Menu

Borba Titana:BMW M3 e30 Sport Evo II vs Mercedes 190 16v Evo II

Borba Titana:BMW M3 e30 Sport Evo II vs Mercedes 190 16v Evo II

Večita dilema ko je bolji: Zvezda ili Partizan, Mercedes ili BMW… Svako ima svoj ukus i verovatno nikada niko neće moći suprotnu stranu da ubedi da je lošija.

Ali nas zato ništa ne košta da još jednom bacimo pogled na dva velikana auto-industrije koji su obeležili kraj ’80-ih/početak ’90-ih i učinili da čuveni DTM šampionat bude na nivou popularnosti trka F1.

Naravno u pitanju su BMW M3 e30 u svom najjačem izdanju Sport Evolution II i Mercedes 190 Evolution II.

Oba modela su imala mnogo toga zajedničkog: motor podjednake zapremine: 2,5 litra, manuelni menjač sa 5 stepeni prenosa, pogon na zadnjim točkovima… Snaga im je bila skoro pa ista: BMW je bio za nijasnu jači sa 238 konja za razliku od Merca koji je imao 235 ks. Međutim, obrtni momenat je bio bolji kod Mercedesa: 246 Njutna naspram 241 kod BMW-a. S druge strane, M3 je svoje njutne imao dostupne već na 4750 obrtaja, dok su kod konkurencije bili dostupni na 5500 obrtaja.

Kada su performanse u pitanju, BMW je bio i ostao dominantniji u sledećim segmentima:

Ubrzanje:

  • 0 do 100km/h: 6,5s vs 7,1
  • 0 do 200km/h: 30,6s vs 31,5
  • 402 metra: 14,8s vs 15,1
  • 1 km iz mesta: 27,2s vs 27,6

S druge strane, Mercedes imao veću maksimalnu brzinu: 250km/h vs 248km/h.

Kada je reč o ekskluzivnosti, Mercedes je u ono vreme bio skuplji za oko 20% i proizvedeno ih je 500 komada, dok je M3 Sport Evolution imao seriju od 600 komada.

 

Danas se cene dobro očuvanih polovnjaka na portalu mobile.de kreću oko 175.000 evra za M3 Sport Evolution (dva komada u ponudi), dok se cene Mercedesa 190 16v EVO II kreću rasponu od 140.000 do čak 330.000 evra.

Text/ Photo: Z. Glavaški / web izvor

Slični tekstovi

Komentari