Menu

Lamborghini Urus!

Lamborghini Urus!

“To je sto-procentno Lamborghinijev DNK” – jedna je od rečenica kojom je danas u Bolonji predstavljen novi model Urus. Jedini problem je što se DNK u stvarnosti može videti isključivo pod mikroskopom.
Dobro… Nećemo preterivati. Ipak je u pitanju najbrži SUV na svetu. Ali SUV? Porodični Lamborghini? Nama konzervativcima zvuči ludo, ali ko smo mi da komentarišemo trendove. Jedno je sigurno. Nova era za Lamborghini je počela.

Da li zbog dobro poznate žute boje ili mnoštva oštrih ivica, zaista je na prvi pogled jasno o čemu se radi. I dalje je tu prepoznatljivi “transformers” dizajn. Namršteni prednji kraj koji prosto urla na vas, futuristički zadnji kraj, mišićavi bokovi…drugim rečima, ima sve što se od njega i očekuje.

Kao i većina vozila iz VW grupacije, svoju MLB platformu deli sa modelima Porsche Cayenne, Bentley Bentayga i Audi Q7 pa na osnovu toga možete zaključiti o kakvim se dimenzijama radi.
Ono što takođe deli sa svojim daljim rođacima Bentley Continental GT i Audi RS6 je motorizacija, a u pitanju je 4.0 bi-turbo V8 uparen sa osmostepenim menjačem iz kojeg izvlači 650 konjskih snaga, 850Nm, što mu omogućava ubrzanje 0-100km/h za 3.6 sekundi. Za jedan SUV zaista impresivno, a samim tim ga čini najbržim SUV-om u ponudi. Naravno, tu je i pogon na sva četiri točka. U najavi je i hibridna verzija, dok su iz Lamborghinija odlučno poručili da dizel varijante nisu u planu.

Jedna stvar po kojoj se razlikuje od svojih germanskih “rođaka” je dizajn enterijera. Moramo prokomentarisati da su tu Italijani zaista odradili posao onako kako samo oni znaju. U najkraćim crtama – futuristički, luksuzno, praktično.

Kad smo kod praktičnosti, koliko je zaista praktičan, videćemo na testovima, ali tek 2019. godine za kada je najavljen početak prodaje. Biće interesantno videti kakav je kompromis napravljen između udobnosti i performansi vešanja, kao i mogućnostima na nepristupačnim terenima. Ako to uopšte nekoga i zanima?

Najavljena početna cena je 131.500 funti.

 

Text/ Photo: I. Jankovski / gtspirit.com

Slični tekstovi

Komentari