Menu

Audi S4 b5 350HP – sleeper iz Mostara

Audi S4 b5 350HP – sleeper iz Mostara

Ko je Goran Krešić, u narodu poznat i kao Goca? Jedan neviđeno cool lik iz Mostara, član i udarna pesnica Extreme Club-a iz Mostara, takmičar na Trkama ubrzanja na 402 metra i nadasve ljudina. E taj gosn. Krešić je nas iz PH ugostio pre mesec dana u Mostaru i osim dobrog druženja sa njim i njegovom ekipom iz Extreme Club-a, omogućio nam da uživamo u onome što ja iskreno mnogo volim: Audi S4 b5.

Da ljubav nekada zna i da boli, najbolje sam osetio na svojoj koži kada sam opisao prethodnog Audija S4 nahvalivši ga možda i previše što se nekima baš i nije svidelo. Ali Glavaja ne bi bio Glavaja, kada ne bi bio uporan i tvrdoglav k’o mazga, pa se usudio opet da napiše: ovo je auto koji jede živu decu! Ovaj Gocin Audi ništa ne zaostaje za onim Perinim, a šta je sve Goca radio na njemu i kako ga je nabildovao na 350 konja evo opisa u sledećih nekoliko redova…

Dakle, ova fabrička munja od auta proizvedena je davne 2001. godine i kao takva ostala je sve do 2014. godine kada ju je Goca kupio. Nije prošlo ni celih 24 sata, a prve izmene su već bile izvršene – ATM Chip Tuning iz Banja Luke podario je novu mapu Audiju, podigavši snagu na 315 konja. Pojačanu snagu zapratile su modifikacije koje su usledile: fabrička creva zamenjena su silikonskim, stavljen je zamajac sa RS4, korpa kvačila takođe sa RS4, dok je sinter lamela kupljena posebno. Obe glave zamenjene su onim sa atmosferskog motora 2.8 litara zapremine i 30 ventila.

Turbo punjač zamenjen je hibridnim. Izduv je takođe pretrpeo izmene: skinut je katalizator, uklonjen srednji lonac, dok je zadnji zamenjen protočnim.

Sa svim ovim izmenama koje su vršene nakon mapiranja procenjuje se da auto ima oko 350 konja. Međutim tu nije kraj. Ono što se planira u skorije vreme su i nove dizne, ali i nova, jača, pumpa za gorivo.

Da li će sa svim ovim izmenama S4 dobaciti do 400 konja,ostaje da vidimo kada Goca bude ponovo stavio na valjke, a ono što verovatno već sada većinu vas zanima je kako sve ovo izgleda u stvarnom životu?

Po mom mišljenju – fenomenalno! Spolja gledano skoro pa kao običan Audi karavan, do kada se sedne unutra i potopi gas – brutalno da brutalnije ne može biti. Zvuk je neopisivo lep, dubok i tmuo na nižim obrtajima, dok je na višim poput grmljavine. Linearnost ubrzanja postoji najviše zahvaljujući dvema turbinama koje svojim zvukom prete da usisaju i vozača i suvozača. Zakucavanje u sedišta tokom ubrzanja je momenat koji podseća na trenutak poletanja aviona.

Međutim, ono što posebno oduševljava je polazak iz mesta i momenat kada quattro odradi svoje jer tada trenutak polaska predstavlja momenat katapultiranja. I sve ovo stoji za tip vožnje kada se gas potapa do dna. A kada se dozira lagano, upitaće neko? Šta se onda dešava? Eeee, onda se ovaj auto pretvara u pitomo stvorenje koje je kao stvoreno za porodično auto, koje ni jednim svojim elementom ne nagoveštava sirovu i brutalnu snagu koju zapravo u sebi krije. A to je po mom mišljenju ono što je i najveća prednost Audi S4! Radnim danom porodični auto koji se vikendom pretvara u rasnog trkača. Auto koje je pravo oličenje podvojene ličnosti, nešto poput Klark Kenta i Supermena.

A kad smo već kod trka evo kako stoje stvari kada je Gocin auto u pitanju:

  • 2016.godina – Prvo mesto u klasi 4×4 u šampionatu BiH
  • 2017.godina – Treće mesto u klasi 4×4 u šampionatu BiH

Za kraj šta reći?

Sleeper o kome su mnogi od nas maštali Goca je doradio i pretvorio u rasnog trkača podigavši mu snagu za 100-ak konja i ubrzavši ga na 402 metra za 1,6 sekundi (sa 14,6 fabričkih vreme skinuto na 13,0 sa izlaznom brzinom na četvrt milje od 178 km/h). Impresivno i sasvim dovoljno za jedan karavan, za auto koji se vozi svaki dan, za auto koji na zadnjoj klupi čak i za vreme trka ima montirano dečije sedište. Da podseti da je vikend Supermen od ponedeljka ponovo Klark Kent. Ili Goca Krešić.

 

Text/ Photo: Z.Glavaški/ Jankovski Photography

 

Slični tekstovi

Komentari