Menu

Turbo Vs. Atmo

Turbo Vs. Atmo
Na početku ovog teksta moram odmah da se ogradim, jer prvo jako je teško uporediti atmosferskog benzinca i turbo dizela, drugo svako ima svoj ukus i uvek će biti neko na jednoj neko na drugoj strani i treće jer ja učim i grešim, nisam profesionalac.
Zašto onda pišem ovaj tekst ? Jer me iskreno zanima vaše mišljenje i jer želim da shvatim i naučim nešto.
Sa moje tačke gledišta to sve izgleda ovako:
Prvo i osnovno, po meni, je da volite svoj auto. Da li zbog male potrošnje, da li zbog odličnog zvuka, izgleda samog automobila, bitno je da ga volite. Svi ostali argumenti ” za ” i “protiv ”  koje ćete pročitati u daljem tekstu padaju u vodu. Znači ukoliko vam ne smeta miris dizela, ” tkd, tkd, tkd ” traktorski zvuk i što je gorivo isto kao za traktor onda ne vredi hvaliti benzinca, iako nema dobrih argumenata protiv njega, sem male potrošnje.
Ali hajde ovako. Obično turbo dizel manje troši, generalno gledano ” bolje ” ide, lakša je vožnja po gradu i uglavnom je to to.
Na stranu benzinca ide to što je jeftiniji za održavanje, nema sofisticirane dizne, komplikovan i skup sistem ubrizgavanja, nema turbinu i još neke delove koji koštaju. Ali, avaj, to sve opet dodje na isto jer sve što uštedimo na gorivu potrošimo na održavanje.
E sad, na sve ovo ide ona priča: Turbo dizel ne mora da se vozi bolje po gradu jer ukoliko ima izraženu turbo rupu, bez obzira na ukupnu veliku snagu i moment, imaće disproporcionalno malo snage i momenta na oko 1500 obrtaja. Što nam dalje govori da se bolje vozi po gradu ako je ” ispeglan ” tj. ako nema velike turbo rupe jer zato može da ubrzava pristojno i oko 1500 obrtaja.
Po ovome, ja bih rekla da smo mi mnogi u zabludi i da su atmo benzinci fleksibilniji jer imaju veći raspon iskoristivih obrtaja, oko 2000, 100-200 manje. Ovo se sve odnosi na četvorocilindrične motore, naravno oni sa više su i rastegljiviji, i na dizele od 4 cilindra.
Dodala bih i ponovila, sve je stvar ukusa i potrebe, prosečne kilometraže i ostalih standardnih stvari na koje gledamo, ali dizel će uvek imati onaj specifičan zvuk koliko god da je mehanički izbalansiran i zvučno izolovan, što je, bar za mene iritantno i uvek ću, ako ni zbog čega drugog, biti na strani benzinaca.
Zaključak: Ja bih jednog turbo benzinca, pa nek’ ide život !
Tekst: Zorana L.P.
Photo: web izvor

Slični tekstovi

Komentari