ovom našem tekstu potpuno nebitna informacija s’ obzirom da će u narednih nekoliko meseci biti transformisana u nešto sasvim drugačije. Umesto rednog motora sa četiri cilindra dolazi 3.0 motor iz Omege, poznatiji kao MV6, motor sa šest cilindara u V rasporedu koji poseduje fabričkih 211HP.

Motor je otvoren i rasklopljen do poslednjeg šrafa. Svi delovi su pregledani i sređeni, zamenski delovi su dobili zamenu, blok hilznovan i osvežen, glave spuštene do kraja, kanali ispolirani, ventili svedeni na savršeno istu meru … grubo rečeno, urađeno je sve što se može uraditi na atmosferskom motoru kako bi se dobio po još koji konj preko. Motor još uvek nije sklopljen, al neka nagadjanja su da bi na kraju treblo da ima oko 230-240HP kada se na njega spusti drugi usis, izduv, veća klapna, poboljšan dotok goriva i nove dizne.

Svakako, koliko god snage da izbaci ovaj motor, tu nije kraj. Kompletan 200HP NOS sistem je spreman za ugradnju. Iako je sistem predviđen da isporučuje 200HP, ideja je da se ne ide preko 125HP, da budemo još detaljniji, krenulo bi se sa 100HP, pa ako se ispod haube niko ne buni, dodaje se još 25HP.

Kao što smo rekli na početku teksta, ovaj primerak Calibre je izvorno bio sa prednjom vučom, koja je sada zamenjena 4×4 sistemom skinutim sa Calibre turbo. Manje-više tu nije bilo mnogo prepravki sem na tunelu kroz koji prolazi vratilo od reduktora do zadnjeg diferencijala. Osim pogona, sa Calibre turbo je uzet i šestostepeni menjač F28, znatno kraći i izdržljiviji od fabričkog menjača F25 koji je išao na V6 modele.

Što se tiče same šasije, ništa nije sečeno ni prepravljano, al od standardnog enterijera, instalacije i stakala nije ostalo ništa. Skinut je apsolutno svaki detalj koji ne utiče na funkcionalnost i vožnju generalno, tj prevodu, velika količina viška delova. Školjka je takoreći gola. Unutra će biti samo dva Sparco sedišta od 8 kg i tabla sa čukicama za obrtaje, pritisak ulja, voltmetar, temparaturu vode i par prekidača za paljenje motora. Stakla su od klirita, sva sem vetrobranskog, a hauba I vrata gepeka su maksimalno olakšana. Kako bi bilo sve urednije I “mirisalo” na trke, kabinski i motorni prostor su ofarbani u belo.

Projekat je trenutno na pola staze do cilja. S lepšim danima se očekuje nastavak sklapanja lego kockica ove  velike igračke, tako da ovaj tekst možemo da računamo kao prvi deo kompletne priče. Drugi deo dolazi čim motor “zastruže” u svom poznatom V6 ritmu. Na linku ispod možete da pogledate video sa više slika i detalja o samom projektu:

Slični tekstovi

Komentari