Menu

Peugeot 407 Silhouette

Peugeot 407 Silhouette

Poznati francuski proizvođač automobila Peugeot plasirao je na tržište naslednika modela 406 još davne 2004. godine. Kako to Peugeot obično radi, poslednja cifra u nazivu uvećana je za jedan i time smo tada dobili sasvim novu limuzinu koja je bila u stanju da parira svim ostalim brendovima koji su tada bili aktuelni.

Od momenta kada je 407 kročio na puteve širom sveta prošlo je punih 13 godina, ali se i dalje može reći da 407 ima tu liniju koja očarava i koja se i dalje hrabro bori sa mnogo novijom konkurencijom!

Naravno, svi smo slušali priče kako je Peugeot mekan, nežan i krhk. Dobro,možda i jeste malo nežniji u nekim segmentima kao što je prednji trap,ali on to savršeno nadoknađuje svojom udobnošću unutar kabine jer dok ga vozite imate osećaj da letite putevima, a to su već poznate čari koje u vožnji nude francuski velikani.

Nakon što je na tržište plasirana limuzina 407 za njom je stigla i Coupe verzija ovog modela koja poseduje troje vrata i nešto agresivniju liniju za osobe koje vole pravi sportski izgled. Naravno, tu su i SW verzije, odnosno popularni karavan modeli.

Posle ovog mog podužeg uvoda, postavlja se pitanje otkud sad priča o 407? Pa evo zašto…

Listajući nedavno po svojoj bazi podataka naišao sam na porodične fotografije sa sajma automobila u Beču 2004. godine. Po otvaranju foldera sa fotografijama imao sam šta i da vidim: glavni štand sa najviše izloženih automobila je upravo bio Pežo! Od modela 206 SW, 206CC, 307CC, 407 SW preko tada još aktuelne 607, pa sve do 1007.

A onda sam na fotografijama ugledao i auto na koji sam tokom godina potpuno zaboravio… Izdvojen od svih… Ograđen kao zver u kavezu..Ćuti dok se svi pogledi prolaznika zadržavaju na njemu.. PEUGEOT 407 SILHOUETTE!

Automobil koji je gotovo identičan Coupe-u spolja dok je unutra sve sem njega. Zver sa 3.0 V6 agregatom koji je razvijao 320KS. Dužina automobila 4,67m, širina1,9m, visina 1,37m, a među osovinsko rastojanje iznosilo je 2,72m! Dimenzije guma bile su 235/35/R19 dok su na zadnjoj osovini bile 265/30/R19!

Čekaj, čekaj. Zašto Pežo stavlja veće gume pozadi? Hmm…

Ovog puta odlučili su se za nešto drugačije. Motor kod ovog modela nalazio se ispred zadnje osovine kako bi ravnoteža bila što bolje raspoređena, a to dokazuju i usisi kod zadnjih točkova koji su služili za bolji protok vazduha. Što se tiče pogona i on je izmešten na bližu, odnosno zadnju osovinu! Ova gromada je od 0-100 ubrzavala za 4,5 sekundi dok bi 400m završila za 12,6sekundi!

Prava trkalica koja nikada nije ni bila u planu da se nađe u komercijalnoj prodaji. Pravi trkački dvosed. Postoji i informacija da je Peugeot dao Tuning kućama licencu,ali zadržao pravo da ih kontroliše, pa se ovaj model mogao kupiti u istoj boji i bez rollbara.

Sve u svemu ova zver ostaje zatočena u kavezu i dalje, na kružnim trkama i ostalim takmičenjima, dok mi, obični smrtnici, treba da budemo srećni ako uopšte i doživimo da vidimo jedan ovakav automobil.

Silhouette u potpunosti opravdava svoje ime, uvek će to biti i ostati, negde u garaži sakriven od svih pogleda gde će sa nestrpljenjem čekati svetlost dana!

Text/Photo: N. Marković/ netcarshow

Slični tekstovi

Komentari