Menu

BMW Nazca M12 & BMW Nazca C2–da li je ostao samo koncept ili…

BMW Nazca M12 & BMW Nazca C2–da li je ostao samo koncept ili…

Došle su jedna za drugom. M12 1991, C2 1993. Obe izašle iz pera Giorgetto Giugiaro-a, čuvenog italijanskog dizajnera. Od tada je prošlo bezmalo 26 godina. I dan danas izgledaju vanvremenski, a možete misliti kako su igledale tada. Sećam se da sam tada bio u stanju da satima i satima balavim nad časopisima uživajući u fotkama i iščitavajući tekst nanovo i nanovo.

Osnovna ideja koncepta bila je potraga za naslednikom BMW M1, BMW-ovog supercar-a iz sedamdesetih, takođe dizajniranog od strane Italdesing-a tj .Giugiaro-a. Koncept je u osnovi bio isti kao i ’70-ih: supersportski automobil, sa centralno postavljenim motorom i vrhunskim performansama.

Za pogonski agregat uzet je poznati V12 motor od 300 konja koji je već uveliko bio u upotrebi u BMW 850i. Konstrukcija od karbonskih vlakana, stakleni krov i polu gull-wing vrata bila su zaštitni znak Nazca-e M12. Specifična konstrukcija vrata su zbog zakrivljenosti staklenog krova nalagala otvaranje samo gornjeg dela ka nebu, dok se donji deo vrata otvarao bočno, tj. kao kod svakog drugog automobila. Brzina M12 sa ovim motorom iznosila je 290 km/h.

Međutim, i pored činjenice da je koncept bio potpuno funkcionalno vozilo spremno za upotrebu u javnom saobraćaju, pri tome savršenog dizajna i vanvremensko u svakom pogledu, BMW je rešio da odustane od serijske proizvodnje.

Ali, pošto uvek ima ono ali, BMW je načinio jedan gest koji je omogućio da ovaj automobil ipak ne ostane samo koncept: dopustio je da Giugiarov Italdesign studio u slučaju proizvodnje koristi njihov logo kao i prepoznatljivi gril u obliku bubrega.

I tada na scenu stupa Sultan od Bruneja. Oduševljen izgledom vozila, Sultan je poručio M12 za sebe, i svog brata, princa Jefrey-a, uz zahtev da se motor pojača. Tada na scenu stupa Alpina. Proizvodi se nova M12 Nazce, sa brojem šasije 003, ugrađuje se identični motor kao u koncept vozilu, ali ovaj put tjuniran od strane Alpine na 380 konja i isporučuje se Sultanu. Za razilku od koncepta, Nazca namenjena Sultanu ofarbana je u plavu boju i mogla je da potegne do 311 km/h što je za 20 km/h brže od osnovnog modela.

Prema podacima sa neta, pomenuta Nazca je viđana je u Singapuru tokom 2016-e.

Italdesign se nije zaustavio sa M12 konceptom. Dve godine kasnije, tačnije 1993-e godine, lansiran je „naslednik“ C2. Vrlo sličan, da ne kažem identičan starijem bratu uz osnovnu razliku u nedostatku prednjih svetlosnih grupa. Motor je doduše ostao istog koncepta kao u automobilu koji je isporučen Sultanu: BMW V12 od 380 konja.

Podaci o Nazca C2 na netu su poprilično šturi, tako da osim informacije da je proizvedeno tri koncept automobila nisam uspeo da saznam da li su i kome prodati.

 

Da li je BMW napravio grešku što je odustao od serijske proizvodnje ovog modela prosudite sami. Što se nas iz PH tiče, mislimo da su debelo pogrešili, jer ovakva skulptura na točkovima i posle 25 godina izgleda lepše i atraktivnije od mnogih današnjih superautomobila.

Text/Photo: Z.Glavaški/ internet

 

Slični tekstovi

Komentari