Menu

BMW 735i e32 – direktorski vlažni san

BMW 735i e32 – direktorski vlažni san

Druga serija najluksuznije BMW limuzine pojavila se 1986. godine i tokom perioda od neverovatnih 8 godina proizvedena je u preko 300.000 jedinica. Ova limuzina koja je bila voljena i obožavana i od strane direktora državnih preduzeća sa ovih prostora donela je po prvi put mnogo kojekakvih novotarija koje su počele da se primenjuju u BMW-u: V8 i V12 motore, elektronsko štelovanje amortizera, dvostruke prozore radi bolje izolacije, kontrolu proklizavanja, ksenon svetla, dvozonsku klimu.

Mahom su to bile korisne stvari, ali i jedna ne baš tako korisna sa aspekta onih koji vole brzinu: od ove serije sedam BMW je uveo elektronski ograničenu maksimalnu brzinu na 250 km/h.

U najluksuznijim paketima opreme telefon i fax su se podrazumevali, električno podeševanje zadnje klupe takođe, a frižider za rashlađivanje pića, pre svega vina, bio je deo standardnog luksuznog paketa.

Sa rasponom motora od 3.000 do 5.000 kubika i pratećom snagom od 185 do 300 konja, bio je vlažni san svakog „direktora na preduzeće“ na prostoru bivše Juge.

Sedmica sa kojom smo se mi nedavno družili u svom originalnom izdanju nosila je oznaku 730i. Imala je motor radne zapremine 3.000 kubika (era auto industrije kada je svakom bilo jasno šta oznaka znači), snage 185 konja i 260 Njutna obrtnog momenta. Sa ovim motorom i automatskim menjačem ubrzanje nije bilo baš impresivno – 10,6 sekundi, dok je maksimalna brzina od 222 km/h bila sasvim pristojna.

Pre nego što je kupljena 2016 godine ova sedmaja je kod prethodnog vlasnika prošla kod izvesne modifikacije koje su se pre svega odnosile na motor i trap: motor je prerađen na 3.5 litre u jednoj tuning kući u Mađarskoj, a zatim mu je ubačen i manuelni menjač. Sređeni su  kompletan trap i vešanje. Kočioni sistem je takođe unapređen Power Flex black serijom delova.

Pomenute prerade na trapu, vešanju i kočnicama bile su neophodne jer je sa modifikacijama na motoru snaga porasla za skoro 60 konja (sada 244ks), a konsekventno i maksimalna brzina koja sada iznosi 260 km/h, što je bezmalo 40 km/h više u odnosu na bazni model. Modifikacije na trapu i vešanju dodatno su „spustile“ automobil čime je ležanje na putu, a pre svega u krivinama, daleko unapređenije u odnosu na ranije.

Od 2016-te do danas, sadašnjem vlasniku nije preostalo mnogo posla da ga dovede u stanje u kakvom je danas: dodata je led rasveta u kabini i farovima, ispolirane su Rondell felne od 17 cola, i u okviru servisa zamenjen dihtung glave. Ostatak aktivnosti na autu podrazumeva sistem: sipaj i vozi…

Nedosanjani vlažni san mnogih direktora koji su danas u penziji i dalje kruži ulicama našeg grada  i dok u njemu uživaju sadašnji vlasnici, nama ostalima ostaje da sa setom sećamo vremena proleterijata kada je ova sedmaja bila privilegija uskog kruga odabranih…

Tekst/Photo: Z.Glavaški

Slični tekstovi

Komentari