Menu

Lamborghini Jalpa – službeni automobil Rocky Balboae

Lamborghini Jalpa – službeni automobil Rocky Balboae

1985. godina. Pojavio se kultni četvrti nastavak filma o Rocky-ju. Italijanski pastuv je naravno omlatio Rusa, najavio na kraju filma mir u svetu i otišao u penziju po drugi put. Film ostao upamćen po dobroj makljaži, dobroj muzici i diskretnoj pojavi dva Lamborghinija. Crvenom Countach-u koga smo svi klinci znali, jer tada nije bilo deteta koje nije imalo poster ovog automobila u svojoj sobi i crnom primerku Lamba, za koga niko od nas nije imao pojma koji je tačno model u pitanju.
Misterija u rodnom selu je rođenja bez nade da će u budućim godinama biti rešena, jer tada nije bilo neta, a ono malo magazina što je pisalo o kolima vrlo retko se doticalo supersportskih automobila, uz častan izuzetak Slovenačkog Avtomagazina i njihovog legendarnog novinara Martina Česenja.

Pitaj Boga koliko godina kasnije, sa pojavom interneta i ko zna kojom odgledanom reprizom Rokija IV prisetih se ovog Lamba. Allmighty Google, malo kuckanja i evo ga: JALPA.

Pitaće neko, gde se sada opet seti Jalpe? Pa evo odgovora: s obzirom da ne kažu džabe da se istorija ponavlja, pre par dana ista meta isto odstojanje kao pre 32 godine: moji klinci, istog uzrasta kao ja tada, gledali Rokija. U delu filma, kada deprimirani Roki posle pogibije Apola u ringu, pali Lamba i kreće u vožnju uz muziku There’s no easy way out, klinci povikaše: Tata, koji je ono auto što se onako dobro čuje?

Jalpa, deco, Jalpa.

Da ne bi dece, mislim da ne bi imao sa kime da popričam o Jalpi, jer kad god se kao tema pokrene Lamborghini, uvek se priča vrti oko Aventador-a, Huracan-a, Murcielago-a, eventualno Countach ili Diablo. Jalpa? Retko. Ma kakvi retko, nikad.

E pa pošto smo iz PH uvek bili naopaki, ajd malo da pišemo ono o čemu se ne piše – Lamborghini Jalpa.

Pojavio se davne 1981. godine sa idejom da bude pristupačniji Lambo u odnosu na popularnijeg i jačeg brata – Countach.

Braća Mimran, koja su preuzela kompaniju Lamborghini 1978. godine posle njenog bankrota imala su ideju da udahnu novi život kompaniji proširivanjem portofolia, tada baziranog na proizvodnji V12 superautomobila. Kao plod tog plana stvorena je Jalpa, već pomenute 1981. godine, a nešto kasnije (1986.godine) i terenac L M002, preteča današnjih SUV-a sa snažnim motorima.

Jalpu je dizajnirao maestro Bertone, a pokretao ju je V8 motor preuzet iz prethodnika Silhoutte, pojačan na 259 konja pri 7.000 o/min i sasvim pristojnih 305 Njutna (pristojnih za ono vreme).

Iz današnje perspektive, performanse su mu bile poprilično slabe: ubrzanje do sto za 6,8 sekundi, na 402 metra 15 sekundi, dok je maksimalna brzina 237 km/h.

Kada su vozne osobine u pitanju, pisalo se tada da je Jalpa bila daleko lakša za vožnju pri malim brzinama i u gradskim uslovima u odnosu na Countach, kao i da je preglednost daleko bolja.

Proizvodnja je trajala punih 7 godina tokom kojih je proizvedeno 410 primeraka, što ga je tada činilo najprodavanijim Lambom sa V8 motorom. 1988. godine usled pada prodaje, kompanija Krajsler, koja je u međuvremenu kupila Lamborghini, donosi odluku o okončanju životnog veka Jalpe.

Tu i tamo po aukcijama i internet oglasima moguće je naći više nego dobro očuvane primerke Jalpe po ceni koja se danas kreće oko 150.000 dolara.

Text/Photo: Z.Glavaški/ web izvor

Slični tekstovi

Komentari